TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Wie heeft versie 7.0 al?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Danny85, Oct 15, 2015.

1. Pascal-R

Pascal-R Active Member

Want?

Ik zie vooral veel filmpjes waar mensen autopilot gebruiken in omgevingen waarvoor deze niet bedoelt is. Maar ook bij inhalen (vooral in Duitsland) ben en blijf je zelf verantwoordelijk. Dat geeft Tesla zeer duidelijk aan. Veel mensen verwarren wat mij betreft auto pilot (als verlengde van cruise control) en autonoom rijden.

Overigens in de filmpjes waar het bijna fout gaat en wordt gesuggereerd auto pilot almost killed me, zijn filmpjes waarbij de gebruiker m.I. ook meer bezig is met het maken van t filmpje dan gebruik zoals bedoelt.

2. fjlajs8393j2

fjlajs8393j2 Closed

Wat mij betreft is dit waar. Je vergeet overigens de reactietijd van de auto tov de mens. Als je voorganger sterk remt, heeft de mens grofweg een seconde nodig om te reageren. Let wel, dan pas gaat het been naar het rempedaal. Een auto met sensoren reageert in milliseconden. Dus bij dezelfde afstand is de autopilot (of alleen TACC) al veel veiliger.

misbruik van dit soort systemen zal zeker voorkomen en maakt het niet veiliger. Ik zag net een autopilot filmpje van iemand die tijdens het rijden een hamburger zat te eten. Daar is het natuurlijk niet voor bedoeld.

3. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Was volgens mij een Mercedes... is natuurlijk ook een generiek probleem van dit soort technologie.

4. dvroegop

dvroegop Member

De TACC gaat uit als je gordel los is of als je van je stoel weg bent (even mijn portemonnee uit mijn broekzak halen, duurde een paar seconden en hij ging uit). Dus dit is bij de Tesla niet zo'n probleem.

Hoewel, als je ziet hoeveel moeite mensen soms nemen om veiligheidsmaatregelen te omzeilen (nep-gordel eindstukken om het piepen te stoppen, blijes cola aan het stuur van een Mercedes om handen te simuleren), kun je je afvragen of het niet beter is dat dit soort mensen zich vrijwillig nomineren voor de Darwin Award... (voor de niet-ingewijden: de Darwin award is een prijs die posthuum wordt toegekend aan een ieder die er voor gezorgd heeft dat de mensheid gemiddeld een stuk slimmer wordt, door zichzelf voortijdig uit de genenpool te verwijderen: http://www.darwinawards.com/)

5. Erik-S85

Erik-S85 Member

Er schijnen zelfs mensen te zijn die met twee armen uit het geopende dakraam door een bocht gaan

6. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

7. PimEffting

PimEffting Member

Heeft iemand bijgehouden wat de laatste status is voor v7 in Europa?
    Heb van alles gelezen:
    - 4-5 weken
    - eind volgende week (Elon Musk on Twitter: )
    - uitrol zou al begonnen zijn?

Nu weet ik het ook niet meer. :confused:

8. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Pim,

Ik denk dat tegen de tijd dat jouw Dual Drive geleverd wordt het er al wel op zal zitten:biggrin:

9. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

mijn S heeft een Alu-chassis. :wink:

10. PimEffting

PimEffting Member

image.jpeg

11. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Zolang die andere auto maar van staal is

12. gelden

gelden Well-Known Member

13. dvroegop

dvroegop Member

14. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Het filmpje 'Autopilot tried to kill me' is ronduit misleidend. De bestuurder heeft de autopilot helemaal niet geactiveerd. Je kunt op een gegeven moment zelfs helemaal geen blauwe lijnen zien ter aanduiding dat de auto op autopilot rijdt. De man heeft gewoon het stuur losgelaten en dan is het niet gek dat de auto op de rijstrook van de tegenligger komt.

15. tonvanboven

tonvanboven Member

16. Pascal-R

Pascal-R Active Member

Ik vermoed dat dat door de camera opstelling komt. Je ziet namelijk wel degelijk in het scherm bovenaan 2 blauwe tekens, 1 voor TACC en een voor Autopilot. Op het moment dat de auto de foute actie doet, en de gebruiker moet ingrijpen, zie je de rechtse ook uitschakelen.

17. Herbie65

Herbie65 eigenaar TESLAND.COM en AlloyGator.nl

18. Namervio

Namervio Member

Tja. Het was ook nog maar een jaar geleden dat de AP als nagenoeg gereed is aangekondigd. Dan voorzie je dit niet op zo'n termijn....:confused: Next few weeks agendeer ik voor mijzelf maar als dit jaar niet meer....

19. Desiré

Desiré Member

De mijne is nog in productie, zou je toch mogen verwachten dat hij gelijk met de versie 7.0 deze kant op komt. Toch?

20. Hans (Amsterdam)

Hans (Amsterdam) Active Member

Het is Auto Pilot en geen Autonomous Driving.
    Dit betekent dat je voordat je de Auto Pilot het commando geeft van baan te wisselen, eerst ZELF in de spiegel kijkt om te beoordelen of het veilig is.
    Die beslissing kan en mag Auto Pilot niet voor jou nemen.
    De sensoren zijn er voor om in het geval jij wel in de spiegel kijkt maar desondanks een auto/gevaar niet opmerkt, je mogelijk te behoeden voor een ongeluk.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC