Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie helpt me van de rammels af?

This site may earn commission on affiliate links.
Herkenbaar slecht en nog slechter dat ze bij de sec je klachten niet serieus nemen.
Heb momenten dat ik mijn Tesla daar door de pui naar binnen zou willen rijden. Vreselijk slechte ondermaatse service en gewoon niets oplossen.
Ze komen volgens mij om in het oplossen van klachten en doen enkel nog maar de grote problemen.
Maar het rammel en kraak gehalte van mijn nog geen jaar oude Tesla is absurd gewoon. Nieuwste smoes.... het ligt aan autotaal glas. Vraag aan sec om dan op mail te zetten wat het precies is zodat ik naar autotaal glas kan. Krijg gewoon geen reactie. Ook niet na reminder aan Amelie van sec Tilburg. Gewoon heel heel slecht. Kan geen stappen richting Autotaal glas nemen ook. Waar zou je een officiele klacht kunnen deponeren?
 
Herkenbaar slecht en nog slechter dat ze bij de sec je klachten niet serieus nemen.
Heb momenten dat ik mijn Tesla daar door de pui naar binnen zou willen rijden. Vreselijk slechte ondermaatse service en gewoon niets oplossen.
Ze komen volgens mij om in het oplossen van klachten en doen enkel nog maar de grote problemen.
Maar het rammel en kraak gehalte van mijn nog geen jaar oude Tesla is absurd gewoon. Nieuwste smoes.... het ligt aan autotaal glas. Vraag aan sec om dan op mail te zetten wat het precies is zodat ik naar autotaal glas kan. Krijg gewoon geen reactie. Ook niet na reminder aan Amelie van sec Tilburg. Gewoon heel heel slecht. Kan geen stappen richting Autotaal glas nemen ook. Waar zou je een officiele klacht kunnen deponeren?
Ik begrijp dat je het vervelend vind dat ze jouw klacht niet op kunnen lossen, maar om te stellen dat ze geen klachten oplossen is onzin. Bij mij worden (ondanks een paar weken wachten) constant alle klachten, ook de kleine netjes opgelost.
 
  • Like
Reactions: HWS
De servicegerichtheid van Tesla is top. De uitvoering van de service zelf niet altijd. Ik heb al meerdere keren gehad dat men iets gerepareerd had, maar daarbij veel steken heeft laten vallen. Verkeerde strips gemonteerd (zag ik in 1 oogopslag), kunststof interieurdelen die helemaal niet vastgezet waren, de sierlijst van het dashboard die niet meer strak was. Zelfs een keer een paar zwarte vlekken op mijn beige achterbank. Kras op mijn voorruit ook nog.
Mijn auto is nu volgens mij in een half jaar tijd 8 a 9 keer bij Tesla geweest. Daarvan is hij denk ik 3 a 4 keer geweest voor het verhelpen van zaken die bij de reparatie zelf ontstaan waren.

Met rammels gaat het gewoon volledig mis door hoe ze dat oppakken: je gaat rijden met iemand. Met veel pijn en moeite krijg je hem duidelijk welk bijgeluid je bedoelt. De wegen rondom SeC ams zijn nu eenmaal veel beter dan hier in Heemstede. Vervolgens gaat iemand anders er aan werken, maar die doet dus maar min of meer random iets proberen. In de meeste gevallen doet degene die de reparatie heeft gedaan de testrit aan het eind weer, maar hij heeft de klacht zelf nooit gehoord. Resultaat is vervolgens dat je de auto met dezelfde bijgeluiden terugkrijgt.

Ook hangen ze veel te veel aan logfiles en uitlezen van componenten. Ik had al vanaf het begin problemen met bluetooth. Aan de andere kant van de lijn was ik niet te verstaan, en mijn telefoon verbond heel slecht. Meneer, we zeggen niet dat u liegt, maar we hebben hem uitgelezen en alles is in orde. Oh, u heeft ook een apple watch.. Dan ligt het vast daar aan. Tot meerdere keren aan toe. Uiteindelijk constateerde Eric zelf mijn klacht, en pas toen is er werk van gemaakt. Antenne vervangen, en hoppa. Perfecte verbinding. Maar wel pas toen ik er meerdere keren over geklaagd had.

Aan de ene kant willen ze je echt graag helpen en zijn ze geduldig, en ze nemen klachten zeker serieus, maar mijn ervaring met de uitvoering is dus helaas niet even positief. Ik ben inmiddels zover dat ik met ABS Splinter gebeld heb om hun eens (tegen betaling) naar de rammels te laten kijken, want met Tesla gaat het gewoon niet lukken.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: davandy
Ik lan het me voorstellen. Dit zelfde had ik in het verleden bij VW.

