Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie heeft versie 7.0 al?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe werkt de wetgeving in deze? In 1 land EU goedgekeurd, overal goedgekeurd?

Ik hoop het, in België denkt iedereen al dat de MS autopilot heeft; het zat zelfs in het nieuws .. wat een gezooi .. planning is Tesla hun beste punt niet, en dat komt er nu nog maar eens uit, waarom kan dat in de States wel al beslist zijn, en moeten ze nu pas beginnen in Europa. Wereldeconomie .. my ass! Is het duidelijk hoe graag ik de AP wil ;)
 
Ik vraag me echt af wat de reden is dat dit nu een issue is. Bij andere merken wordt het al jaren gebruikt? ...
Niet helemaal. Bij de lane assist van andere merken (hier doel je volgens mij op?) moet je de handen aan het stuur houden. Vandaar ook de diverse filmpjes, waarbij flesjes/blikjes drinken aan het stuur geknoopt worden. Dat is bij Tesla niet het geval.
Daarnaast is er nog geen enkel systeem dat "semi-automatisch" van baan verwisselt, zoals de Tesla dat doet. Kan me wel voorstellen dat de RDW ruimschoots ingelicht wil worden en dat op deze wijze afdwingt.
 
Tesla zal het vast als proef willen inzetten op de nederlandse weg, en voor dat soort zelfrijdende proeven is de rdw het aanspreekpunt. zie https://www.rdw.nl/overrdw/Paginas/...elfrijdende-auto’s-vanaf-1-juli-mogelijk.aspx
Ze zullen de software 7.0 als proef software inzetten en zo mag het vlg bestaande wetgeving in worden gevoerd.
Kom maar op dus met dat zelfrijdende stukje software, ik neem aan dat we binnenkort handjes los kunnen....
 
Mijn eerste melding op het forum !

zie veel reacties dat V7 vertraging zou opleveren na de vrijgave in USA. , als je Tesla Nederland belt zeggen ze nog steeds dat wij deze week aan de beurt zijn ?

zouden ze nu echt de uitrol afblazen na een paar filmpjes en niet gewoon alle gebruikers ervaringen gebruiken na gebruik ook in Europa ?

hoop dat iemand hier meer over kan vertellen

kijk er heel erg naar uit dit te ervaren
 
Leuke discussie....welk risico hebben de Beta testers gelopen voor het testen van V7?? Of heeft Tesla dit risico op zich genomen??
De paar V7's die nu al uitgerold zijn (wellicht wel de voormalige beta testers...) mogen die nu dan niet meer rijden??

Of zich wel leuk dat Tesla na goedkeuring van een auto na verloop van tijd weer goedkeuring moet aanvragen, welkom in 2015 (en in Tesla's world, where your car is OTA updated!!)
 
Car is at SC today for DU change and I get this on my iPhone. I think the guys are playing with my feet :scared:

IMG_0055.jpg
 
Wel fijn dat ze nu pas gaan kijken als het voldoet hadden ze daar niet eerder mee kunnen beginnen?
tja... ik v7 ook liever gisteren al dan morgen. Maar misschien zijn de RDW en haar Europese collega`s wel opeens wel extra voorzichtig met software in auto`s na de volgswagendieselgate... oke, dat ging om CO2 en dit om verkeersveiligheid. Ik kan me voorstellen dat de ambtenaren en verantwoordelijke minister daar juist nu even geen kamervragen over willen hebben...
 
Ik weet niet waar het onder zal vallen. Bepaalde zaken worden nationaal geregeld, maar bijvoorbeeld veiligheid, oftewel crashtests hoeven maar in 1 land te worden goedgekeurd.

In elk geval, de situatie met het mogen vervangen van de zijspiegels door camera's bvb is een nationale bevoegdheid. Je hebt veel kleine verschillen in de verkeerswetgeving zoals het verplicht overdag rijden met lichten, het gebruik van de mistlichten, handsfree mogen bellen of niet, etc... Allemaal nationale interpretaties. Om zo weinig mogelijk problemen te hebben denk ik dat Tesla er goed aan doet in nauw overleg samen te werken met de nationale instanties. Dat geeft ze volgens mij ook meer politieke invloed. Een goed partnership levert op termijn enkel voordelen op.
 
Een kijkje in de keuken van RDW over zelfrijdende auto's wordt verwoord door Gerard Doll CIO van RDW. Ergens in juni 2015.

Computer Says No – Part 2 - SogetiLabs
(En dan de eerste video)

Vanaf 5.30 gaat het over zelfrijdend. Vanaf 15.15 gaat het over Tesla...

Maar om het verhaal goed te snappen, moet je eigenlijk even de hele video bekijken... En dan snap je dat RDW zich afvraagt waarom ze in de toekomst nog nodig zijn. Kenteken is niet meer nodig in de toekomst, want een auto heeft een IP-nummer. Rijbewijzen zijn niet meer nodig want, auto's rijden zelf. En type-goedkeuringen hebben geen zin meer, omdat een auto zomaar een nieuwe versie kan krijgen van de software, waardoor het gedrag opeens compleet kan veranderen...