Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie helpt me van de rammels af?

This site may earn commission on affiliate links.
Lost alles op, maar niet teveel anders krijg je bulten het zet nogal uit
foto_800.jpg
 
Tot op heden een zeer positieve ervaring bij Aartselaar. Monteur herkende en erkende de rammels.
Wist ook waar ze vandaan kwamen. Dat is al 2x meer succes dan in Tilburg waar ze niet eens wilde kijken.

Op dit moment wordt er aan de auto gewerkt... maar ben positief.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Het is inderdaad zo dat we een ritje hebben gemaakt. En precies dezelfde geluiden hebben waargenomen als in Tilburg. Alleen in Tilburg wilde ze er niets aan doen en lag het volgens hun aan het nieuwe raam dat er was ingezet. Toen ik vroeg of ze dat op papier wilde zetten kreeg ik geen reactie.
De rammel in het dak was normaal volgens monteur. Blijkt dus na onsuccesvol afstellen wel een probleem met het dak, waarna er nu een compleet nieuw dak in zit. Probleem weg. Dit was een vreselijke rammel boven mijn hoofd. Werd erger naar mate je harder reed en het dak omhoog werd gezogen.

Mbt het wind geruis, voel eens onder het rijden of je wind voelt net achter de B stijlen? Daar kwam bij mij dus kou vandaan in de winter en met die kou ook geluid.

Had ik al gezegd dat ik happy ben?
 
Bij mij geraakt er een geluid maar niet opgelost... er rammelt iets aan het voorwiel links vooraan. Eerder een mechanisch kraak, cluncking geluid. Dat erger is bij oneffen terrein of soms ook bij het afdraaien.

De wagen is er al 4 maal voor binnen geweest in Zaventem waarbij ze alle dichtingen hebben gecontroleerd, vering (standaard) hebben nagekeken, tot zelfs de bovenste draagarm vervangen daar ze dachten dat het probleem voortkwam uit het kogelgewricht.

Een week later en het geluid is dus terug - in bijlage heb je enkele fragmentjes (in ZIP aangezien mp3 niet ondersteund). Is dit herkenbaar voor iemand van jullie?

Het opmerkelijke is dus wel dat na het vervangen van die draagarm het geluid een week weg is geweest en nu langzaam aan terug komt. Zou dus toch ergens hiermee gerelateerd moeten zijn...
 

Attachments

  • Record.zip
    403.6 KB · Views: 56
Wow! Ik ben enorm blij. Lijkt wel een andere auto. Windgeruis weg, rammels verholpen. Auto is als herboren.
Zeer tevreden over Aartselaar, had ik eerder heen moeten gaan. :):):):D:D:D

Ik heb voor mijn classic P85 dezelfde vraag als TSL007. Sinds een km of 20.000 veel last van windgeruis. Een monteur van het SeC Den Haag heeft meegereden en hij vond het windgeruis ook te luid. Volgens hem was het een kwestie van het afstellen van het 3hoekige glas bij de spiegels. Na ophalen van de auto merk ik geen verschil. Op de snelweg vanaf 100 km/uur lijkt het alsof ik altijd in een storm rijd, zonder muziek aan is het zelf onprettig in de auto.
Ik heb de nodige issues gehad, maar dit is het enige dat echt storend is :(. Ik heb zoiets ook nog nooit eerder gehad bij een auto. Een vriend van mij heeft het bij een BMW 3-serie gehad. Daar was het probleem na het vervangen van de rubbers bij de ramen opgelost. Helaas heeft het SeC Den Haag geen oplossing. Misschien ga ik voor de volgende beurt een trip maken en die bij Aartselaar laten uitvoeren..
 
Ik heb voor mijn classic P85 dezelfde vraag als TSL007. Sinds een km of 20.000 veel last van windgeruis. Een monteur van het SeC Den Haag heeft meegereden en hij vond het windgeruis ook te luid. Volgens hem was het een kwestie van het afstellen van het 3hoekige glas bij de spiegels. Na ophalen van de auto merk ik geen verschil. Op de snelweg vanaf 100 km/uur lijkt het alsof ik altijd in een storm rijd, zonder muziek aan is het zelf onprettig in de auto.
Ik heb de nodige issues gehad, maar dit is het enige dat echt storend is :(. Ik heb zoiets ook nog nooit eerder gehad bij een auto. Een vriend van mij heeft het bij een BMW 3-serie gehad. Daar was het probleem na het vervangen van de rubbers bij de ramen opgelost. Helaas heeft het SeC Den Haag geen oplossing. Misschien ga ik voor de volgende beurt een trip maken en die bij Aartselaar laten uitvoeren..
De Classics hebben allemaal een probleem (gehad) vanwege een slechte afdichting bij het driehoekige glas.
Dat uit zich in geruis en koude tocht in de winter.
Daar heeft Tesla een fix voor, is bij mij (in Amsterdam) en bij vele anderen probleemloos opgelost!
Als je hetzelfde probleem beschrijft (en daar lijkt het wel op) moeten ze dat toch echt in Den Haag kunnen oplossen.
 
