Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Heb voor mijn MS 75D een afspraak op 9 december staan bij Het service centrum.
Ook lage snelheden. Starten bij 50 Kw waar voor versie 13.2 laadsnelheden van ruim 100 Kw werden gehaald.
Iemand al bij het service centrum geweest??? Wat is de conclusie???
 
Mijn auto (60 uit december 2013) is nagenoeg onbruikbaar. Range nog tussen de 150 en 200km.
Als ik met 6% aankom bij een SUC start hij op 48kW, en zakt dan na een minuutje af naar ca 30kW om in snel tempo door te zakken naar tussen de 5 en 15kW. Is ook niet meer voller te laden dan tot 98%.
Online mijn accu en BMS uitgelezen à 158,50 euro. Conclusie, niets aan de hand hoor meneer. Geen foutmeldingen opgeslagen, en degradatie ruim binnen de marges en vergelijkbaar met de andere vergelijkbare auto's van 6 jaar oud en 135000 op de teller.

Na véél gemail zeiden ze dat ik waarschijnlijk te veel gesupercharged zou hebben en dat daarom mogelijk de snelheid beperkt zou zijn. Ik heb gezegd dat ik het daar niet mee eens ben. Ik moet nu drie keer superchargen en documenteren en dan zouden ze er naar kijken. Met een minieme actieradius ben ik inmiddels echt afhankelijk van een goed werkende supercharger.

volgens Scan my Tesla heb ik de volgende laadwaarden:
Screenshot_20191111-150930.jpg
 
  • Informative
Reactions: FairFrank
volgens Scan my Tesla heb ik de volgende laadwaarden:\
Niet vergeten dat de laadwaardes voor oudere auto's onjuiste waardes aangeven:

Regen total, AC charge, DC charge
This one, and all other regen calculations come from 'AC charge total' and 'DC charge total'. These two counters seem to have been introduced at some point in time through a software update, and they only count back to a certain date. So on older cars, for example my 2014 S85, these counters are showing too low numbers and regen will be too high. It means the total counts are off, but for trips it will work fine. Regen total will also affect Energy and Consumption in the total tab, so unfortunately this ruins most of that tab for older cars.
scan my tesla - Known inaccuracies
 
  • Like
Reactions: one-ten
Mijn auto (60 uit december 2013) is nagenoeg onbruikbaar. Range nog tussen de 150 en 200km.
Als ik met 6% aankom bij een SUC start hij op 48kW, en zakt dan na een minuutje af naar ca 30kW om in snel tempo door te zakken naar tussen de 5 en 15kW. Is ook niet meer voller te laden dan tot 98%.
Online mijn accu en BMS uitgelezen à 158,50 euro. Conclusie, niets aan de hand hoor meneer. Geen foutmeldingen opgeslagen, en degradatie ruim binnen de marges en vergelijkbaar met de andere vergelijkbare auto's van 6 jaar oud en 135000 op de teller.

Na véél gemail zeiden ze dat ik waarschijnlijk te veel gesupercharged zou hebben en dat daarom mogelijk de snelheid beperkt zou zijn. Ik heb gezegd dat ik het daar niet mee eens ben. Ik moet nu drie keer superchargen en documenteren en dan zouden ze er naar kijken. Met een minieme actieradius ben ik inmiddels echt afhankelijk van een goed werkende supercharger.

volgens Scan my Tesla heb ik de volgende laadwaarden:View attachment 475562

Ik leef met je mee, absoluut niet meer te doen.
Auto is alleen nog te gebruiken als boodschappenwagentje!
Verder draagt Tesla niet echt bij aan een oplossing en steekt alleen maar de kop in het zand en verschuilt zich achter marges.

Waardeloos, helaas weet ik niet hoe ik je zou kunnen adviseren...:mad:
 
Vandaag de P85 van 1% naar 90% geladen aan de nieuwe SuC Duiven om eens te kijken hoe veel langer dat duurt. Het viel eerlijk gezegd niet tegen. Het vermogen daalt snel naar 70 kW en lager, maar alles bij elkaar duurde het slechts een kwartier langer dan voor de update (1h15 uur in plaats van 1 uur). Bij de start een vermogen dat ik nog niet eerder zag: 127 kW
 

