Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie gaan er over twee weken allemaal naar Embedded World? (Nürnberg Messe)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga elk jaar twee dagen naar Embedded World.

Op mijn vraag kreeg ik de reactie dat er in de parkings bij de Messe geen laadpunten zijn. Toch wel een teleurstelling voor zon groot beursterrein. Het Parkin hotel heeft laders, maar zit vol.

Best lastig dus, jammer de de supercharger die sommige verwachten net voor Wurzburg, er nog niet is.
 
PlugFinder - Die App für Stromtankstellen
en
LEMnet - Home
lijken wel wat mogelijkheden, bvb NH Hotel.
Ik zie voornamelijk Schuko's... En het Hilton zit vol, net als NH, dus wat hotels betreft hebben we niet veel keus.

- - - Updated - - -

Ik ga elk jaar twee dagen naar Embedded World.
Op mijn vraag kreeg ik de reactie dat er in de parkings bij de Messe geen laadpunten zijn. Toch wel een teleurstelling voor zon groot beursterrein. Het Parkin hotel heeft laders, maar zit vol.
Best lastig dus, jammer de de supercharger die sommige verwachten net voor Wurzburg, er nog niet is.
Ik heb ze hetzelfde gevraagd, maar nog geen antwoord gehad; Dat zal dan wel hetzelfde worden. Ik ben bang dat het concept in Duitsland geen succes gaat worden.
 
akkoord, maar ik veronderstel dat tijd niet meteen een probleem is... je gaat toch niet voor 1 uur naar de Messe ?
Nee, maar ik ga ook niet lopend vanuit het hotel naar de Messe. Dus na aankomst in de middag en de overnachting, heb ik maximaal 16 uur laadtijd. Dat is dan 176km in totaal, nog niet misschien genoeg, want dat zijn Tesla-kilometers en die zijn nog geen 600m lang.
 
Last edited:
Nee, maar ik ga ook niet lopend vanuit het hotel naar de Messe. Dus na aankomst in de middag en de overnachting, heb ik maximaal 16 uur laadtijd. Dat is dan 176km in totaal, nog niet misschien genoeg, want dat zijn Tesla-kilometers en die zijn nog geen 600m lang.

oke.
ik ga ook jaarlijks naar de Messe in Nurnberg, en neem dan altijd de U-bahn. Snel en handig, IMHO.
 
oke.
ik ga ook jaarlijks naar de Messe in Nurnberg, en neem dan altijd de U-bahn. Snel en handig, IMHO.
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik had het wel avontuurlijk gevonden om met de Tesla te gaan, maar het moet wel te doen zijn zonder dat het me een extra dag kost. Dus neem ik waarschijnlijk de Renault, waarmee ik tenminste lekker 180km/u kan vlammen, niet om hoef te rijden en ik maar één tussenstop nodig heb.
 
Hoera; Het hotel heeft stelt een Schuko ter beschikking in hun parkeergarage. Het is alleen de vraag of het genoeg is; We verwachten 's middags aan te komen vanaf de SuperCharger in Bad Rappenau, dus veel hebben we dan niet over. Na maximaal 18 uur laden gaan we dan 's ochtends met de Tesla naar de Messe. Het is de bedoeling dat we vervolgens 's avonds weer terug naar de SuperCharger in Bad Rappenau rijden.

Erg krap allemaal. Het zou een wereld van verschil zijn als we de tijd op de Messe zouden kunnen gebruiken om te laden. Al was het maar met een Schuko (wat voor Russen een hilarische benaming is).
 
Ik heb een klein hotel gevonden niet ver van de luchthaven, waar ik de CEE 3x16 mag gebruiken. Was een tip op het Forum van de Duitse Tesla Freunden :).

Wellicht moeten we allemaal even de moeite nemen om feedback te geven zodat dat de Messe Nuremberg bewust is dat er een concrete vraag is naar (meerdere !) laadpalen, of in elk geval een paar 3x16A aansluitingen in de garages. Per kWh betalen ze vast heel erg weinig, en met een paar 3x16A in de diverse parkeergarages die ze ook niet veel zullen kosten zijn we volgend jaar allemaal erg blij :).

(Ook als dan de Superchargers er staan tussen Frankfurt en Nuremberg is destination chargen erg handig om wat meer over te hebben).
 
Na mijn 'feedback' dat ik de Messe toch wilde aadviseren aan EV's en laden te gaan denken kreeg ik volgende (toch wat hoopgevende) bericht :



Dear Mr.


we will have loading stations for EVs from May 2014. Until then we have a solution either for the VIP-parking space or for the loading yard of hall 7A. If you plan to come to an exhibition with an EV, please inform us in advance so we can make sure that the space is available for you.


Best regards

Moritz Müller

MesseService
Exhibition Services

NürnbergMesse GmbH
Messezentrum
D-90471 Nuernberg
Tel +49 (0) 9 11.86 06-80 00
Fax +49 (0) 9 11.86 06-80 01
[email protected]



Ik kan al in de nacht laden bij een klein hotelletje.. Maar dit kan diegenen die maar een dag gaan wellicht helpen en tevens laten zien dat er een behoefte is !
 
Ik heb een klein hotel gevonden niet ver van de luchthaven, waar ik de CEE 3x16 mag gebruiken. Was een tip op het Forum van de Duitse Tesla Freunden :).
Aha; Dat was inderdaad handig geweest. Maar wij hebben al gereserveerd en we moesten meteen betalen; Geen restitutie mogelijk...

