TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Wie heeft de 20.000km beurt al laten uitvoeren?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by MindBender, Mar 17, 2014.

1. MindBender

MindBender Bite my shiny metal ass

Mijn auto loopt nu tegen de 20.000km aan en ik twijfel een beetje of ik de eerste beurt moet laten uitvoeren. Het is de eerste beurt, dus is het wel fijn dat hij even nagekeken wordt na de shake-out. Maar ja, hij is pas 3 maanden oud en niemand kan zeggen wat er precies gedaan wordt voor die €700...

Wie heeft er de 20.000km al uit laten voeren? En wie is de 20.000km al gepasseerd en heeft het niet laten doen?

2. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Nog NIET uit laten voeren, kmstand na 3 maanden en 1 week is 24.918km.
    Precies hetzelfde gevoel, + bewering van Tesla dat garantie niet afhangt van wel of niet uitgevoerde beurten, dan is de keuze niet heel moeilijk.

3. Gastogne

Gastogne Member

Ik denk ook dat die 20.000km is gebaseerd op het feit dat ze nog geen ervaring hebben met slijtage of andere problemen op de lange duur, en dat ze daarom maar uit voorzorg een kortere interval hebben genomen: mochten er dus problemen ontstaan, dan kunnen ze die tijdig ondervangen.

4. Right_Said_Fred

Right_Said_Fred Model S - Sig. 283 EU

Bij mij gaat het een 35.000 km-beurt worden na 12 maanden (dus over 6 maanden). Enne... had Elon nou in Amsterdam laten doorschemeren dat het misschien toch wat goedkoper zou worden dan die €700? Of was dat voor de bühne?

5. Gastogne

Gastogne Member

Hij gaf toe dat €700 te veel was (zeker nadat hij zelf zei dat de auto nauwelijks onderhoud nodig heeft) en dat ze er naar gingen kijken

6. MindBender

Tja, dat is eerder een beloning voor uitstelgedrag dan een aansporing om het nu toch maar te doen, hè?

Ik ben altijd erg neurotisch geweest met het op tijd uit laten voeren van onderhoudsbeurten, maar ik moet wel het idee hebben dat het ergens over gaat. En het onderhoudsboekje heb ik ook nog niet gevonden, dus voor de stempels hoef je het ook al niet te doen...

7. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Let wel even op met het banden wisselen van voor naar achter etc etc, anders slijten ze niet helemaal recht af geloof ik. Dat moet geloof ik wel na 20K KM gebeuren

8. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Ik ga de 20 k beurt helemaal niet halen met de eerste set banden (21 inch zomerbanden, nu 11 k op de teller)...

9. Right_Said_Fred

Right_Said_Fred Model S - Sig. 283 EU

Dan zou ik die achterbanden toch zeker tussentijds even naar voren laten gooien. Bij mij gebeurt dat al min of meer automatisch twee keer per jaar omdat ik wissel tussen 21 inch zomerbanden en 21 inch winterbanden, maar anders had ik het zeker al laten doen (nu 17.000 km gereden, waarvan 8.000 op zomerbanden). De ongelijkmatige slijtage achter kost je anders veel te snel een paar banden.

10. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Dat ligt aan jou ;-) Denk serieus dat ook echt P of nonP daar enorm verschil in maakt.

11. widodh

widodh Model S R231 EU

Ik zit nu op 23.000km na krap 6 maanden en ga hem nog niet voor service brengen. Mijn eerste set 19" banden is ook nog prima in orde, maar ze gaan er nu wel onder vandaan ivm zomerbanden.

Alles werkt perfect, dus ik zie geen reden hem weg te brengen.

12. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Ongelijkmatige slijtage achter valt wel mee, de banden zijn over de volle breedte flink versleten.

Ik zal wel te vaak (te) hard optrekken!

13. QueenieEye

QueenieEye Member

Teller staat na bijna 4 maanden op 14.000. Dat gaan er dus zo'n 40.000 worden na één jaar en dan breng ik hem weg voor de service beurt.

14. MindBender

Maar je hebt wel lol gehad; Dat is duidelijk!

Share This Page