Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Aanvullend op de beperking in SUC laden,(iedereen) en los van het voltage cappen en niet meer tot 100% kunnen laden (een selecte groep classics), valt mij het beperktere regen gedrag op. ik zie de meter nooit meer boven de ong 35/40 kW komen, het streepje van 50kW staat er voor nop.
Voorheen was ong 60:65kW haalbaar met veel sterker afremmen. Ook een schatting, maar ik las dit vermogen ook in draadjes waar loggers posten.

Kortom, Tesla grijpt op meerdere manieren in. Het komt de bruikbaarheid niet ten goede.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Het is een wonder, maar mijn grotendeels door Tesla met software updates gesloopte Tesla wil nog wel gewoon met 60kW regeneren..
Wel heb ik de eerste 50 km nagenoeg geen regeneratie meer, en rij ik per dag zelden 50 km, dus heb ik er niks aan. Effictief rijdt hij nu net zo beroerd als een ICE, want regeneratie was mijn belangrijkste fijne rijeigenschap van de auto
 
Het is een wonder, maar mijn grotendeels door Tesla met software updates gesloopte Tesla wil nog wel gewoon met 60kW regeneren..
Wel heb ik de eerste 50 km nagenoeg geen regeneratie meer, en rij ik per dag zelden 50 km, dus heb ik er niks aan. Effictief rijdt hij nu net zo beroerd als een ICE, want regeneratie was mijn belangrijkste fijne rijeigenschap van de auto
Wat kan jij aanhoudend zeuren zeg...Je lijkt wel een klein kind. Elke post van je is een zeurpost.

Wat heb je nou daadwerkelijk eraan gedaan? Behalve wat mails sturen aan Tesla en een enkel bezoek aan Tesla zelf. Je bent er eerder op gewezen dat dat niets doet.

Wanneer ga je nou eens stoppen met zeuren en met je vuist op tafel slaan? Ja het gaat tijd kosten maar ga Tesla irl spammen. Ga langs. Elke dag, elke week. meerdere malen, meerdere vestigingen. En dan echt laten merken dat je het zat bent en een oplossing eist. Zo boos worden binnen dat er een leidinggevende bijkomt. Werkt dat niet, nog harder schreeuwen.

Voor mij part neem je een advocaat die gaat dreigen met kort geding etc.

Neem eens echte actie ipv je te verschuilen. Of stop met zeiken en verkoop die bak.
 
Wat kan jij aanhoudend zeuren zeg...Je lijkt wel een klein kind. Elke post van je is een zeurpost.

.

Grappenmaker :) .. Daar heb ik allemaal geen tijd voor. Berichtjes op internet plaatsen kost geen tijd, en er zijn genoeg mensen die het lezen, en hopelijk maakt dan net één persoon minder een dure fout om een gebruikte Tesla te kopen.

Ik heb de hoop dat er ooit een keer iemand met een eigen of gehackte firmware of zo komt voor mijn Tesla, want technisch is er denk ik niks mis met de auto. Het is puur de software die hem steeds minder bruikbaar maakt. Bij een 85 of 100 misschien minder merkbaar, maar een 60 kan maar een klein stukje op de accu, dan heb je snel superchargen nodig (kan niet meer, onderweg laden om een volgende SUC te halen duurt 1 tot 1,5 uur), een efficiente auto (verbruik sinds aanschaf bij anderhalf keer zo hoog) en regeneratie om weer bij te laden (grotendeels verdwenen, in elk geval op de stukken dat het nodig is voor range). Prima al die updates, maar geef een 60 gewoon de oude firmware terug, een jaar geleden kon ik gewoon altijd tussen de 200 en 250 km rijden. Nu 100-150, alleen door software. Alleen met 80 op de buitenweg en nergens hoeven remmen haal ik nog 200 (misschien)

Naar Tesla gaan heeft ook geen enkele zin, de auto is niet stuk. Bij een SEC kunnen ze toch geen software downgrade doen. En ergens anders ook niet. Dus wat valt er te doen, hooguit een rechtszaak, maar daar heb ik (nog) geen zin in. Hopen dat ze ooit inzien dat ze niet zomaar iemand de helft van zijn auto kunnen afpakken en dat er een downgrade moeglijkheid komt of update waarin alles weer werkt. Het enige wat ik kan doen is waarschuwen voor het vreselijke bedrijf wat supergave auto's bouwt. Dus dat zal ik zeker blijven doen en als het je niet bevalt sla je mijn posts maar gewoon over of moet iemand me hier van het Forum afgooien.
Ik blijf gewoon lekker groot fan van de auto Tesla, en fanatiek tegenstander van het bedrijf Tesla.

