afgelopen vrijdag op zaterdag teruggekomen van een 8 daagse roadtrip. Ivm de lagere laadsnelheid heb ik gekozen voor een aangepaste route met name op de heenreis. Meer stops, DeC stops en wat nuttigs gaan doen en Duitsland zoveel mogelijk vermijden om niet als Tesla Slak over te komen. Vertrokken op donderdagmiddag met 100% accu (368 typical) met als eerste stop de SuC Erfstadt. 2 uur en 29 minuten over gedaan, 270 echte KM en 343 Typical verbruikt wat 93% van de capaciteit is. Dus met 7% aangekomen. Verbruik 242 Wh/km. Laden begon aan 118 om snel te zakken. Niets nieuws hier. net geen 30 minuten geladen om van 7 naar 53% te geraken en toen op weg naar de volgende SuC Pfalzfeld. Uurtje rijden en 117 km. 168 Typical kwijt en wederom op 7% aan te komen. Een dik uur moeten laden om naar 88% te komen en om daarna in 1 uur en 3 kwartier over 230 km te doen om bij de SuC Achern te komen met wederom 7% range. Uurtje geladen om met 77% te vertrekken en na 190 km rijden wederom 1 uur en 45 minuten aan te komen bij de SuC Egerkingen in Zwitzerland met 3%. Klein uurtje laden naar 78% om weer 150 km verder de SuC Quinto aan te doen. Beetje inefficiënt want aangekomen met 28% maar toch bewust gezien dit een soort van ruststop is. Hondje goed uitlaten, even liggen. Precies 2 uurtjes geladen en gerust om met 98% te vertrekken naar SuC Verona Italië om met 5% aan te komen na een dikke 300km te hebben gereden in 2 uur en 45 minuten. Uurtje laden naar 84% om met 50% aan te komen in Venetië. Parking met DeC van te voren gereserveerd en paar uutjes van Venetië genoten. Was erg warm en met 100% vertrokken om in 3 uur en 45 minuten en een dikke 300 KM aan te komen bij de SuC Senj, te Kroatië met nog 14%. Door lage snelheden in Italië ivm wegwerkzaamheden en de keuze om in Kroatië binnendoor te gaan richting de bestemming aan de kust (scheelt aardig wat KM) denk ik een van de zuinigste ritten ooit door mij gemaakt. 300 km en nog 14% over... dat heb ik met mijn P85+ niet vaak gezien denk ik. In 20 minuutjes naar 50% en in een dik halfuur naar de SuC Otočac en 38km. Maar 13% verbruikt dus ik had Senj kunnen overslaan om met 1% aan te komen... maar ok. Dus ik kan mits erg zuinig rijden 340 echte KM halen... Laatste stukje voor de dag naar Biograd na Moru waar we voor 2 dagen een appartement hadden genomen. 160km rijden in 1.5 uur en aankomen met 20%. We leven 19:45 vrijdagavond. Ik moet zeggen, dit was een relaxte trip en het lange laden was hiermee redelijk te doen. Laadmogelijkheden in Biograd zijn ruk, één 230volt plaatsje die continue Iced is. Er staan wel overal kasten bij de Marina maar ik had alleen mijn MCU meegenomen en niet de juicebooster en blijkt de UMC defect te zijn. Op de blauwe, rode en gewone plug gewoon niet willen laden. Afijn, volgende ochtend SuC Zadar, koffie drinken en voor de rest even bij Kaufland Zadar de lader proberen en na 2 dagen naar het fantastische eiland Brac via de ferry vanuit Split waar ik bij het enige hotel met een DeC heb geboekt. Fantastisch hotel met goed eten (voor het eerst van mijn leven half pension genomen daar het geen verschil met ontbijt was qua prijs) Moeders doodsangsten uitgestaan daar ik een offroad stukje door de bergen koos met onverharde weg met keien. Gelukkig luchtvering en omhoog kunnen zetten. Beetje leuk eiland rondtoeren, Marina aangedaan met een DeC (was niet nodig, maar gewoon proberen) en de kleren van het lijf gevraagd over de Tesla. Heb in de 2 dagen op dat eiland niet één EV gezien. Jammer genoeg kreeg ik wat lichamelijke ongemakken en zijn we op pad gegaan naar Zagreb woensdagochtend. Eerst even naar de fokker waart ons hondje vandaan komt, een speciale plek voor mijn vrouw bezocht wat we ieder jaar doen en toen aart ons vaste Hotel Esplanada in Zagreb waar ze ook nu naast de DeC voor Tesla een DeC voor Porsche hebben. Uiteraard even geprobeerd, 3x16 en kon laden. Mooi ding wel om te zien. Volgende dag naar Praag, Hotel Maria met ook een DeC. Zal de tussenstops even besparen en de bedoeling was om dan een half dagje te blijven de volgende dag en dan naar Berlijn voor de IFA beurs. Maar icvm de ongemakken die ik had besloten om naar huis te gaan. Dat was best een ramp rit. lage densiteit SuC vanuit Praag naar NL. Na een rampenrit uiteindelijk om 02:45 aangekomen thuis vrijdag op zaterdag. Die rit heeft mij wel doen inzien dat als je wel snel naar huis wilt je dat niet kan met de beperking van de laadsnelheid. Ik moest soms naar 95% laden en ben maar na 90% op AC laders gaan staan die er waren daar ik daar dan sneller op kon laden dan op de SuC.... Afijn, veel data verzameld en morgen alsnog naar Berlijn maar dan met het vliegtuig...... Totaal 4600 km gereden in 8 dagen... denk zo een 60 uur in/om de auto gezeten...