Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Gister heb ik een taxi chaffeur gesproken hij laad 2x per bij sec heeft nooit een normale laadstation gebruikt.
Zijn terug val is 25 kilometer hij gaf wel aan dat dit gebeurde na een update.


Laad 2x per dag bij de supercharger

4 maanden oud 40.000 km gereden

Bij aankoop 100% 520 km

Nu kan hij laden 495 km verlies van 25 km
 
ik ben 2 á 3 keer per week bij de supercharger mits ik geen verre reis heb.
Heb geen laadstation thuis, wel een gemeente lader maar die zit meestal vol na 17:00 uur. Ik sta niet stil met de auto ik rij veel korte ritten

Ik heb ook geen laadpaal thuis en heb hier 2 palen in de wijk waar ik mazzel moet hebben. Ik laad ook 2 a 3 keer per week en meestal maar tot 70% en ik ga laden zodra ik onder de 40% kom.

IK hang amper aan de SuC, enkel op vakantie ritten en zit op 2,045 kW aan de SuC en 3,594.98 aan de slow charger.

Vaak aan de SuC hangen zal zo ver ik weet een negatief effect hebben op de laadsnelheid maar niet zozeer aan de capaciteit. Degradatie komt door te hoog te laden of oprijden en niet meteen te rijden of te laden of door dat de koeling niet goed functioneert.

Nogmaals, gebruik een logger zodat je je historie hebt anders heb je niks om bij Tesla aan te kloppen.
 
Ik heb ook geen laadpaal thuis en heb hier 2 palen in de wijk waar ik mazzel moet hebben. Ik laad ook 2 a 3 keer per week en meestal maar tot 70% en ik ga laden zodra ik onder de 40% kom.

IK hang amper aan de SuC, enkel op vakantie ritten en zit op 2,045 kW aan de SuC en 3,594.98 aan de slow charger.

Vaak aan de SuC hangen zal zo ver ik weet een negatief effect hebben op de laadsnelheid maar niet zozeer aan de capaciteit. Degradatie komt door te hoog te laden of oprijden en niet meteen te rijden of te laden of door dat de koeling niet goed functioneert.

Nogmaals, gebruik een logger zodat je je historie hebt anders heb je niks om bij Tesla aan tech kloppen.

Meeste gevallen laad ik tussen de 100 à 250 km range. 90% laad ik 90% en 10% laad ik 100 %

Logger? Is hier een app voor.
 
Meeste gevallen laad ik tussen de 100 à 250 km range. 90% laad ik 90% en 10% laad ik 100 %

Logger? Is hier een app voor.

Teslafi: TeslaFi.com Tesla Model S X 3 Data Logger kun je 2 weken gratis gebruiken, of een maand als je een referral gebruikt, bijvoorbeeld die van mij : Sign Up waarschijnlijk rij je je auto zakelijk dus 5 USD per maand is dan helemaal peanuts.

Daar zit een grafiek in als de volgende:

FusionCharts (1).png


Maar dat is natuurlijk enkel mogelijk als je de gehele duur van je bezit al de logger gebruikt. De Tesla API heeft geen historische data.
 
Teslafi: TeslaFi.com Tesla Model S X 3 Data Logger kun je 2 weken gratis gebruiken, of een maand als je een referral gebruikt, bijvoorbeeld die van mij : Sign Up waarschijnlijk rij je je auto zakelijk dus 5 USD per maand is dan helemaal peanuts.

Daar zit een grafiek in als de volgende:

View attachment 489139

Maar dat is natuurlijk enkel mogelijk als je de gehele duur van je bezit al de logger gebruikt. De Tesla API heeft geen historische data.

ok, klopt het dat ik mijn tesla account gegevens door moet geven.
 
Heb ik nog 1 vraag; naar mijn bestemming had ik nog 150 meter, auto gaf nog aan 5 km range, 100 meter voor mijn bestemming zakte mijn range naar 0.
Tesla gaf als argument dat de voertuig aan het kalibreren is en daarom op 0 sprong ????

Zo, je durft! 5 km range = 1kWh dus je reed sowieso met minder dan 2% capaciteit.

En ja, dat kan, onder de 5% en boven de 95% (volgens mij zelfs 7% en 93%) zijn alle cellen beneden of boven een bepaald voltage waardoor het BMS eenvoudig min/max kan calibreren maar dit is niet noodzakelijk.