- - - Updated - - -

Ik kan al in de nacht laden bij een klein hotelletje.. Maar dit kan diegenen die maar een dag gaan wellicht helpen en tevens laten zien dat er een behoefte is !
Wij hebben ook een hotel, maar we verwachten de 26 te laat aan te komen om nog wat aan de dag te hebben. De 27e hebben we de hele dag.

Dank je voor de tip! Ik heb Herr Müller meteen gemaild!
 
Hoera; Het hotel heeft stelt een Schuko ter beschikking in hun parkeergarage. Het is alleen de vraag of het genoeg is; We verwachten 's middags aan te komen vanaf de SuperCharger in Bad Rappenau, dus veel hebben we dan niet over. Na maximaal 18 uur laden gaan we dan 's ochtends met de Tesla naar de Messe. Het is de bedoeling dat we vervolgens 's avonds weer terug naar de SuperCharger in Bad Rappenau rijden.

Erg krap allemaal. Het zou een wereld van verschil zijn als we de tijd op de Messe zouden kunnen gebruiken om te laden. Al was het maar met een Schuko (wat voor Russen een hilarische benaming is).

Bad Rappenau naar Nürnberg is toch 180 km, dan zou je toch met een volle accu bijna heen en weer kunnen rijden, dan moet je toch zeker genoeg hebben aan 18 uur laden aan de schuko. Ik heb in Januari in het Hilton geslapen. Op de heen weg via Rappenau gereden en had nog ca. 150 typical over toen ik aan kwam. Daar na ca. 20-24 uur helemaal vol geladen, was genoeg om op de terug weg Rappenau over te slaan en rechtstreeks naar Wilnsdorf te rijden.
 
Bad Rappenau naar Nürnberg is toch 180 km, dan zou je toch met een volle accu bijna heen en weer kunnen rijden, dan moet je toch zeker genoeg hebben aan 18 uur laden aan de schuko. Ik heb in Januari in het Hilton geslapen. Op de heen weg via Rappenau gereden en had nog ca. 150 typical over toen ik aan kwam. Daar na ca. 20-24 uur helemaal vol geladen, was genoeg om op de terug weg Rappenau over te slaan en rechtstreeks naar Wilnsdorf te rijden.
Mijn ervaring leert dat ik met 95% lading zo'n 270km met 120km/h op de CC kan rijden. In Duitsland rijdt met 130 of (veel) harder, maar uitgaande van 120km/h vind ik het nog steeds krap als de SuperCharger niet verder dan 80% wil laden.
 
Mijn ervaring leert dat ik met 95% lading zo'n 270km met 120km/h op de CC kan rijden. In Duitsland rijdt met 130 of (veel) harder, maar uitgaande van 120km/h vind ik het nog steeds krap als de SuperCharger niet verder dan 80% wil laden.
Mis ik iets? SC maar tot 80%? Ik heb laatst een volledige range charge gedaan in Zevenaar, zelfs die laatste 45 minuten die het duurt om de laatste kilometer erin te duwen.

(Wat overigens wel héél grappig was, is dat ik maar liefst 8 werkelijke kilometers, met 110km/h op de snelweg, uit die "kilometer" heb gekregen - de Typical Range bleef al die tijd ongewijzigd op max staan.)
 
Mis ik iets? SC maar tot 80%?
Is dat niet zo dan? Ik dacht dat ik gelezen had dat je met een SuperCharger maar tot 80% kon. Ik heb een paar keer ge-SuperCharge-d, maar dat was alleen maar om nog thuis te komen, dus ik was al ruim voor de 80% weer weg.

Ik heb laatst een volledige range charge gedaan in Zevenaar, zelfs die laatste 45 minuten die het duurt om de laatste kilometer erin te duwen.
Interesting! Dus je bent met een volledige 100% range charge weer vertrokken?
 
Is dat niet zo dan? Ik dacht dat ik gelezen had dat je met een SuperCharger maar tot 80% kon. Ik heb een paar keer ge-SuperCharge-d, maar dat was alleen maar om nog thuis te komen, dus ik was al ruim voor de 80% weer weg.


Interesting! Dus je bent met een volledige 100% range charge weer vertrokken?

Staat gewoon op de Tesla SuperCharger site: 40 min om van 0% naar 80% te gaan en 35 min om van 80% naar 100% te gaan. Zou misleidend zijn als hij maar tot max 80% zou gaan. Er staat alleen dat je aan 80% genoeg hebt om van SC naar SC te gaan.
 
Is dat niet zo dan? Ik dacht dat ik gelezen had dat je met een SuperCharger maar tot 80% kon. Ik heb een paar keer ge-SuperCharge-d, maar dat was alleen maar om nog thuis te komen, dus ik was al ruim voor de 80% weer weg.


Interesting! Dus je bent met een volledige 100% range charge weer vertrokken?
Yep! Ik had namelijk een post gezien dat je met een volledige range charge - inclusief die laatste 45 minuten - de accu weer kon "resetten" qua Typical Range berekening. Die liep bij mij steeds verder terug. Nu kan ik thuis wel range charges doen, maar ik kende dat fenomeen van heel lang over de laatste kilometer doen niet. Mijn 11kW lader stopt al heel snel nadat de accu vol zit.

Dus op een avond in een hotel waarop ik toch niets beter te doen had dan een filmpje op m'n iPad kijken ben ik naar Zevenaar gereden en heb daar een range charge gedaan terwijl ik in de auto bleef zitten. Ik was inderdaad 100% vol, met 388km Typical Range op de teller (wat lager is dan de 394 die ik in het begin haalde). Maar zoals ik zei, bleef de Typical Range de eerste 8 km op de snelweg op 388km staan - misschien zit er toch iets achter dat "reset" verhaal..