Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie helpt me van de rammels af?

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien kan ik helpen. Ik had ook een irritant geluidje bij de gordels. Bij mij was het vooral als er niemand op de stoel zat. Het bleek dat de houder van de gordel onderaan bij de stoel telkens tegen de stoel of tegen de deur tikte. Vervolgens heb ik van die viltjes gekocht die je onder stoelen kunt plakken. Daarvan heb ik stukjes geknipt en op alle onderdelen van de gordel geplakt die tegen iets aan kunnen klapperen. Daarbij zag ik dat de gordelhouders dat aan de binnenkant al af fabriek hebben. Sindsdien nooit meer gehoord.

Maar bij teruglezen op dit draadje zie ik dat dat ook al een keer is geprobeerd....
 
Last edited:
Misschien kan ik helpen. Ik had ook een irritant geluidje bij de gordels. Bij mij was het vooral als er niemand op de stoel zat. Het bleek dat de houder van de gordel onderaan bij de stoel telkens tegen de stoel of tegen de deur tikte. Vervolgens heb ik van die viltjes gekocht die je onder stoelen kunt plakken. Daarvan heb ik stukjes geknipt en op alle onderdelen van de gordel geplakt die tegen iets aan kunnen klapperen. Daarbij zag ik dat de gordelhouders dat aan de binnenkant al af fabriek hebben. Sindsdien nooit meer gehoord.

Maar bij teruglezen op dit draadje zie ik dat dat ook al een keer is geprobeerd....
Gelukkig geen last van, want mijn gordel zit verkeerd (omgedraaid) gemonteerd :eek:
 
ik heb er ook een: een rammelende hoedenplank. Ik heb deze aan de achterkant al verstevigd met een aluminium strip. Helpt niet. Binnenkort eens aan de voorkant proberen.
Ik heb volgens mij iets vergelijkbaars.. alleen klinkt het bij mij meer als metaal en glas.. alsof de achterklep niet helemaal goed afsluit oid. Hoorbaar op lage snelheid op klinkerwegen, maar bv ook bij harde richels van een viaduct op de snelweg...
Het gekke is dat ik het niet altijd hoor, de auto is al paar keer ook stil geweest, waaronder ook de twee keer dat ik bij het SeC was, volgende week weer eens proberen bij een rondje rijden
 
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit rammeltjes hoort. Dat komt omdat ik altijd muziek aan heb staan. Alleen in de week dat we in Wales waren was de ontvangst zeer slecht. Dus geen spotify en geen muziek. Maar toen hoorde ik ook wat rammeltjes en mijn stoel die toch wel behoorlijk piepte. Vermoedelijk komt de wang van de stoel tegen de middenconsole.
 
Hier blijft ook de rammel irritatie.... Ik ga volgende week Aartselaar maar eens proberen na dat Tilburg en Rotterdam gefaald hebben.
Heb ontdekt dat de enorme dakrammel alleen ontstaat boven +- 100 km/u...ofwel het dak wordt dan licht gelicht door de zuigende kracht en gaat dan rammelen. Daarnaast kraakt en ramelt het dashboard inmiddels als een malle. Zit nu nog net in garantie dus wil dit verholpen hebben! Al moet ik tot de hoogste baas van Tesla... accepteer dit gewoon niet.
Zeker het afwimpelen in Tilburg ben ik echt beuh. Rotterdam een Aartselaar zijn op dat vlak veel klant vriendelijker.

Is het bij een X echt zoveel beter?
 
  • Like
Reactions: Coady
het probleem met mijn rammelende hoedenplank is opgelost! Bleek de hoedenplank niet te zijn, maar de achterklep. Ik had die al ooit afgesteld volgens een beproefde methode die ik op het forum had gevonden. Maar recent is de auto een paar keer terug geweest naar Tesla ivm lekkage van die klep. En blijkbaar was deze daardoor niet meer goed afgesteld.
De truc: een vel papier leggen op de steunen waarop de achterklep leunt als deze dicht gaat. Dan dicht doen en het papier eruit trekken. Dat moet moeizaam gaan. Als het te makkelijk gaat, kun je de rubber doppen in de klep er iets verder uitdraaien (volgens mij is ook de steun te verdraaien, maar die zat in mijn geval vrij vast en ik wilde het niet forceren). Doe dit totdat het papier net klemt. Aan twee kanten.
In mijn geval verhielp het de irritante klapper geluiden op slecht wegdek.
 
Ik ben ook al zo'n 4x naar Rotterdam geweest ivm rammelend dashboard. Hoewel het probleem nog niet geheel opgelost is ben ik na de laatste keer wel enigszins tevreden. Nu is het namelijk zo dat het gerammel alleen ontstaat wanneer het langdurig heel warm in de auto is. Het zal daarom vast iets met uitzetting van onderdelen te maken hebben.
Zodra het weer vervelend wordt gaat de auto uiteraard direct terug naar SC