Alle leaserijdertjes die van de baas een model 3 mogen lenen hebben makkelijk praten...
 
  • Like
Reactions: Dim70
Alle leaserijdertjes die van de baas een model 3 mogen lenen hebben makkelijk praten...
Whoehahhaha, je bent een nog grotere koekebakker als ik al dacht... Je voelt je een hele meneer he? Denken dat je als een van de weinige hem zelf kon kopen...Grapjas, en dan kleinerende opmerking maken over leaserijdertjes :)

Denken dat er ook maar iemand is die jou serieus neemt en dan geen Tesla koopt omdat jij zo zeurt...

Droom verder
 
Whoehahhaha, je bent een nog grotere koekebakker als ik al dacht... Je voelt je een hele meneer he? Denken dat je als een van de weinige hem zelf kon kopen...Grapjas, en dan kleinerende opmerking maken over leaserijdertjes :)

Denken dat er ook maar iemand is die jou serieus neemt en dan geen Tesla koopt omdat jij zo zeurt...

Droom verder

Het zou al een stuk helpen, als je gewoon niet meer zou reageren :). Dit draadje gaat over range van accupakketten, en niet over persoonlijke meningen over andere leden. Ik stop dus met reageren op je nutteloze bijdragen (want nu doe ik hetzelfde) om dit topic niet nog verder te vervuilen.
 
Last edited:
Dit draadje gaat over range van accupakketten, en niet over persoonlijke meningen over andere leden

Deal! Stop jij dan met vervuilen van alle andere topics?

stel voor dat Danny n even normale taal gebruikt, het is hier geen FB of Twitter.

Excuus, zal geen termen als koekebakker en zeurkous meer gebruiken. ik zie nu in dat dergelijk taalgebruik ver buiten de normen valt.

Nu maar weer ontopic.

Danny
 
Vannacht naar Flachau Oostenrijk gereden met 2015 S P85D. Heb de auto net een week en was voorbereid op lagere laadsnelheden bij SUCs. Viel me heel erg mee. Totaal 1x geladen in Zevenaar (begon slechts met 60Kw bij 60% SOC, dus dit was te verwachten en vervolgens dalend naar 35Kw bij 75% SOC) en vervolgens 4x in Duitsland (begon zelfs bij 120-125Kw bij 5% SOC, snel dalend naar 90-100Kw, dit redelijk lang volhouden en dan dalend uiteindelijk naar 50Kw bij 75% SOC).
Zoals gezegd viel dit me 100% mee. Wel uiteraard langzamer dan mijn vorige 2018 X. Totaal wel 15 uur over gedaan, 1070 km met tussen München en Salzburg, 100km, langzaamrijdend verkeer en zeer slecht weer tot Flachau. Medereisgenoten in Volvo XC60 hebben er 12,5 uur over gedaan, is toch 2,5 uur korter!
Auto heeft 175k gelopen en volgens de vorige eigenaar slechts max 10x aan SUC geladen. Blijkbaar maakt wel uit hoe vaak aan SUCs is geladen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: RobPet and AustinP
Het zou al een stuk helpen, als je gewoon niet meer zou reageren :). Dit draadje gaat over range van accupakketten, en niet over persoonlijke meningen over andere leden. Ik stop dus met reageren op je nutteloze bijdragen (want nu doe ik hetzelfde) om dit topic niet nog verder te vervuilen.

De toon van Danny is onnodig, maar ik begrijp zijn reactie wel. Ik verbaas mij er ook over dat jij keer op keer met hetzelfde verhaal komt. Mij lijkt dat je daarmee niets bereikt.

