Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie heeft versie 7.0 al?

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij ook gedownload, krijg alleen de melding " Functies voor Rijassistentie niet beschikbaar, neem contact op met Tesla Service" :mad:
Zag wel dat bij de settings autosteer en autopilot aanwezig waren en aangezet konden worden.

Autopark zag ik zo snel niet.

Morgen nog maar eens kijken en met de manual stoeien en anders Tesla maar even bellen.

Had ik ook op het dashboard staan na het updaten. Maar zodra ik begon te rijden was het weg.
Ik neem aan bij jouw ook?
 
Ik kreeg vannacht bericht dat de update klaarstond.(zou mooi zijn als je deze ook remote kan starten). Vanochtend bij aankomst op Schiphol de auto opgehaald en bij de SuC kon ik mij niet langer inhouden en ben gaan updaten. Helaas stopt het laden tijdens de update (gelukkig was het niet druk toen ik een plek bezet hield)
In het begin is auto steer erg spannend, maar het wordt al snel saai autorijden.
Dus als je nog een classic hebt; je mist niks! :tongue::tongue::tongue:
 
Ik kreeg vannacht bericht dat de update klaarstond.(zou mooi zijn als je deze ook remote kan starten). Vanochtend bij aankomst op Schiphol de auto opgehaald en bij de SuC kon ik mij niet langer inhouden en ben gaan updaten. Helaas stopt het laden tijdens de update (gelukkig was het niet druk toen ik een plek bezet hield)
In het begin is auto steer erg spannend, maar het wordt al snel saai autorijden.
Dus als je nog een classic hebt; je mist niks! :tongue::tongue::tongue:

De classic is nu wat meer een echte mannenauto geworden. Voor mannen van staal, kerels van de gestampte pot die nog zelf kunnen autorijden :) :)
 
Afgelopen vrijdag een kleine heelkundige ingreep ondergaan...
Deze voormiddag voorzichtig naar de garage gesloft, en inderdaad : de update stond klaar.
Uiteraard gestart.
Straks eens gaan kijken hoe het eruit ziet.
Rijden zal er nog niet bij zijn, ik heb geen autopilot :-(
 
Autopark is inderdaad niet onmiddelijk beschikbaar omdat die nog moet calibreren. Dit is max 30 dagen als je naar de release notes kijkt.
Autopilot is wel onmiddelijk beschikbaar, maar ook een zelflerend systeem, gelukkig maar. Want naar mijn gevoel loopt het nu nog stroef, maar hopelijk dat het beterd in de toekomst.

PS: ik vind het nieuwe control panel mooier, maar minder duidelijk.
 
De classic is nu wat meer een echte mannenauto geworden. Voor mannen van staal, kerels van de gestampte pot die nog zelf kunnen autorijden :) :)

LOL. Kerels die geen keuze hebben, bedoel je....:tongue:

- - - Updated - - -

Autopark is inderdaad niet onmiddelijk beschikbaar omdat die nog moet calibreren. Dit is max 30 dagen als je naar de release notes kijkt.

Bij mij werkte het wel meteen.
 
Zojuist een uurtje in het Sauerland getoerd met AP. Werkt al prima, moet inderdaad nog wel wat leren. Af en toe in bochten wat te ruim zodat de tegenligger bijna schrikt, maar doet het wel heel behoorlijk. De TACC vindt ik ook duidelijk verbeterd (veel soepeler). Het is wel nog FF wennen aan de nieuwe display (maar dat was destijds bij de iPhone ook).
 
Net mijn eerste rit gedaan. Even op een 80-weg aangezet, maar dat moet je inderdaad niet doen ;). Op de snelweg is het perfect!

Korte review:

- UI achter je stuur ziet er lekker uit
- UI van het grote scherm wat minder
- De adaptive cruisecontrol is beter, soepeler. Was soms een beetje lomp in zijn remacties
- Het inhalen gaat perfect maar is niet nuttig omdat je toch je hand aan je stuur moet houden (bij de rest ook, maar dat kan ook zonder ;-))

Overigens zie ik mensen over die curve control met aangepaste snelheid in bochten met cruisecontrol, maar dat had ik ook in de laatste 6.2 release. Ik merkte dat direct op de rotondes die ik elke dag pak. Eerder ging ik met CC de rotonde over maar spoot m'n auto weg als mijn voorganger een afslag nam :D
 
met de nieuwe V7 (en een classic) al gemerkt dat de Rdio bug gemaakt lijkt te zijn (steeds uitloggen) en dat ook de minder gangbare karakters van de tracks (titel, artiest en album) nu wel goed worden weergegeven. Voorheen was dit niet.

Verder is het vooral nog wennen aan V7. Ik vind de UI niet echt mooier om eerlijk te zijn. Ook knipperlichtindicator op het scherm zit op een stomme plaats. Had het liever als voorheen (links en rechts van het midden van de middelste meter), omdat ze nu te laag zitten. Ook het auto icoontje is een behoorlijke gimmick. Had veel liever de batterijstatus daar weer gehad. Ook mis ik de datum.
 
Dat de km.stand nu centraal staat ipv de range vind ik persoonlijk wel jammer. De kleine display vind ik overigens wel mooier nu, de grote mist echt finishing touch. Een deel van het beeld links lijkt verstopt geraakt onder de omlijsting; rechts zie ik een zwarte rand van een paar mm, links alleen als ik heel ver naar rechts overhang.
 
Tja, smaken verschillen. De een raakt ervan opgewonden dat hij op een miniatuurautootje een knipperlicht kan zien, de ander mist de duidelijke batterijbalk. Het zal me.
Maar we zijn natuurlijk allemaal vreselijk blij met de AP. Waren we al een tijdje niet meer zo heel bijzonder... we zijn weer in het nieuws om de uberBMW innovator te zijn.
En de vrouw kan nu ook parkeren. Het zal ons.

Wat mij persoonlijk blijft verbazen, is dat het maar niet lukt om enkele meest simpele en logische zaken niet boven de Kia-klasse uit te trekken.
Kaarten en navigatie bijvoorbeeld zijn nog steeds beschamend. En met het links of rechts laten liggen van Carplay gebeurt er ook niet veel met smartphone-car integratie.
Maar ach, alle ogen zijn gericht op de wegbelijning. Ben benieuwd hoe we straks op de spitsstrook (en dus over een harde lijn) komen te rijden. Eerst maar eens m'n spiegels opnieuw instellen; die zijn met de update gereset.
 
Wat mij persoonlijk blijft verbazen, is dat het maar niet lukt om enkele meest simpele en logische zaken niet boven de Kia-klasse uit te trekken.
Kaarten en navigatie bijvoorbeeld zijn nog steeds beschamend. En met het links of rechts laten liggen van Carplay gebeurt er ook niet veel met smartphone-car integratie.
Ik zou persoonlijk CarPlay nog niet zo belangrijk vinden, maar de navigatie moet echt een keer goed gaan werken. Dat je niet eens tussen een paar routes kunt kiezen (bijv. een economische en een tijdsefficiënte) en dat er zoveel kleine foutjes worden gemaakt, kan gewoon echt niet. Voor de echte roadtrips kun je momenteel het beste een TomTom meenemen (of navigatie op de smartphone), maar het voelt jammer dat dan het mooie grote touchscreen niet wordt gebruikt.