Het probleem is denk ik dat de meeste monteurs en ontwikkelaars zelf geen gebruikers van deze producten zijn. Wel voor het werk even in rijden maar niet langdurig op diverde weggetjes. Wellicht krijg je dan al snel, meneer u rijdt in een auto van meer dan 100k, dat moet toch wel goed zijn.

Ik probeer me neer te leggen bij wat kraakjes. wat ik van nature helemaal niet graag doe.

Paar punten bij mijn wagen:
Middenconsole schuifklep verrmechanisme rammelt
Balk in het dak tussen de voorruit en open dak kraakt
Rooster boven de soundbar bij de voorruit hobbelt en zit scheef.
Schuim in een stoel is wat verschoven

Bij een vriend van mij zit een deurpaneel los.

Maar voor een Amerikaanse auto is dit extreem goed! Huur daar maar eens een American built car. Valt in het niet bij Duits en Toyota.
 
Een vraagje over een fluittoon in de ventilatie. Vanaf stand 5 hoor ik een fluittoon. Heeft iemand anders dit ook ervaren in zijn auto en hoe is dat te verhelpen?

Ik zet hem nu altijd op 4 en hoor je het niet, maar ik zou graag de fluit er uit willen hebben.
 
Goed ik heb er weer eentje. Ik omschrijf het hier in de hoop dat iemand het herkent en de mogelijke oorzaak weet:

Als er iemand op de passagiersstoel zit hoor ik steeds een soort "tsjk tsjk" geluidje uit die richting komen. Niet heel hard, maar wel hard genoeg om goed te horen. Beetje zelfde volume als een knoop aan iemands jas die rammelt ofzo (ja ik ben echt vrij allergisch voor geluidjes).
Vaak hoor ik 't bij kleinere hobbeltjes in 't wegdek, maar soms lijkt 't volledig random. Voor degene die op de passagierstoel zit lijkt 't geluid van tussen de middenconsole en de stoel te komen, beetje op de hoogte van waar je de gordel vast klikt. Iemand die van achteren luistert (en zelfs op de grond gaat liggen in de auto) kan het geluid niet verder pinpointen dan dat het onder de stoel vandaan lijkt te komen.

Als er niemand op de stoel zit hoor ik het héél soms ook.

Uiteraard al wel een en ander geprobeerd:
Stoel verstellen, hoogte, stand van de zitting, stand van de leuning, lumbaalsteun
Bij stilstand gaan zitten wiebelen op de stoel (niks te horen)
Gordel vast / los
Rommelen aan de gordel
Kabeltjes onder de stoel verschoven, vast gezet
Stickers van een aandrijfmotor af gehaald (die staken uit en er liep een kabeltje vlak langs, ik dacht dat ik 'm had, maar nee :S)
Geduwd tegen allerlei stukken bekleding

't gaat om de next-gen seats als ik de goede term nu gebruik.

Mocht je dit herkennen en me kunnen helpen met de oplossing dan zou ik je eeuwig dankbaar zijn, want dit is schreeuwend irritant.
Beloning: 1 krat pils voor de gouden tip :)
 
  • Funny
Reactions: Noelis
Ik wacht al 2 maanden op een nieuw handschoenkastje omdat het vreselijk piept over elke oneffenheid in de weg... precies of er een stel kanaries in zit... hebben ze eerst 2 maal "hersteld". Maar vrijdag komt het en het vooruitzicht maakt me nu al blij! Hopelijk lukt het zonder iets anders stuk te maken.

Klantvriendelijkheid is top maar kwaliteit in uitvoering eerder beperkt. Hangt natuurlijk ook van de verwachtingen af, mijn vrouw vindt mijn tesla helemaal niet rammelen... in vergelijking met haar Renault scenic:)

Gelukkig bouwen ze vandaag betere wagens dan pakweg 18 maand geleden.
 
Goed ik heb er weer eentje. Ik omschrijf het hier in de hoop dat iemand het herkent en de mogelijke oorzaak weet:

Als er iemand op de passagiersstoel zit hoor ik steeds een soort "tsjk tsjk" geluidje uit die richting komen. Niet heel hard, maar wel hard genoeg om goed te horen. Beetje zelfde volume als een knoop aan iemands jas die rammelt ofzo (ja ik ben echt vrij allergisch voor geluidjes).
Vaak hoor ik 't bij kleinere hobbeltjes in 't wegdek, maar soms lijkt 't volledig random. Voor degene die op de passagierstoel zit lijkt 't geluid van tussen de middenconsole en de stoel te komen, beetje op de hoogte van waar je de gordel vast klikt. Iemand die van achteren luistert (en zelfs op de grond gaat liggen in de auto) kan het geluid niet verder pinpointen dan dat het onder de stoel vandaan lijkt te komen.

