Inmiddels heb ik ook de SuC beperking ondervonden (20.4.2). Voor de liefhebber de datapunten van verschillende sessies onderweg door Duitsland.
De teneur is duidelijk, vroeger kreeg ik tot 20 % zeker 118 kW, bij 60 % nog 60 kW. Al met al dus ongeveer 10..20 kW minder vermogen over de hele range met de bijkomende extra laadtijd. Zelf ben ik tot nu toe juist erg conservatief geweest door de accu nooit helemaal tot 0 % leeg te rijden of tot 100 % te laden. Gezien de huidige softwarebeperkingen heeft dat blijkbaar geen verschil gemaakt. Nu niet helemaal leegrijden maakt het laden met de huidige beperkingen extreem veel langzamer. Hoop echt dat er een fix komt om weer 118 kW te krijgen als eerder het geval was.
Overigens zijn er twee verschillende zaken, de lagere SuC snelheid en de verminderde range. Verminderde range heb ik zelf tot nu toe nog niet ervaren gelukkig, maar ik kan het ook nog niet uitsluiten helaas.
19 % - 97 kW
20 % - 94 kW
22 % - 90 kW
25 % - 87 kW
30 % - 84 kW - 95 kW - 83 kW
35 % - 78 kW
36 % - 80 kW - 86 kW
40 % - 74 kW - 84 kW
42 % - 78 kW
45 % - 69 kW
46 % - 73 kW
55 % - 54 kW
60 % - 51 kW - 46 kW
66 % - 45 kW
70 % - 38 kW - 43 kW
75 % - 40 kW