Gisteren voor het eerst in 3 jaar weer eens aan de supercharger gestaan met mij model S P85. Even wat achtergrond informatie. De auto is nu ca. 7 jaar oud, met 120k op de teller. In totaal zal de auto ca. 25 keer aan een supercharger hebben staan laden. De auto staat bijna dagelijks thuis aan de lader om op te laden tot ca 70% en wanneer de batterij nagenoeg leeg is, gaat deze altijd direct weer aan de lader. (heb de auto zelf aangeschaft dus ik probeer de accu redelijk goed te houden). De degradatie valt daarom ook nog best mee, van 394 bij aanvang, naar 376 nu.
Zoals gezegd gisteren weer eens aan de lader, nadat ik er ca. 45 minuten mee gereden had. De bestemming van de lader ingegeven, zodat de voorbereiding van de accu was gedaan, bij aankomst nog ca. 60 km in de batterij. Het superchargen startte met 75 kW, om binnen enkele seconden al onder de 70 te zakken. Binnen 5 minuten zat het al rond de 62 en toen ik een paar minuten later de snelheid al onder de 60 zag gaan, ben ik maar vertrokken. Ik had voldoende rang om thuis te komen. Het doel was voor mij vooral om te bekijken hoe het superchargen na al die jaren nog verloopt. Knap waardeloos dus. Op deze manier duurt het laden van de auto al snel 1,5 uur. 100% zeker dat mijn partner en kinderen dat op een vakantietrip niet zullen waarderen / accepteren.