TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Wie heeft de 20.000km beurt al laten uitvoeren?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by MindBender, Mar 17, 2014.

  1. MindBender

    MindBender Bite my shiny metal ass

    Joined:
    Jul 25, 2013
    Messages:
    444
    Location:
    Tilburg, The Netherlands
    Mijn auto loopt nu tegen de 20.000km aan en ik twijfel een beetje of ik de eerste beurt moet laten uitvoeren. Het is de eerste beurt, dus is het wel fijn dat hij even nagekeken wordt na de shake-out. Maar ja, hij is pas 3 maanden oud en niemand kan zeggen wat er precies gedaan wordt voor die €700...

    Wie heeft er de 20.000km al uit laten voeren? En wie is de 20.000km al gepasseerd en heeft het niet laten doen?
     
  2. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,764
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Nog NIET uit laten voeren, kmstand na 3 maanden en 1 week is 24.918km.
    Precies hetzelfde gevoel, + bewering van Tesla dat garantie niet afhangt van wel of niet uitgevoerde beurten, dan is de keuze niet heel moeilijk.
     
  3. Gastogne

    Gastogne Member

    Joined:
    Dec 29, 2013
    Messages:
    159
    Location:
    Rotterdam, the Netherlands
    Ik denk ook dat die 20.000km is gebaseerd op het feit dat ze nog geen ervaring hebben met slijtage of andere problemen op de lange duur, en dat ze daarom maar uit voorzorg een kortere interval hebben genomen: mochten er dus problemen ontstaan, dan kunnen ze die tijdig ondervangen.
     
  4. Right_Said_Fred

    Right_Said_Fred Model S 90D Titanium (after Signature Red P85)

    Joined:
    May 11, 2012
    Messages:
    1,300
    Location:
    Gorinchem, Netherlands
    Bij mij gaat het een 35.000 km-beurt worden na 12 maanden (dus over 6 maanden). Enne... had Elon nou in Amsterdam laten doorschemeren dat het misschien toch wat goedkoper zou worden dan die €700? Of was dat voor de bühne?
     
  5. Gastogne

    Gastogne Member

    Joined:
    Dec 29, 2013
    Messages:
    159
    Location:
    Rotterdam, the Netherlands
    Hij gaf toe dat €700 te veel was (zeker nadat hij zelf zei dat de auto nauwelijks onderhoud nodig heeft) en dat ze er naar gingen kijken
     
  6. MindBender

    MindBender Bite my shiny metal ass

    Joined:
    Jul 25, 2013
    Messages:
    444
    Location:
    Tilburg, The Netherlands
    Tja, dat is eerder een beloning voor uitstelgedrag dan een aansporing om het nu toch maar te doen, hè?

    Ik ben altijd erg neurotisch geweest met het op tijd uit laten voeren van onderhoudsbeurten, maar ik moet wel het idee hebben dat het ergens over gaat. En het onderhoudsboekje heb ik ook nog niet gevonden, dus voor de stempels hoef je het ook al niet te doen...
     
  7. PaulW5

    PaulW5 *****Driver

    Joined:
    Jul 22, 2013
    Messages:
    1,010
    Location:
    Uithoorn, Netherlands
    Let wel even op met het banden wisselen van voor naar achter etc etc, anders slijten ze niet helemaal recht af geloof ik. Dat moet geloof ik wel na 20K KM gebeuren
     
  8. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,284
    Location:
    The Netherlands
    Ik ga de 20 k beurt helemaal niet halen met de eerste set banden (21 inch zomerbanden, nu 11 k op de teller)...
     
  9. Right_Said_Fred

    Right_Said_Fred Model S 90D Titanium (after Signature Red P85)

    Joined:
    May 11, 2012
    Messages:
    1,300
    Location:
    Gorinchem, Netherlands
    Dan zou ik die achterbanden toch zeker tussentijds even naar voren laten gooien. Bij mij gebeurt dat al min of meer automatisch twee keer per jaar omdat ik wissel tussen 21 inch zomerbanden en 21 inch winterbanden, maar anders had ik het zeker al laten doen (nu 17.000 km gereden, waarvan 8.000 op zomerbanden). De ongelijkmatige slijtage achter kost je anders veel te snel een paar banden.
     
  10. PaulW5

    PaulW5 *****Driver

    Joined:
    Jul 22, 2013
    Messages:
    1,010
    Location:
    Uithoorn, Netherlands
    Dat ligt aan jou ;-) Denk serieus dat ook echt P of nonP daar enorm verschil in maakt.
     
