Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie heeft de 20.000km beurt al laten uitvoeren?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn auto loopt nu tegen de 20.000km aan en ik twijfel een beetje of ik de eerste beurt moet laten uitvoeren. Het is de eerste beurt, dus is het wel fijn dat hij even nagekeken wordt na de shake-out. Maar ja, hij is pas 3 maanden oud en niemand kan zeggen wat er precies gedaan wordt voor die €700...

Wie heeft er de 20.000km al uit laten voeren? En wie is de 20.000km al gepasseerd en heeft het niet laten doen?
 
Enne... had Elon nou in Amsterdam laten doorschemeren dat het misschien toch wat goedkoper zou worden dan die €700? Of was dat voor de bühne?

Tja, dat is eerder een beloning voor uitstelgedrag dan een aansporing om het nu toch maar te doen, hè?

Ik ben altijd erg neurotisch geweest met het op tijd uit laten voeren van onderhoudsbeurten, maar ik moet wel het idee hebben dat het ergens over gaat. En het onderhoudsboekje heb ik ook nog niet gevonden, dus voor de stempels hoef je het ook al niet te doen...
 
Tja, dat is eerder een beloning voor uitstelgedrag dan een aansporing om het nu toch maar te doen, hè?

Ik ben altijd erg neurotisch geweest met het op tijd uit laten voeren van onderhoudsbeurten, maar ik moet wel het idee hebben dat het ergens over gaat. En het onderhoudsboekje heb ik ook nog niet gevonden, dus voor de stempels hoef je het ook al niet te doen...
Let wel even op met het banden wisselen van voor naar achter etc etc, anders slijten ze niet helemaal recht af geloof ik. Dat moet geloof ik wel na 20K KM gebeuren
 
Ik ga de 20 k beurt helemaal niet halen met de eerste set banden (21 inch zomerbanden, nu 11 k op de teller)...

Dan zou ik die achterbanden toch zeker tussentijds even naar voren laten gooien. Bij mij gebeurt dat al min of meer automatisch twee keer per jaar omdat ik wissel tussen 21 inch zomerbanden en 21 inch winterbanden, maar anders had ik het zeker al laten doen (nu 17.000 km gereden, waarvan 8.000 op zomerbanden). De ongelijkmatige slijtage achter kost je anders veel te snel een paar banden.
 
Ik zit nu op 23.000km na krap 6 maanden en ga hem nog niet voor service brengen. Mijn eerste set 19" banden is ook nog prima in orde, maar ze gaan er nu wel onder vandaan ivm zomerbanden.

Alles werkt perfect, dus ik zie geen reden hem weg te brengen.
 
Dan zou ik die achterbanden toch zeker tussentijds even naar voren laten gooien. Bij mij gebeurt dat al min of meer automatisch twee keer per jaar omdat ik wissel tussen 21 inch zomerbanden en 21 inch winterbanden, maar anders had ik het zeker al laten doen (nu 17.000 km gereden, waarvan 8.000 op zomerbanden). De ongelijkmatige slijtage achter kost je anders veel te snel een paar banden.

Ongelijkmatige slijtage achter valt wel mee, de banden zijn over de volle breedte flink versleten.

Ik zal wel te vaak (te) hard optrekken!
 
Bij serviceright kunnen ze de Tesla een beurt geven, inclusief het wisselen van de olie!

IMG_1944.PNG


:D
 
Heeft er iemand informatie over waar ze beurten geven op een Tesla buiten de Tesla servicepoints? Dus bij een 'gewone garage'? Ik heb er een paar gevraagd maar ze zeggen Tesla's niet aan te durven :).

Wat zou je reden zijn om niet naar Tesla servicecenter te gaan voor een beurt?

Er zijn wel wat bedrijven die aanpassingen kunnen doen of body work aanpassingen.

Bij een 'gewone' garage zou ik alleen nog langs gaan als ik een lekke band rij en dus nood oplossing nodig heb
 
Ik volg momenteel mooi het schema

Waarom ?

Ik wil mijn auto langer dan 5j houden(dat was het plan minder van overtuigd het blijft een ipad on wheels ) er waren in begin wat issues met wiring harnass en wil dat men de zaken goed opvolgd. Ik ga er waarschijnlijk in mijn naïviteitc van uit datc als er na garantie er iets zou gebeuren dat men met gehoor zalv geven voor coulance .... Hopelijk heb ik dat niet nodig...
 
Enig prijsverschil al zou deze hypothetische goed geoutilleerde universele garage er al zijn verdwijnt als je de leenauto vergelijkt: een Tesla of een keurige bovenmaatse huurauto van Sixt inclusief gratis brandstof vs een bestickerde dwergauto die nog geld kost ook en afgetankt moet worden op jouw kosten. Sluit je het abo af dan is het nog goedkoper.

Als je maar goed rekent is duurder vaak goedkoper, een Tesla ipv een ICE, een full-service vliegticket ipv uitgekleed low-cost met extra's...
 
Als je de beurt bij Tesla laat uitvoeren worden meteen alle gebreken gratis gerepareerd onder garantie. En ze beschikken over de juiste apparatuur voor uitlezen logs en uitvoeren van software updates etc. Voor zover ik weet kunnen andere garages dat nog niet. Zelfs na schadeherstel bij een door Tesla gecertificeerd schadebedrijf moest de auto naar Tesla voor de laatste afstellingen.
Ik zou daar echt niet over twijfelen: gewoon naar Tesla gaan (misschien niet elke 20.000 km, dat lijkt me niet nodig. 1x per jaar lijkt me prima).