TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Wie helpt me van de rammels af?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by BjörnTM, Dec 17, 2016.

1. BjörnTM

BjörnTM Member

Mijn S90D (Juni 2016) heeft rechts voorin rammels/gekraak. Vooral hoorbaar als je over slecht asfalt rijdt. Waar je links alleen maar de doffe 'dreun' van de banden hoort als je over een barst in het asfalt rijdt, hoor je rechts krakende/rammelende bijgeluiden. Mijn auto is hiervoor al meerdere malen in Amsterdam geweest, maar vooralsnog is men er niet in geslaagd dit te verhelpen. Nou is het wegdek rondom SeC Amsterdam ook behoorlijk beter dan in Heemstede op de Dreef, dus het is daar ook veel moeilijker te reproduceren.

Ik heb zelf ook al diverse pogingen gedaan, maar het lukt mij ook niet om de oorzaak te achterhalen.

Ik ben nu dus op zoek naar een persoon of bedrijf die ervaring heeft met het opsporen van rammels, en dan liefst ook nog met ervaring specifiek met Tesla en hoe dat interieur in elkaar zit. Heeft iemand een tip?

Alvast dank!

2. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

Achter SeC Amsterdam heb je klein straatje met wat onregelmatigheden en putdeksels. Ik heb daar een proefrit gemaakt met een monteur. Later bleek dat er een module stuk was van de luchtvering.
    Google Maps

Misschien nogmaals een ritje maken met een monteur

3. basvk

basvk Supporting Member

Hier in Brabant zeggen we: "As ge het niet mer wit, pur of kit".
    (precieze vertaling: "Indien je niet weet hoe je een vervelend probleem moet oplossen, gebruik dan polyurethaanschuim of siliconenkit");)

Maar serieus: ik denk dat je de beste kans maakt bij een goede car sound inbouw center. Die hebben tenminste ervaring met het demonteren en het maken van ad hoc aanpassingen. Ik kan je er geen aanraden zo helaas...

• Funny x 4
  4. BjörnTM

BjörnTM Member

@CJA Hulskamp Ja dat straatje ken ik wel :)
    Ik heb in totaal denk ik zo'n 2 uur rondgereden met verschillende monteurs. Het lijkt er alleen op alsof ik echt veel gevoeligere oren heb dan die monteurs :)

@basvk It crossed my mind. Bus pur erin leeg spuiten :p

5. basvk

basvk Supporting Member

Ik zie in gedachten de gele randen overal al langs het dashboard naar buiten druipen :confused::eek:

6. Nexus

Nexus Member

Hedde dan nog een gatje, timmer dan een houten latje.

• Like x 2
    • Funny x 1
  7. BjörnTM

BjörnTM Member

Voor de duidelijkheid: Het gaat om vrij zachte rammels/kraken die volgens mij vanuit het interieur ergens komen. Niet om hard gekraak van bijv. de ophanging.

8. nico180

nico180 Serge

De schroefjes van mijn dashboard zaten niet vast. Deze zitten wel op plek ingesloten maar niet vast geschroefd

9. dignus

dignus Member

Wat nico180 zegt. Ik had exact hetzelfde, issue met dashboard wat niet goed gemonteerd bleek te zitten.

10. Kdmn

Kdmn Member

Eerst ging volume tot 10 maar dan bleef je de typische Tesla geluidjes horen... Sindsdien gaat het volume tot 11!

Ik kan me om rammels geen zorgen meer maken.
    K.

11. BjörnTM

BjörnTM Member

Ik wou dat ik dat ook kon @Kdmn
    Helaas kan ik die rammels niet negeren of verdringen en wordt ik er met de dag chagrijniger van :(

12. peterkr

peterkr Member

Ik heb vanaf de aankoop ( ca 2 jaar geleden ) een gekraak in mijn pano dak , meermaals binnen geweest , telkens opgelost maar kortstondig , alles is al vervangen , het gekraak was nu een langere tijd weg , is nu terug aanwezig , vooral op oneffenheden is het vreselijk, van mijn oprit rijden s' morgens geeft een hevige krak aan het dak , de wagen moet binnenkort terug binnen , wel sneu dat ik telkens enkele weken moet wachten op een afspraak . Heb wel vrees aangezien de wagen binnen 30.000 km uit garantie is . Iemand ervaring /oplossing ?

13. Kdmn

Kdmn Member

Dat bedoelde ik. Steeds iets hersteld is krijg je er 2 extra voor terug... Beetje eindeloos.
    Misschien dat ik het nog eens probeer net voor einde garantie.

14. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Als een leverancier een garantiekwestie niet binnen de garantieperiode kan verhelpen heb je recht op verlengde garantie. Wel moet duidelijk zijn dat hetzelfde probleem binnen de garantietermijn niet afdoende is verholpen. De uitstekende rapportages die Tesla je iedere keer mailt zijn een prima basis daarvoor.

15. davandy

davandy Model X 90D Pearl White full option AP2.

Dat gekraak en gepiep moet je toch zelf oplossen is mijn ervaring. Wat voor de ene vervelend is is voor de andere normaal o_O

16. BjörnTM

BjörnTM Member

Vandaar dat ik nu dus op zoek ben naar een bedrijf anders dan Tesla om dit op te lossen :)

17. peterkr

peterkr Member

hallo Bjorn, laat iets weten mocht je iemand gevonden hebben , zou voor mij misschien ook van pas kunnen komen

18. Tampert

Tampert Member

Misschien is het wat anders.

Ik heb gemerkt dat het glazen dak goed geluid reflecteerd.

Bijv. Ik hoorde een zacht rammeltje ergens boven ofzo, blijkt het de schuifluikje van het grote bergvak in de middenconsole te zijn. Dat luikje heeft een soort rol veer die het luikje bediend. Dat rammelt dus als je over klinkers rijdt. Nu nog ff vastkitten ofzo ;)

Daarnaast kraakt er iets boven de voorruit midden boven de spiegel. Nog niet ontdekt wat dat is

Ik heb wel gemerkt dat het rooster van de soundbar voorin scheef zit. Wel gek. Zijn er meer mensen met scheve roosters?

19. Phil_BE

Phil_BE Member

als het iemand jou gelukt is van de rammels en krakken af te helpen laat het me weten, it drives me nuts as well, gaat in januari daar nog maar eens voor binnen ...

• Like x 1
  20. Tampert

Tampert Member

Oh ja. Og een dingetje. Ventilatie geeft een fluittoon vanaf standje 5. Best vervelend. Roostertjes verstelleh heeft geen zin. Zit ergens in het dashboard ofzo.

Share This Page