  11. widodh

    widodh Model S 85kWh

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    5,317
    Location:
    Middelburg, The Netherlands
    Ik zit nu op 23.000km na krap 6 maanden en ga hem nog niet voor service brengen. Mijn eerste set 19" banden is ook nog prima in orde, maar ze gaan er nu wel onder vandaan ivm zomerbanden.

    Alles werkt perfect, dus ik zie geen reden hem weg te brengen.
     
  12. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,284
    Location:
    The Netherlands
    Ongelijkmatige slijtage achter valt wel mee, de banden zijn over de volle breedte flink versleten.

    Ik zal wel te vaak (te) hard optrekken!
     
  13. QueenieEye

    QueenieEye Member

    Joined:
    Dec 16, 2013
    Messages:
    208
    Location:
    Oss
    Teller staat na bijna 4 maanden op 14.000. Dat gaan er dus zo'n 40.000 worden na één jaar en dan breng ik hem weg voor de service beurt.
     
  14. MindBender

    MindBender Bite my shiny metal ass

    Joined:
    Jul 25, 2013
    Messages:
    444
    Location:
    Tilburg, The Netherlands
    Maar je hebt wel lol gehad; Dat is duidelijk!
     
  15. Scur60

    Scur60 New Member

    Joined:
    Aug 8, 2017
    Messages:
    1
    Location:
    Amstelveen
    Heeft er iemand informatie over waar ze beurten geven op een Tesla buiten de Tesla servicepoints? Dus bij een 'gewone garage'? Ik heb er een paar gevraagd maar ze zeggen Tesla's niet aan te durven :).
     
  16. Daniel 74

    Daniel 74 Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2013
    Messages:
    1,284
    Location:
    The Netherlands
    Bij serviceright kunnen ze de Tesla een beurt geven, inclusief het wisselen van de olie!

    IMG_1944.PNG

    :D
     
    • Funny x 4
  17. nico180

    nico180 Serge

    Joined:
    Apr 9, 2016
    Messages:
    418
    Location:
    Zutphen, Netherlands
    Wat zou je reden zijn om niet naar Tesla servicecenter te gaan voor een beurt?

    Er zijn wel wat bedrijven die aanpassingen kunnen doen of body work aanpassingen.

    Bij een 'gewone' garage zou ik alleen nog langs gaan als ik een lekke band rij en dus nood oplossing nodig heb
     
  18. Phil_BE

    Phil_BE Member

    Joined:
    Aug 14, 2015
    Messages:
    965
    Location:
    Strombeek Bever,Belgium
    Ik volg momenteel mooi het schema

    Waarom ?

    Ik wil mijn auto langer dan 5j houden(dat was het plan minder van overtuigd het blijft een ipad on wheels ) er waren in begin wat issues met wiring harnass en wil dat men de zaken goed opvolgd. Ik ga er waarschijnlijk in mijn naïviteitc van uit datc als er na garantie er iets zou gebeuren dat men met gehoor zalv geven voor coulance .... Hopelijk heb ik dat niet nodig...
     
  19. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,650
    Location:
    amsterdam
    Enig prijsverschil al zou deze hypothetische goed geoutilleerde universele garage er al zijn verdwijnt als je de leenauto vergelijkt: een Tesla of een keurige bovenmaatse huurauto van Sixt inclusief gratis brandstof vs een bestickerde dwergauto die nog geld kost ook en afgetankt moet worden op jouw kosten. Sluit je het abo af dan is het nog goedkoper.

    Als je maar goed rekent is duurder vaak goedkoper, een Tesla ipv een ICE, een full-service vliegticket ipv uitgekleed low-cost met extra's...
     
    • Like x 3
  20. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,964
    Location:
    Breda, Netherlands
    Als je de beurt bij Tesla laat uitvoeren worden meteen alle gebreken gratis gerepareerd onder garantie. En ze beschikken over de juiste apparatuur voor uitlezen logs en uitvoeren van software updates etc. Voor zover ik weet kunnen andere garages dat nog niet. Zelfs na schadeherstel bij een door Tesla gecertificeerd schadebedrijf moest de auto naar Tesla voor de laatste afstellingen.
    Ik zou daar echt niet over twijfelen: gewoon naar Tesla gaan (misschien niet elke 20.000 km, dat lijkt me niet nodig. 1x per jaar lijkt me prima).
     

Share This Page