Laad je hem wel meteen op! Want een zeer lage SoC is schadeliijk.

Ik realiseer je dat onze posts over jouw SP100D gaan en dit topic gaat over de S85(D). Wellicht moeten we even verhuizen naar een nieuw topic. Even een admin gevraagd dit te doen.
 
Gister met 5% Gouda begin op 112 KWh en zakte zoals gewoon (niet negatief bedoeld) naar 74 KWh om vervolgens naar 47 kWh te gaan naar 80%

het is anders tanken dan benzine en dit moeten wij als rijders leren mee om gaan.
Even de auto uit de benen strekken is ook beter voor de benen en de geest wat de verkeersveiligheid ten goeden komt.
 
Ja, dat is nodig anders kan deze niet loggen. Je kunt even ook enkel een token registreren en als je helemaal sceptisch bent deze geen access control geven.

Ik neem aan dat je pin 2 drive aan hebt staan? Zo ja, dan kan sowieso nooit iemand je Tesla meenemen.
Ja, dat is nodig anders kan deze niet loggen. Je kunt even ook enkel een token registreren en als je helemaal sceptisch bent deze geen access control geven.

Ik neem aan dat je pin 2 drive aan hebt staan? Zo ja, dan kan sowieso nooit iemand je Tesla meenemen.
Ja, die heb ik aan
 
Zo, je durft! 5 km range = 1kWh dus je reed sowieso met minder dan 2% capaciteit.

En ja, dat kan, onder de 5% en boven de 95% (volgens mij zelfs 7% en 93%) zijn alle cellen beneden of boven een bepaald voltage waardoor het BMS eenvoudig min/max kan calibreren maar dit is niet noodzakelijk.

Laad je hem wel meteen op! Want een zeer lage SoC is schadeliijk.

Ik realiseer je dat onze posts over jouw SP100D gaan en dit topic gaat over de S85(D). Wellicht moeten we even verhuizen naar een nieuw topic. Even een admin gevraagd dit te doen.
Ja, ik heb hem meteen op de lader gezet
 
Afgelopen dagen mijn eerste paar 1.000+ km ritten gemaakt met de P85 sinds de aanpassing van de laadsnelheid. Het scheelt zo’n 10-15 minuten per SuC, een uur in totaal op een enkele reis Noord-Italie. Ik dacht even dat een buitenlandse rit met de classic niet leuk meer zou zijn. Het blijkt in de praktijk slechts een kleine parameter tussen de invloed van het weer, files, de bezettingsgraad van de stalls, wegwerkzaamheden en grenscontroles.

Praktisch mss niet zo'n impact, maar 4-5 keer op zo'n rit een kwartier wachten tot je verder kan(en echt niets meer te doen hebt), hakte er in mijn beleving wel in. Werd er chagrijnig van, helemaal omdat het voorheen beter was en je dus achteruit gaat.
Een beetje als een classic inruilen voor een raven;)
 
Teslafi: TeslaFi.com Tesla Model S X 3 Data Logger kun je 2 weken gratis gebruiken, of een maand als je een referral gebruikt, bijvoorbeeld die van mij : Sign Up waarschijnlijk rij je je auto zakelijk dus 5 USD per maand is dan helemaal peanuts.

Daar zit een grafiek in als de volgende:

View attachment 489139

Maar dat is natuurlijk enkel mogelijk als je de gehele duur van je bezit al de logger gebruikt. De Tesla API heeft geen historische data.



Kun je ook op een thuis server deze data verwerken ipv een externe partij. Privacy is mij heilig!
 
Werd er chagrijnig van, helemaal omdat het voorheen beter was en je dus achteruit gaat.
Een beetje als een classic inruilen voor een raven;)

Haha, classic rules. Ik kan ‘s ochtends kiezen tussen een X Long Range (juni 2019) en P85 (december 2013).

De S wint meestal, vooral omdat ik het een beetje zonde vind om binnen een jaar door de garantie van de X heen te trappen. Maar ook vanwege de fijnere cruise control (non-adaptive), ruitenwissers (relaxter ritme) en het vrolijke gerinkel van de statiegeldkratjes in de frunk...
 
  • Like
Reactions: Maarten