Of je daadwerkelijk iets kan bereiken bij Tesla is vers twee, maar dan heb je nog steeds twee zinvolle keuzes: de Tesla verkopen, of accepteren zoals deze is. Want aanhoudend negatief posten over de auto maakt jou ook niet gelukkiger. :)
 
  • Like
Reactions: Danny n and slk-A4
Want aanhoudend negatief posten over de auto maakt jou ook niet gelukkiger. :)

Maar iemand anders hopelijk in de toekomst wel. Ik heb zelf voor aanschaf research gedaan door ervaringen op internet te lezen. Als is vooraf genoeg van mijn soort problemen had gelezen had ik hem misschien niet gekocht. Het is dus erg nuttig wat ik doe. Niet voor jou of andere tevreden gebruikers helaas..
 
Maar iemand anders hopelijk in de toekomst wel. Ik heb zelf voor aanschaf research gedaan door ervaringen op internet te lezen. Als is vooraf genoeg van mijn soort problemen had gelezen had ik hem misschien niet gekocht. Het is dus erg nuttig wat ik doe. Niet voor jou of andere tevreden gebruikers helaas..

Al toen ik de 85 bestelde, ruim 6 jaar geleden, wist ik dat de 60 heel beperkt was, dus ik vind het vreemd dat dat anno nu ondergesneeuwd is in de informatie.

Ik zou overigens als ik steeds hetzelfde bericht van dezelfde gebruiker lees niet extra overtuigd raken, ten opzichte van 1 bericht. Dus als dat de reden is, dan zou ik ook zeggen: stop ermee.
 
Mijns inziens heeft de scherpere begrenzing op het laden en regenereren niets te maken met garantie; maar alles met veiligheid.


De update is gekomen nadat er een aantal spontane branden zijn geweest.
Voordien zijn er wel andere branden geweest, maar daar was altijd een duidelijk reden voor : ongeval, een kogel door de batterij jagen etc.
Maar de branden in China waren zonder directe aanleiding.

Tesla onderzoekt elke brand grondig, en zal na deze branden ontdekt hebben dat er -met de combinatie oudere batterijen en laadvermogen- een klein risico was op brand.
En bijgevolg neemt Tesla bewarende maatregelen.
Dat lijkt mij in wezen een prima zaak. Jammer voor de betrokkenen (zoals ondergetekende) dat de capaciteit nu beperker is (laden, 100%, regen); maar liever dat dan een auto in de fik.
We zouden pas écht recht tot janken hebben indien Tesla op de hoogte zou zijn van de risico's, en niets doen.



De garantie die wij hebben op de oude modellen, 8 jaar en onbeperkte kilometers, is trouwens géén capaciteitsgarantie.
Even terug naar de geschiedenis, hoe deze garantie er gekomen is ...

Iedereen met een EV (of bij uitbreiding zelfs met één of andere Li-Ion batterij) weet (of zou moeten weten) dat als je de batterij leeg trekt, en dan leeg weglegt, deze stuk gaat. Stuk, totaal onbruikbaar.

Dit is nochtans was een paar rijders met een Roadster gedaan hebben (drie gekende gevallen).
En dan heb je dus een dure brick. Een auto van dik 100.000€, met een batterij van (toen) +/- 30.000 die géén meter meer rijdt.
Deze brick-verhalen hebben de pers gehaald juist met de lancering van de S.
En daarop heeft Elon gereageerd : dit probleem hebben we met de S niet (door de brick-beveiliging).
Als jouw batterij STUK gaat, dan is dat niet uw fout (meer), maar de onze én dus vervangen wij ze.
Het ging over duidelijk over STUK, kapot, 0km bereik.
Niet over bvb 85% of 75% of 50% rijbereik. Maar over 0%
In de gevallen waar Tesla alsnog een compleet batterypack vanwege de batterij zou vervangen hebben, is dat goodwill.

Voor de 3 (en de nieuwste S en X ??) heeft men nu deze garantie nu wel opgetrokken naar 70%.
 
ik wist ook dat het beperkt was,heb ook niet veel nodig.. 200 range is zat. Zelfs met mijn 100-150 range lukt het nog nu, Maar dat soort ranges die volgens Tesla 100% in lijn liggen met andere 60's las ik niet op internet. Op vakantie gaan is niet mogelijk, want je haalt geen volgende SUC.
Maar nu hebben we het alweer in dit draadje over iets anders dan het onderwerp.