Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Is dit niet waarvoor Stichting Tesla Claim is opgericht?
Nee, die zijn opgericht om het bestuur en bevriende advocaat een centje bij te verdienen.

1630788482874.png


Een aantal leden van hun bestuur is spoorloos van de website verdwenen, maar de website zelf heeft verder geen update dat ze hun eigen zaak verloren hebben.
 
Misschien kun je beter niet de rechtszaken bundelen, maar juist 1 persoon per keer de rechtszaak laten voeren. Hierdoor komen er losse rechtszaken waar Tesla meer juridische energie in moet steken. En heb je kans dat Tesla bij je zaak niet komt opdagen.

Als je niet netjes bent tegen je klanten, zijn de klanten ook niet netjes tegen jou. Diep triest hoe Tesla continu klanten van het eerste uur in hun hemd laat staan. Er is gewoon geen support meer mogelijk als er ‘Nee’ komt te staan op dat computertje van de service balie.

Laatst nog gezien dat een klant pislink de ontsmet alcohol van de balie af sloeg. Hielp overigens ook niks. Computer says no.
 
zulk een voorval moet daarom niet tekenend zijn
Niet alleen is het een grens die overschreden is, maar gezien andere Tesla klanten op dit forum al gewag maakten dat hun vorige dealer op zondagavond met de takelwagen hen uit Frankrijk ging halen, zou het me niet verbazen dat er nogal onredelijk veeleisende klanten tussen zitten...

Geweld heeft geen plaats in een volwassen overleg, en stopt alle discussie. Er gaat ook echt niémand nog goodwill vertonen na het beginnen smijten van kantoormaterialen.
 
Dat trage laden heeft ook voordelen! Zo was ik vandaag een dagje wezen varen met mijn bootje dat in Huizen ligt, heen en weer vanaf Almelo (2 x 125km) red ik natuurlijk niet op één lading, dus ging ik op de terugweg even laden in Eemnes en eten bij Hotel de Witte Bergen. Laden van 17 to 95% duurde net geen anderhalf uur (gem 27kW per uur), dus ik kon rustig eten zonder mijn auto te verzetten. Twee jaar geleden moest ik dan altijd halverwege de maaltijd opstaan :D

wittebergen.jpg
 
Last edited:
Misschien moeten we collectief met alle langzaamrijders op drukke momenten afspreken bij de zelfde supercharger en dan van 0 tot 100% gaan laden en zo de hele supercharger twee uur bezet houden. Als dat regelmatig gebeurt levert dat wel publiciteit op denk ik. Al was het maar van klagende snel ladende Tesla eigenaren en gedeelde foto's op social media van laadfiles bij de superchargers op gewone doorderweekse dagen :D :D
 
  • Like
Reactions: p nougat
Dat trage laden heeft ook voordelen! Zo was ik vandaag een dagje wezen varen met mijn bootje dat in Huizen ligt, heen en weer vanaf Almelo (2 x 125km) red ik natuurlijk niet op één lading, dus ging ik op de terugweg even laden in Eemnes en eten bij Hotel de Witte Bergen. Laden van 17 to 95% duurde net geen anderhalf uur (gem 27kW per uur), dus ik kon rustig eten zonder mijn auto te verzetten. Twee jaar geleden moest ik dan altijd halverwege de maaltijd opstaan :D

View attachment 705540
De ODO meter staat op bijna 156.000km? Dan heb je wel een beroerde batterij!
 
Ook eens een testje gedaan gisteren :),
Begonnen met
75 km bereik aan 70 kW
172 km bereik aan 59 kW
185 km bereik aan 55 kW
214 km bereik aan 47 kW
280 km bereik aan 36 kW
Daarna was het nog minder en heb ik het opgegeven want ik ging naar huis ;).
 
Ik hoop dan maar dat je ook niet aan de beurt bent straks als je accu wat ouder wordt.
Nou het blijkt dat ik met mijn Model X 10000km meer heb afgelegd dan one-ten met zijn Model S. En daarnaast heb ik 11MWh aan een DC snellader gestaan, en 35MWh aan een AC lader. Volgens mij is dat voorbij wat vroeger door ging als het niveau waarbij je aan de supercharger beperkt werd...

2 weken geleden nog altijd 141kW aangetikt bij Pfaffenhofen dus ie kan het nog wel.
 
Nou het blijkt dat ik met mijn Model X 10000km meer heb afgelegd dan one-ten met zijn Model S. En daarnaast heb ik 11MWh aan een DC snellader gestaan, en 35MWh aan een AC lader. Volgens mij is dat voorbij wat vroeger door ging als het niveau waarbij je aan de supercharger beperkt werd...

2 weken geleden nog altijd 141kW aangetikt bij Pfaffenhofen dus ie kan het nog wel.
De 100's worden op dit moment volgens mij nog helemaal niet gecapped. Ik denk dat ze nu nog net even te nieuw zijn. Duurt misschien nog een paar jaar. Bij de 85 kwam het ook pas na later. Nu hoeft een 100 ook minder ver geknepen te worden natuurlijk, want de c-waarde is natuurlijk toch al bijna dubbel zo laag als bij een 60. Dus ze kunnen óf langer wachten met cappen, óf een hele langzame geleidelijke ingaande cap in stellen zodat het minder opvalt om toch de garantietermijn te halen. Misschien halen veel 100's de grarantietermijn zelfs wel net zonder dat er gecapped hoeft te worden. Daar zal Tesla al best cijfers van hebben. Als ze dan in het jaar als de garantie verlopen is stuk gaan is dat natuurlijk alleen maar mooi, een 100 pakket is nog weer duurder, dus levert meer geld op.