Den Haag heeft het bij mij ook opgelost, zoals Maarten hierboven omschrijft.

Ik ben er inmiddels 2x voor langs geweest. Er was wat roest gekomen onder de steun van het 3hoekige ruitje (aan de bestuurderskant), en die is vervangen. Daarna had ik last van windgeruis. Daarom ben ik terug gegaan. Na afstelling van het ruitje merkte ik weinig verschil. Behalve dat er in de tussentijd van de passagierskant nog meer windgeruis komt. Ik heb gewacht tot de reguliere beurt om hier melding van te maken. De monteur die meereed hoorde (aan de passagierskant) niet alleen windgeruis bij het ruitje, maar ook aan de achterkant van de grote ruit (aan de kant waar hij bij de achterdeur komt). Na de beurt merkte ik weer weinig verschil, en ze gaven aan dat het windgeruis aan de bestuurderskant binnen de norm valt.
Het is een auto waar ik inmiddels 110.000 km mee gereden heb, ik merk het wel als er wat verandert. En het windgeruis is niet prettig, en was er tot ongeveer 80.000 km niet.
Vanavond reden mijn ouders mee naar een restaurant. 'Lekker stil, zo'n elektrische auto. Maar dan hoor je wel veel windgeruis.'.. Nee, het is niet opgelost.
Ik ben al zo vaak langs geweest voor allerlei dingen, ik probeer het bij de volgende beurt wel weer. In ieder geval goed te horen dat het bij anderen wel goed is opgelost.
 
Na 1 minuut rijden al meteen wat kraakjes opgemerkt. Maar... nieuwe wagen, alles moet zich nog wat "zetten", dus vol goeie moed, en genietend van alhet andere lekkers verder de baan op. Maar het beterde niet, integendeel. @BjörnTM: Ik ben zoals jij: ik word horendol van al die kraakjes ;-)

Na een paar dagen moest ik nog even langs de garage (Gent) voor wat papierwerk en daar even de kraakjes gemeld. Ze zeiden, terecht, om het nog even in de gaten te houden.

Vorig weekend had ik het echt gehad en ben ik op dit en andere fora terecht gekomen. En ja hoor, met succes al 2 kraakjes (alhoewel eigenlijk kraken, want subtiel was het niet (ik was zelfs beschaamd als er passagiers bijzaten...)) permanent zelf weggewerkt:
1. Kofferdeksel: de tip met de uitdraaiende rubberen schroefjes en het papier was fantastisch. De linkerschoef zat zeker 2 cm uit terwijl de rechterschroef helemaal ingedraaid was. Dit fixte de grootste kraak.
2. Het paneel aan de centerconsole langs de kant van de passagier zat gewoon los. Ik kon het zonder kracht zetten opendoen. Gewoon een ferme mep op gegeven en alles klikte netjes op zijn plek.

Onwaarschijnlijk dat ze de wagens zo afleveren. Lijken mij basic checks te zijn, zeker als je ziet hoeveel mensen deze problemen hebben. Gelukkig weet ik dat de wagen kraakvrij en muisstil kan zijn, want mijn proefrit wagen maakte helemaal niets van vervelende geluidjes.

Dan zit ik nu nog met 1 super irritant kraakje aan de rechterachterdeur, aan het handvat langs de binnenkant. Ik heb een workaround gevonden: ik heb mijn sjaal erin gepropt waardoor de trilling helemaal weg is. Iemand eventueel een idee hoe deze nog weggewerkt kan worden?

Daarnaast is er wel eens een occasioneel krakje van het dashboard of van het dak, maar dat is niet uitzonderlijk, elke wagen heeft onder een bepaalde schok zoiets wel eens voor.

Dus als iemand nog de magische achterportierhandvattrillingsoplossing zou hebben, dan is het helemaal feest.
Op voorhand al een dikke merci!
 
  • Informative
Reactions: Karim DB