Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie helpt me van de rammels af?

This site may earn commission on affiliate links.
Zolang er hoop is... ;-)
Misschien brengt de Kerstperiode mij de ultieme oplossing.
Maar goed, ze is nu zo stil als het kan, dus voor mij al 'een' oplossing.
Vrijdag binnen voor het verduisteren van de ramen en dan is ze helemaal zoals het hoort.
Cu!
 
Ik heb mijne uiteindelijk wel stil gekregen dus er is hoop ;).
Ik heb wel nog ergens iets los liggen in de buurt van de middenconsole dat je af en toe hoort schuiven bij het optrekken. Ik denk dat er ergens een moertje ofzo is blijven liggen :(
Ook al eens een dopsleutel van Tesla gevonden in de ventilatie opening onder de passagiersstoel.
*sugar*. ik zoek nog een 21mm krachtdop!
 
*sugar*. ik zoek nog een 21mm krachtdop!
En dan ook nog een krachtdop van 21 mm die een diameter van onder 2de 9 mm heeft.
Ik wil je de mijne wel toesturen. Dan kun je deze proberen met de Gude om vast te stellen of jouw exemplaar het goed doet.
Zo nee, dan kan je de Gude retourneren.
Uiteraard mag je ook naar ons mooie eiland komen, kunnen we de beide Gudes naast elkaar proberen.
 
Sinds een aantal weken mijn nieuwe MS opgehaald in Tilburg en eigenlijk direct een aantal rammels gehoord die aan de voorzijde bij de luchtvering weg lijkt te komen.
Op een klinkerweg of op een drempel is het een erg hoorbaar tikkend geluid, heeft iemand enig idee of dit normaal is ? Wanneer ik de luchtvering op de hoogste stand zet lijkt het iets minder te zijn.

Wanneer ik de auto voorverwarm dan hoor je ,na het op temperatuur komen van de wagen ,een hard draaigeluid aan de voorzijde (net een klep die sluit),links onder de auto vandaan komen, is dat normaal?

Ik heb op dit forum naar gelijkwaardige klachten gezocht maar niet gevonden, voor ik terug ga naar de dealer is het prettig om even wat feedback te horen.

Alvast dank.
 
Sinds een aantal weken mijn nieuwe MS opgehaald in Tilburg en eigenlijk direct een aantal rammels gehoord die aan de voorzijde bij de luchtvering weg lijkt te komen.
Op een klinkerweg of op een drempel is het een erg hoorbaar tikkend geluid, heeft iemand enig idee of dit normaal is ? Wanneer ik de luchtvering op de hoogste stand zet lijkt het iets minder te zijn.

Wanneer ik de auto voorverwarm dan hoor je ,na het op temperatuur komen van de wagen ,een hard draaigeluid aan de voorzijde (net een klep die sluit),links onder de auto vandaan komen, is dat normaal?

Ik heb op dit forum naar gelijkwaardige klachten gezocht maar niet gevonden, voor ik terug ga naar de dealer is het prettig om even wat feedback te horen.

Alvast dank.
Dit soort geluiden zijn mij, nu ruim 4 jaar MS rijder, niet bekend. Gewoon even bellen met het Service Centrum (SeC) en door hen laten nakijken.
 
Sinds een aantal weken mijn nieuwe MS opgehaald in Tilburg en eigenlijk direct een aantal rammels gehoord die aan de voorzijde bij de luchtvering weg lijkt te komen.
Op een klinkerweg of op een drempel is het een erg hoorbaar tikkend geluid, heeft iemand enig idee of dit normaal is ? Wanneer ik de luchtvering op de hoogste stand zet lijkt het iets minder te zijn.

Wanneer ik de auto voorverwarm dan hoor je ,na het op temperatuur komen van de wagen ,een hard draaigeluid aan de voorzijde (net een klep die sluit),links onder de auto vandaan komen, is dat normaal?

Ik heb op dit forum naar gelijkwaardige klachten gezocht maar niet gevonden, voor ik terug ga naar de dealer is het prettig om even wat feedback te horen.

Alvast dank.

Laat ik beginnen met dat het natuurlijk lastig is om een geluid zodanig te beschrijven dat een ander zich het geluid via zijn herinnering kan voorstellen.
Het tikkende geluid herken ik niet, maar mogelijk het 'harde draaigeluid' wel.
Als we het inderdaad over hetzelfde hebben, is dat iets waar ik mij niet druk over zou maken.
Er zijn inderdaad kleppen die door de auto open/dicht worden gezet.
Edit: het is niet het geluid waar @nico180 op duidt, het geluid dat ik bedoel is snerpender.
 
