Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik sta veel aan de suc & heb ook dat het laden traag gaat.
Het berichtje van Tesla dat v.w. de ouderdom van de accu de software het laden terug regelt is de halve waarheid.
Want tijdens de start van het laden is de aangegeven laadtijd niet in overeen stemming met de laadtijd na een half uur of langer laden.
De laadtijd loopt niet parallel met de klok.
 
Dus altijd opladen tot 100% want je gaat maar tot 4,07V

info voor wie de 9000+ posts in het US draadje niet volgt (en dus een sociaal leven kan onderhouden):

door latere updates in het najaar is die laadgrens weer iets opgetrokken, tot 4,09V. Dat was bij de update die meldde dat tesla beter in staat is te diagnostiseren. 40.1 meen ik.
Vervolgens kregen de eerste gecapte 85ers in de VS die met lage soc gingen superchargen, de melding dat hun batterij vervangen moest worden onder garantie.
Interessant is dat een van die vervangingen geschiedde met een compleet nieuw type 85 pack, met een andere lay out (380v ipv 400v, maar meer cellen, en meer totale capaciteit dan de oude 85 packs, die immers maar 81,5 werkelijke capaciteit / 77,7 buikbaar hadden).
Het is bij dat ene pack gebleven, misschien is dat een try-out. De gegevens van dat ene pack staan kennelijk wel op de gepubliceerde onderdelenlijst van tesla.
Andere vervangingen gebeuren met 90 (!) packs die al gedegradeerd of gecapt lijken te zijn.

De volgende fase in de class action die eigenaar Rasmussen tegen tesla startte, is dus de afronding van de soortement mediation, eind februari. Dan is er of een minnelijke regeling, of de zaak wordt vervolgd bij de rechtbank. Al meldde iemand dat er dan eerst nog arbitration zou komen.

Wordt vervolgd.
 
In het eerste gedeelte wordt gezegd dat het niet zou gelden voor de 90 en 100 packs, maar die hebben er toch ook last van?

hangt af welke gevolgen je bedoelt.
Het voltage cappen lijkt alleen op enkele pre facelift 60, 70, 75 en 85 modellen en de 85 modellen die zijn geüpgraded tot 90 packs te gebeuren.
Dat is batterygate.
Ps pre facelift is geproduceerd voor juli 2016, ong.

chargegate, het verminderen van laadsnelheid bij superchargers, schijnt ongeveer iedere S of X maar ook de M3 te treffen, al heb ik daar geen heldere info over gelezen.
 
Ik sta veel aan de suc & heb ook dat het laden traag gaat.
Het berichtje van Tesla dat v.w. de ouderdom van de accu de software het laden terug regelt is de halve waarheid.
Want tijdens de start van het laden is de aangegeven laadtijd niet in overeen stemming met de laadtijd na een half uur of langer laden.
De laadtijd loopt niet parallel met de klok.

Klopt dat is me ook al opgevallen, de laad terug loop tijd gaat langzamer dan de werkelijke tijd. bv. 30 min Is 35 min in werkelijkheid.
 
Vraagje.

Welke kW snelheid werd voor een model S uit 2016 door Tesla verkondig bij aankoop?

Wat was de max kW snelheid tot die Cap software implementatie?

En wat was een normale kW snelheid tot die Cap software?
Tesla heeft nooit een laadsnelheid gegarandeerd. Ik heb met mijn S85 van 2-2015 regelmatig 118 kW laadsnelheid gezien.
Nu begint mijn S op 70 kW, een heel forse reductie.
 
Vraagje.

Welke kW snelheid werd voor een model S uit 2016 door Tesla verkondig bij aankoop?

Wat was de max kW snelheid tot die Cap software implementatie?

En wat was een normale kW snelheid tot die Cap software?

De eerste generatie sucs kunnen maar 120kW leveren (unpaired), dus dat geeft een max.
Belangrijker dan de max is het taperen, teruglopen ervan en de snelheid naarmate de batterij voller wordt. Die is fors teruggeschroefd.
Daarover zei Tesla niets op haar site.
Wel over snelladen ‘in 40 minuten tot 80%’, naar ik mij herinner. Ik heb daar geen bron voor.
 
Ter info: een VS eigenaar, @sorka, rijdt met een S P85DL en heeft de capping software afgehouden tot nu toe, rijdt de stenen uit de weg, veel suc gebruik en geniet ervan.
En heeft nog de origineel hoge laadsnelheden. Zie deze post :

Your charge taper curve is totally defined in the car. Has nothing to do with the supercharger. The only time the supercharger gives less than the car asks for is if there's less than the car asks for due to pairing, utility supply, or other issues.

I just hit 136KW in my v8 P85DL the other day in Scotts Valley and the new V3 supercharger. I plugged in at 15% and it it stayed above 120KW until about 25%. By the time 54% rolled around, I was at my usual 68KW.
 
Last edited:
Ter info: een VS eigenaar, @sorka, rijdt met een S P85DL en heeft de capping software afgrhouden tot nu toe, rijdt de stenen uit de weg, veel suc gebruik en geniet ervan.
En heeft nog de origineel hoge laadsnelheden. Zie deze post :

Yup. And the fun will all end on 5/1 when the vpn cert expires and I either have to update or decide to have no connectivity :(
 
  • Like
Reactions: widodh
You can also read Dutch?????

Google's translation is pretty darned awesome these days:

"FYI: a US owner, @sorka, drives with an S P85DL and has stopped the capping software so far, drives the stones out of the way, uses a lot of suc and enjoys it.
And still has the original high loading speeds. See this post:"
 
Google's translation is pretty darned awesome these days:

"FYI: a US owner, @sorka, drives with an S P85DL and has stopped the capping software so far, drives the stones out of the way, uses a lot of suc and enjoys it.
And still has the original high loading speeds. See this post:"
Not bad, indeed. Stopped = held off,
‘Stones out of the way’ :) = an expression to say one drives fast and hard. No offense meant! ;)