Attachments

  • 50D802D7-DC7B-4A0A-9B04-7CAE073FC575.jpeg
    50D802D7-DC7B-4A0A-9B04-7CAE073FC575.jpeg
    755.7 KB · Views: 40
Nou vandaag de eerste van de drie gevraagde supercharge sessies voor Tesla volledig gedocumenteerd. De auto tot 0% leeggereden en wezen superchargen in emsbüren in Duitsland wat een volgens mij een betrouwbare supercharger is.
Om het helemaal te kunnen meten van 0 tot 100% geladen en per procent lading de laadsnelheid genoteerd. Misschien dat ze toch stiekum al iets gereset hebben, want wat lang niet lukte, hij laadde nu door tot 100%. En de laadsnelheden waren ook véééééél beter dan de laatste tien keer. Nog niet super, maar wel weer bruikbaar. Ik snap er niks van... Wel vind ik dat mijn auto opeens een vreemd hoog verbruik heeft..
Vanmorgen bij vertrek vanwege koude accu regeneratiebeperking heeft 21 km geduurd,100km per uur op de cruise, verbruik 360wh, daarna zakte het gebruik naar 233 wh gemiddeld over 81,5 km waarvan de laatste 32 km 89 km per uur om de charger te kunnen halen. Terugweg 120 op de cruise met af en toe een paar drupjes regen en een gemiddeld verbruik van 250wh per km over 81,5km.
Al met al heeft het me wel een halve dag gekost.. Hier het laadgrafiekje. Percentage vs laadsnelheid vs aantal minuten geladen, in totaal heeft hij 54kW geladen in 129 minuten:
teslaladen12-11-2019emsburen.jpg



Wat vinden jullie van deze waarden, het is dus wel een oude 60 accu....
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: woes and FairFrank
Dit zijn toch nog steeds zer trage laadsnelheden als je het mij vraagt, nog altijd een groot verschil tov vroeger. Op 5% lading zit je al onder de 80kW... vroeger hield mijn wagen >100kW aan tot over de 30%.
>2u superchargen is ook extreem lang om jouw 60kWh batterij vol te laden. Die 'resterende tijd' indicatie was vroeger wel vrij accuraat tot ong 90% lading, maar dit toont weer aan dat deze tijd schatting er sinds de update heel erg naast zit.

Hopelijk komt er toch nog verbetering aan.
 
Wat vinden jullie van deze waarden, het is dus wel een oude 60 accu....

Ik kan mijn 100 pack niet vergelijken maar ABRP heeft ooit grafiekjes gepubliceerd. Helaas staat er geen grafiekje bij van de BT60 maar wel:

Battery Code: BT60
Tesla Model: S10
Estimated Usable Capacity: 56.3 kWh
10 kWh -> 50 kWh charge time: 42 min

Dus 40kWh van 10 tot 50kWh in 42 min


Tesla Battery Charging Data from 801 Cars



Helaas geeft jouw grafiek enkel het laadvermogen maar niet de capaciteit anders kon je controleren hoe snel jouw pack nu van 10->50kWh laadt. Dat zou dus van 17.7% (10/56.3) naar 88,8% (50/56.3) moeten gaan in 42 minuten. Dat zou dan met gemiddeld vermogen moeten zijn van 60/42*40 = 57 kW.

Zoals eerder aangegeven zou ik je aanraden gebruik te maken van b.v. Teslafi om je laadsessies voor elke minuut te loggen of je maakt gebruik van iets als bassmaster187/TeslaLogger als je er die 5 euro voor 1 maandje niet voor over hebt.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: FairFrank
Ja, ik heb wel Teslafi, maar heb hem een tijd uitstaan om te voorkomen dat Tesla zegt dat problemen veroorzaakt. Mijn auto doet 70 minuten van 18 naar 90 procent., dus ietsje langzamer. Maar heb inmiddelsop het Amerikaanse gedeelte een topic gevonden met een paar andere 60's die ongeveer vergelijkbare waarden hadden als ik. Heb wel een paar datapunten van geladen kW's genoteerd gisteren. Na 16 minuten had hij 17kW geladen, na 26 minuten 25 kW, na 39 minuten 33 kW, na 49 minuten 38 kW, na 62 minuten 44 kW, na 108 minuten 53 kW.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Ik heb hetzelfde ervaren sinds V10, 85D van maart 2016. Onlangs jaarlijkse trip naar Nürnberg gereden (700km) en er een ongeveer een uur langer over gereden dan de vorige jaren.
Start laden aan +120kw maar zakt dan direct in elkaar tot onder 50kw.
Daarbovenop was de navigatie niet in staat de route berekenen met meerdere suc stops, het duurt lang en dan foutmelding dat er geen route is!

Het lijkt er echt op dat V10 niets bij brengt en de auto dus eigenlijk stuk maakt. Ik heb service afspraak ingepland en mail gestuurd. Als iedereen de service agenda volboekt dat zal er wel iets aan gebeuren denk ik dan.
 

Attachments

  • IMG_0520.JPG
    IMG_0520.JPG
    587.7 KB · Views: 39
  • IMG_0530.JPG
    IMG_0530.JPG
    462.6 KB · Views: 36
  • Informative
Reactions: FairFrank
Op een gegeven moment stoppen de mensen met klagen lijkt het, inclusief mezelf. Heb zelf nog maar tijd gehad voor een van de gevraagde laadsessies. En er wordt volgens mij ook nauwelijks geklaagd over de niet meer werkende TPMS sensoren in de oudere GEN1 Model S auto's waarmee nu bijna iedereen met een foutmelding rondrijdt sinds V10