Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Herkennen dr forum leden dit.


Ik heb het vermoeden dat de SUC dicht bij huis of werk, waar ik frequent even kort er wat bij laad dan de auto afgeknepen wordt.

Is al heel snel onder de 300 km/uur.

Als ik ver weg de supercharger gebruik . Is de snelheid veel hoger.

Alles door een warme accu? Ook al is het zomer?


Op vakantie of 100 km van mijn woonplaats gaat toch echt veel sneller.

Ontmoedigingsbeleid van gebruik Suc tesla .

Of anders maar een psychotische gedachten?
 
Ik ben vanmiddag nog even wezen superchargen in Hengelo toen ik met 14% lading terugkwam van Tesla Zwolle. En vandaag deed hij het verbazingwekkend goed. Accu was goed warm en hij begon met 43kW wat hij tot 50% volhield. Daarna zakte hij terug tot % plus laadsnelheid is 80. Bij 70% ben ik gestopt met 10kW.
Het is natuurlijk niet zoals vroeger, maar bijna bruikbaar op ze manier.
Wat wel vreemd is is dat deze laadbeurt opeens niet in Teslafi terug te vinden is..
 
Waar is @wooter nu?

Zo.. weer klaar. Er is niets aan de hand met de auto. Ze hebben niets kunnen uitlezen, maar hij geeft geen foutmelding. Mondeling geeft hij toe dat de laadsnelheidsbeperking is ingesteld omdat anders mogelijk mijn accu stuk zou gaan voordat mijn garantie er af is in november. Maar meer kon hij er niet over zeggen want er waren mensen die daar juridisch meer van wisten.

Ik had hier niet voor langs hoeven komen, dit had op afstand ook kunnen worden uitgelezen. daarvoor zou hij een notitie neerleggen bij de planning, 'gewoon als aandachtspunt'...

Remlicht deed het ook gewoon... al geeft hij in hun computer aan dat het stuk is.. Maar het was te veel werk om die foutmelding op te lossen, omdat er in mijn auto niks te zien is en hij het gewoon doet..

Uur terugrijden, hele ochtend weg voor niks...
 
Ipv op een forum te gaan janken zou ik als klant graag eens willen horen waarom 40kW aanvaardbaar zou zijn. Zoals gezegd was de beperking op de 90D’s 90kW. Ik kan me echt niet inbeelden waarom 40kW dan aanvaardbaar zou zijn voor een 60, laat staan dat er andere 60’s dit probleem ervaren. Meer nog, als ik even zoek op het internationale gedeelte van dit forum is 90kW een normaal vermogen voor 60’s.
 
Ipv op een forum te gaan janken zou ik als klant graag eens willen horen waarom 40kW aanvaardbaar zou zijn. Zoals gezegd was de beperking op de 90D’s 90kW. Ik kan me echt niet inbeelden waarom 40kW dan aanvaardbaar zou zijn voor een 60, laat staan dat er andere 60’s dit probleem ervaren. Meer nog, als ik even zoek op het internationale gedeelte van dit forum is 90kW een normaal vermogen voor 60’s.
Dat is inderdaad wat ik tegen de baliemedewerker heb gezegd. Zijn antwoord was het volgende: "Elke laadsnelheid is normaal, het superchargen kan zelfs geheel worden uitgeschakeld als de auto dat nodig vindt. Dit is om de accu te beschermen, als de accu sneller zou laden dan dat de auto oordeelt wat nog kan gezien de staat en degradatie van de batterij zou hij snel kapot gaan en dan zou het een duur verhaal worden"

Ik heb uiteraard vermeld dat ik graag zelf die keuze wil hebben, en dat ik zelf wil kunnen bepalen of ik mijn eigendom wil stuk maken door hem snel op te laden. Zeker nu er nog garantie op zit.

