Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie helpt me van de rammels af?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn S90D (Juni 2016) heeft rechts voorin rammels/gekraak. Vooral hoorbaar als je over slecht asfalt rijdt. Waar je links alleen maar de doffe 'dreun' van de banden hoort als je over een barst in het asfalt rijdt, hoor je rechts krakende/rammelende bijgeluiden. Mijn auto is hiervoor al meerdere malen in Amsterdam geweest, maar vooralsnog is men er niet in geslaagd dit te verhelpen. Nou is het wegdek rondom SeC Amsterdam ook behoorlijk beter dan in Heemstede op de Dreef, dus het is daar ook veel moeilijker te reproduceren.

Ik heb zelf ook al diverse pogingen gedaan, maar het lukt mij ook niet om de oorzaak te achterhalen.

Ik ben nu dus op zoek naar een persoon of bedrijf die ervaring heeft met het opsporen van rammels, en dan liefst ook nog met ervaring specifiek met Tesla en hoe dat interieur in elkaar zit. Heeft iemand een tip?

Alvast dank!
 
Hier in Brabant zeggen we: "As ge het niet mer wit, pur of kit".
(precieze vertaling: "Indien je niet weet hoe je een vervelend probleem moet oplossen, gebruik dan polyurethaanschuim of siliconenkit");)

Maar serieus: ik denk dat je de beste kans maakt bij een goede car sound inbouw center. Die hebben tenminste ervaring met het demonteren en het maken van ad hoc aanpassingen. Ik kan je er geen aanraden zo helaas...
 
Ik heb vanaf de aankoop ( ca 2 jaar geleden ) een gekraak in mijn pano dak , meermaals binnen geweest , telkens opgelost maar kortstondig , alles is al vervangen , het gekraak was nu een langere tijd weg , is nu terug aanwezig , vooral op oneffenheden is het vreselijk, van mijn oprit rijden s' morgens geeft een hevige krak aan het dak , de wagen moet binnenkort terug binnen , wel sneu dat ik telkens enkele weken moet wachten op een afspraak . Heb wel vrees aangezien de wagen binnen 30.000 km uit garantie is . Iemand ervaring /oplossing ?
 
Ik heb vanaf de aankoop ( ca 2 jaar geleden ) een gekraak in mijn pano dak , meermaals binnen geweest , telkens opgelost maar kortstondig , alles is al vervangen , het gekraak was nu een langere tijd weg , is nu terug aanwezig , vooral op oneffenheden is het vreselijk, van mijn oprit rijden s' morgens geeft een hevige krak aan het dak , de wagen moet binnenkort terug binnen , wel sneu dat ik telkens enkele weken moet wachten op een afspraak . Heb wel vrees aangezien de wagen binnen 30.000 km uit garantie is . Iemand ervaring /oplossing ?
Als een leverancier een garantiekwestie niet binnen de garantieperiode kan verhelpen heb je recht op verlengde garantie. Wel moet duidelijk zijn dat hetzelfde probleem binnen de garantietermijn niet afdoende is verholpen. De uitstekende rapportages die Tesla je iedere keer mailt zijn een prima basis daarvoor.
 
Misschien is het wat anders.

Ik heb gemerkt dat het glazen dak goed geluid reflecteerd.

Bijv. Ik hoorde een zacht rammeltje ergens boven ofzo, blijkt het de schuifluikje van het grote bergvak in de middenconsole te zijn. Dat luikje heeft een soort rol veer die het luikje bediend. Dat rammelt dus als je over klinkers rijdt. Nu nog ff vastkitten ofzo ;)

Daarnaast kraakt er iets boven de voorruit midden boven de spiegel. Nog niet ontdekt wat dat is

Ik heb wel gemerkt dat het rooster van de soundbar voorin scheef zit. Wel gek. Zijn er meer mensen met scheve roosters?