Wanneer ik de auto voorverwarm dan hoor je ,na het op temperatuur komen van de wagen ,een hard draaigeluid aan de voorzijde (net een klep die sluit),links onder de auto vandaan komen, is dat normaal?

Die kleppen, er zijn er 2, links en rechts naast de mistlichten. Deze kleppen gaan open zodat het BMS (batterij management system) lucht kan aanzuigen. De kleppen zijn soms te groot voor het kanaal wat afgedekt moet worden. FF SeC bellen en afspraak maken. Wordt de voorbumper gedemonteerd en kunnen de kleppen bijgedremeld worden. Heb hetzelfde meegemaakt.
 

Attachments

  • IMG_20180107_133221.jpg
    IMG_20180107_133221.jpg
    346.5 KB · Views: 41
  • Informative
Reactions: EddieW
Die kleppen, er zijn er 2, links en rechts naast de mistlichten. Deze kleppen gaan open zodat het BMS (batterij management system) lucht kan aanzuigen. De kleppen zijn soms te groot voor het kanaal wat afgedekt moet worden. FF SeC bellen en afspraak maken. Wordt de voorbumper gedemonteerd en kunnen de kleppen bijgedremeld worden. Heb hetzelfde meegemaakt.
Je bedoelt afgedremeld :D
 
Mijn derde Tesla in 5 jaar tijd en ook ik word gek van alle kraakjes en rammels in het interieur. Al mijn servicebezoekjes, zowel bij deze auto als de vorige Tesla's waren voor kraakjes, rammels en windgeruis.

Afgelopen donderdag mijn auto ingeleverd voor 3 verschillende kraakjes, vandaag de auto weer opgehaald en de 2 kraakjes zitten er nog steeds. Ik kan niet snappen dat ze niet even een rondje rijden nadat ze de problemen denken te hebben gefixt.

Dit is iedere keer zo geweest. Je gaat langs voor een paar kraakjes, je haalt hem op met dezelfde kraakjes en soms krijg je er weer nieuwe kraakjes bij.

Dit is echt onacceptabel voor een auto van deze prijsklasse en ik ben er wel klaar mee. Tesla mag wel wat aan het afwerkingsniveau gaan doen want dit is gewoon prutswerk.
 
Ik heb sinds een week een geluid en ik wordt er helemaal gek van. Het is alsof er ergens iets ligt te schuiven, van voor naar achter en van links naar .. rechts. Vooral als ik optrek en rem, and bij iedere bocht naar links en rechts. Soms schuift het amper, maar op andere momenten lijkt het alsof het van ergens onder het display tot onder de cupholders/armsteun schuift.

Uiteraard heb ik alles van mijzelf leeggehaald, inclusief de frunk en dashboardkastje. Ook in het middenconsole ligt niks (Model S September 2017). Het lijkt of uit het dashboard te komen, of onder mijn stoel of middenconsole. Nog heel even en ik ga alles lostrekken.

Ik weet niet of er een onderdeel los is geraakt van de auto, of dat ik of mijn bijrijder per ongeluk iets ergens heeft achtergelaten. Iemand een idee waar ik het beste kan gaan kijken?
 
Als je vanaf de achterbank onder de voorstoelen kijkt zie je daar in de vloer onder beide voorstoelen een ventilatieopening. Wellicht is daar iets ingevallen? Bij mij lag daar ooit een dopsleutel in... Van Tesla...
Ik heb nu ook nog steeds een een of andere los onderdeel ergens in de middenconsole of onder het centrale display zwerven die ik hoor rollen bij stevig optrekken. Ik ben er gelukkig inmiddels achter dat als ik dat geluid hoor, ik even moet optrekken tot 45km/h en dan de boel vol in de ABS moet gooien. Dan rolt dat onderdeel kennelijk ergens in een hoekje waar het weer een poos (soms weken, soms maanden) blijft liggen.
 
  • Funny
Reactions: robertvg and SeBsZ
Dat is toch erg! Belachelijk dat je daar al maanden last van hebt. Ik heb dit laatst bij de service aangegeven maar hij zei eigenlijk meteen dat hij het ook niet wist... vroeg helemaal niet door en nam ook geen kijkje. Overigens hadden ze een fout gemaakt bij het inplannen en was er helemaal geen tijd voor mij tijdens die service afspraak...