Waarop hij zei: "precies, maar wij moeten er dan garantie op verlenen, en dan zou het voor ons heel duur worden"

Ik vertelde dat ik een auto had gekocht met de belofte van snelladen, toen had hij er niet zo veel zin meer in, en begon te zeggen dat juridisch nogal ingewikkeld lag en dat er mensen waren die daar meer verstand van hebben dan hij.
Om dan langer op de argeloze baliemedewerker in te praten die ook alleen maar zijn werk doet en er toch niets aan kan veranderen leek me vrij nutteloos.
Hij baalde er al wel van dat hij per ongeluk had gezegd dat het vanwege hun garantie was denk ik. Ik zat nog te twijfelen terwijl ik in de wachtkamer zat om het op te nemen, maar zonder zijn toestemming had ik daar denk ik toch niks aan gehad.
Hij vertelde nog wel dat ze er in elk geval niets aan konden veranderen, als ze dat al zouden willen. Het zit in de firmware van de auto geprogrammeerd, en is niet uit te schakelen.

Mijn auto is overigens nog steeds prima, ik heb gisteren zelf ook nog maar een keer alles uitgelezen. Degradatie maar weinig, cellen mooi in balans ook tijdens zware belasting geen echte uitschieters, en ook bij snelladen (voor zover je die 40kW snel kunt noemen) loopt alles mooi gelijk. Mijn accu is dan ook keurig behandeld, ik rij altijd alsof het een Land Rover is, superlangzaam dus, en laad nagenoeg alles aan 11kW. Hoge C-waarden heeft mijn accu dus vrijwel niet gezien. Ook blijf ik vrijwel altijd netjes tussen de 20 en 80 % SOC, dus ook daar heeft hij niets te verduren gehad.
Aan de auto is ook nooit iets stuk, en alles werkt, heb de laatste twee jaar geen enkele reparatie gehad.

Het probleem zit hem niet in mijn auto, het probleem zit hem in Tesla, dat gewoon lekker doet wat ze zelf wil en maling aan haar klanten heeft. Zeker aan de armoedige mensjes met een bijna 8 jaar oude S, en nog ook nog zo'n goedkope 60... Die zien ze liever gaan dan komen. Terwijl het ding ondanks de leeftijd nog steeds meer waard is dan menig nieuw kleinere middenklasse benzineautootje.
 
Ik heb uiteraard vermeld dat ik graag zelf die keuze wil hebben, en dat ik zelf wil kunnen bepalen of ik mijn eigendom wil stuk maken door hem snel op te laden. Zeker nu er nog garantie op zit.
Heb je ooit geprobeerd, om tijdens de garantieperiode, je toerentalbegrenzer bij een ICE voertuig te laten uitschakelen? Ik denk dat de garagist je dan ook wandelen had gestuurd met dezelfde uitleg... garantie...
Ik was eerst van mening dat je batterij aan het einde van zijn kunnen was, maar blijkt nu dat het gaat om lage laadwaardes bij een te koude batterij. Tsja, warm ze eerst op dan...
 
Heb je ooit geprobeerd, om tijdens de garantieperiode, je toerentalbegrenzer bij een ICE voertuig te laten uitschakelen? Ik denk dat de garagist je dan ook wandelen had gestuurd met dezelfde uitleg... garantie...
Ik was eerst van mening dat je batterij aan het einde van zijn kunnen was, maar blijkt nu dat het gaat om lage laadwaardes bij een te koude batterij. Tsja, warm ze eerst op dan...
Hoezo koude batterij? Ik ga natuurlijk nooit zitten meten met een koude batterij. Ik zorg dat ik met een goed warme batterij en lage SOC aankom bij de SUC uiteraard. Ik snap niet dat mensen zomaar allerlei conclusies trekken uitzichzelf... Ik bouw voor mijn werk auto's om naar elektrisch, ik weet heus wel hoe het werkt hoor.
 
Mea culpa, ben blijkbaar dingen door elkaar aan het halen. Desalniettemin, zelf willen beslissen hoe jij je eigendom om zeep helpt onder garantie blijft natuurlijk een lachertje en zal iemand die de kosten volgens u zou moeten dragen nooit goedkeuren...
 
Ik was eerst van mening dat je batterij aan het einde van zijn kunnen was, maar blijkt nu dat het gaat om lage laadwaardes bij een te koude batterij. Tsja, warm ze eerst op dan...