Als er niemand op de stoel zit hoor ik het héél soms ook.

Uiteraard al wel een en ander geprobeerd:
Stoel verstellen, hoogte, stand van de zitting, stand van de leuning, lumbaalsteun
Bij stilstand gaan zitten wiebelen op de stoel (niks te horen)
Gordel vast / los
Rommelen aan de gordel
Kabeltjes onder de stoel verschoven, vast gezet
Stickers van een aandrijfmotor af gehaald (die staken uit en er liep een kabeltje vlak langs, ik dacht dat ik 'm had, maar nee :S)
Geduwd tegen allerlei stukken bekleding

't gaat om de next-gen seats als ik de goede term nu gebruik.

Mocht je dit herkennen en me kunnen helpen met de oplossing dan zou ik je eeuwig dankbaar zijn, want dit is schreeuwend irritant.
Beloning: 1 krat pils voor de gouden tip :)

Wat ik al vaker hoorde bij de SeC toen ik mijn rammels ben gaan laten nakijken is dat het voorkomt dat de stoelen standaard vrij kort tegen de middenconsole staan. ls daar een iets breder persoon op gaat zitten of vaak mensen die eerder wat schuin in de stoel zitten mee rijden, de zijkant van de stoel tegen de middenconsole kan komen en dat het leder van de stoelen dan geluid gaat maken op het contactpunt.

Je kan eens proberen daar een pakje zakdoeken tussen te proppen en rij dan eens rond. Wie weet helpt het.


By the way: na 2 mislukt pogingen hebben ze de meeste kraakjes uit mijn auto gekregen. Ze waren zo goed als allemaal gerelateerd aan de dakbekleding.
De laatste tijd hoor ik opnieuw iets vaker kraakjes, die er nu dus al een tijdje niet meer waren, maar er werd me bij de SeC ook duidelijk gezegd dat het kraken "seizoensgebonden" lijkt te zijn.
 
Wat ik al vaker hoorde bij de SeC toen ik mijn rammels ben gaan laten nakijken is dat het voorkomt dat de stoelen standaard vrij kort tegen de middenconsole staan. ls daar een iets breder persoon op gaat zitten of vaak mensen die eerder wat schuin in de stoel zitten mee rijden, de zijkant van de stoel tegen de middenconsole kan komen en dat het leder van de stoelen dan geluid gaat maken op het contactpunt.
Die had ik inderdaad ook al ergens gelezen maar dat is niet waar 't vandaan komt. Het geluid lijkt ook van lager te komen.
 
Goed ik heb er weer eentje. Ik omschrijf het hier in de hoop dat iemand het herkent en de mogelijke oorzaak weet:

Als er iemand op de passagiersstoel zit hoor ik steeds een soort "tsjk tsjk" geluidje uit die richting komen. Niet heel hard, maar wel hard genoeg om goed te horen. Beetje zelfde volume als een knoop aan iemands jas die rammelt ofzo (ja ik ben echt vrij allergisch voor geluidjes).
Vaak hoor ik 't bij kleinere hobbeltjes in 't wegdek, maar soms lijkt 't volledig random. Voor degene die op de passagierstoel zit lijkt 't geluid van tussen de middenconsole en de stoel te komen, beetje op de hoogte van waar je de gordel vast klikt. Iemand die van achteren luistert (en zelfs op de grond gaat liggen in de auto) kan het geluid niet verder pinpointen dan dat het onder de stoel vandaan lijkt te komen.

Als er niemand op de stoel zit hoor ik het héél soms ook.

Uiteraard al wel een en ander geprobeerd:
Stoel verstellen, hoogte, stand van de zitting, stand van de leuning, lumbaalsteun
Bij stilstand gaan zitten wiebelen op de stoel (niks te horen)
Gordel vast / los
Rommelen aan de gordel
Kabeltjes onder de stoel verschoven, vast gezet
Stickers van een aandrijfmotor af gehaald (die staken uit en er liep een kabeltje vlak langs, ik dacht dat ik 'm had, maar nee :S)
Geduwd tegen allerlei stukken bekleding

't gaat om de next-gen seats als ik de goede term nu gebruik.

Mocht je dit herkennen en me kunnen helpen met de oplossing dan zou ik je eeuwig dankbaar zijn, want dit is schreeuwend irritant.
Beloning: 1 krat pils voor de gouden tip :)
ergens is een klemmetje losgeschoten;
een muntje oid ergens in een holte gevallen;

is de stoel al eens gedemonteerd, dan kan je de stoel en bodem goed inspecteren op alles wat mogelijk los zit.