Waar haal je dit vandaan? @one-ten geeft juist aan dat z'n pack wel warm gereden is en dan nog steeds belabberde laadsnelheden haalt.

43kW van 15% tot 50% is triest laag! Dat zijn Chademo rates.

Ik snap @wooter wel dat @one-ten veel klaagt over de laadsnelheden. Naar mijn mening volkomen terecht. Ik moet er niet aan denken in eenzelfde situatie terecht te komen en dan van Tesla te horen dat het "normaal" is.

Toch, ik had al wel m'n rechtsbijstandverzekering ingeschakeld om compensatie te eisen. Ik kreeg in het begin 118kW en het schijnt dan velen gecapped zijn op 92kW maar 92kW vind ik al akelig traag voor een lange vakantierit. Probleem is dat als je je auto verkoopt kopers ook niet dom zijn en eisen dat je auto even aan de snellader gaat bij een lage SoC. Bam! Daar gaat je restwaarde!
 
Desalniettemin, zelf willen beslissen hoe jij je eigendom om zeep helpt onder garantie blijft natuurlijk een lachertje en zal iemand die de kosten volgens u zou moeten dragen nooit goedkeuren...

We hebben het niet over het chiptunen van je auto om meer vermogen te genereren waardoor de motor zwaarder wordt belast en daardoor een garantie claim onterecht zou zijn.

Het gaat erom dat Tesla bewust de laadsnelheid drastisch reduceerd om onder reparatie of swappen van een pack uit te komen.

Of het nu gaat om het reduceren van laadsnelheid of Vmax in het pack.. beide methodes tasten het gebruik en bereik van het product sterk waar normaliter uiteraard de garantie een nieuw pack zou moeten monteren.

Als ik jou een auto verkoop die eerst 200km/u loopt en ik begrens daarna de auto zodat je maar 100 kunt omdat anders het risico te groot is dat bak voor temperatuur opbouw uit elkaar klapt om onder vervanging uit te komen zou dat ook niet akkoord zijn.

Gevalletje talks the talk but does not walk the walk! Als je 8 jaar hanteert in je garantievoorwaarden op het pack en de drivetrain moet je die belofte nakomen en niet proberen via slinkse taktieken er onderuit te komen.

Klaag vooral door @one-ten , ik vind het belachelijk!
 
Waar haal je dit vandaan? @one-ten geeft juist aan dat z'n pack wel warm gereden is en dan nog steeds belabberde laadsnelheden haalt.

43kW van 15% tot 50% is triest laag! Dat zijn Chademo rates.

Ik snap @wooter wel dat @one-ten veel klaagt over de laadsnelheden. Naar mijn mening volkomen terecht. Ik moet er niet aan denken in eenzelfde situatie terecht te komen en dan van Tesla te horen dat het "normaal" is.

Toch, ik had al wel m'n rechtsbijstandverzekering ingeschakeld om compensatie te eisen. Ik kreeg in het begin 118kW en het schijnt dan velen gecapped zijn op 92kW maar 92kW vind ik al akelig traag voor een lange vakantierit. Probleem is dat als je je auto verkoopt kopers ook niet dom zijn en eisen dat je auto even aan de snellader gaat bij een lage SoC. Bam! Daar gaat je restwaarde!
Il vrees dat @one-ten geen rechtsbijstandsverzekering heeft!
 
Het gaat erom dat Tesla bewust de laadsnelheid drastisch reduceerd om onder reparatie of swappen van een pack uit te komen.
In one-ten zijn geval vind ik het zo opmerkelijk dat enkel zijn 60 zo een laag vermogen krijgt. Andere 60's krijgen een hoger vermogen, dus wat scheelt er echt?

Een baliemedewerker is eerstelijns, die gaat nooit in detail weten waarom een auto dergelijk gedrag vertoont. En daarom vind ik het ook zo treurig dat one-ten wel in elk draadje komt vertellen dat Tesla 'm een loer draait, maar nooit verder gaat dan de baliemedewerker om bij Tesla te jammeren.