TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Wie helpt RTV noord vandaag?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Chris EC-Rent, Dec 1, 2016.

1. Chris EC-Rent

Chris EC-Rent Member

RTV Noord zoekt een Tesla in de regio Groningen voor een nieuwsitem over het naar Groningen halen van een Tesla fabriek. Wij zijn volgeboekt dus kunnen niet helpen. Wie kan helpen? Ik breng jullie in contact.

2. robertvg

robertvg Active Member

• Informative x 1
  3. Chris EC-Rent

Chris EC-Rent Member

Jullie zijn weer goed bezig, heb inmiddels meerdere opties!

• Like x 2
  4. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Vanochtend om 9 uur Groningen verlaten, nu in Zwolle en pas vanavond weer in Grunn...

5. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Zie hier het betreffende item (vanaf 09:30):
    Noord Vandaag - - RTV Noord

Men snapt er niet veel van, helaas. De schaal van een EU Gigafactory brengt alleen al 50 arbeidsplaatsen met zich mee voor de leverancier van mobiele kantoren en toiletten gedurende de bouw. Ik sprak precies die man tijdens de opening van Gigafactory I in Reno, vandaar. Sinds Tesla een paar jaar geleden naar Reno ging, zijn de huizen- en grondprijzen met meer dan 50% gestegen.
    (Het zijn geen golfplaten halletjes waar mensen met bahco's en waterpomptangen aan de slag zijn. Om het maar wat te chargeren.)

• Informative x 1
  6. Hans Noordsij

Hans Noordsij Well-Known Member

#6 Hans Noordsij, Dec 1, 2016
    Last edited: Dec 1, 2016
    Heb me door de onderwerpen heen gewurmd. Wel leuk dat als de wethouder je zaak komt openen niemand weet of hij er al is want "hoe ziet hij er uit"? Maar dat is off topic.

Wat het onderwerp betreft: Hoewel het er een provincie naast zit zou ik zeggen: Oant moarn
    Desalniettemin gun ik ze het ook van harte alleen zal het meer voor ze brengen dan ze nu bevroeden.

7. PaulusdB

Nog sterker, ik denk dat de Eemshaven of de Tweede Maasvlakte veel betere locaties zijn dan ZO Brabant of Limburg. De logistieke uitdagingen voor bouw en exploitatie zijn gigantisch en personeel is intrinsiek mobiel. Het stikte in Reno van de MIT, Harvard, etc afgestudeerden in Gigafactory I. Die zijn echt niet naar Nevada verhuisd voor het fijne droge klimaat.

• Like x 1
  8. redevries

redevries René de Vries

De verhuizing van de PTT naar Groningen was ook een enorm succes. Schokkend.

Ze hebben nog wel veel waterstof beschikbaar in de Eems/Dollard regio, maar volgens mij zou een flinke voorraad Lithium je meer helpen om Tesla naar Grunn te halen.

9. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Ze zijn de ondertiteling vergeten. Ik begreep er geen snars van

• Funny x 2
    • Like x 1
  10. PaulusdB

Even nagezocht: GigaFactory I brengt circa 6.500 nieuwe arbeidsplaatsen naar Nevada, waarvan ongeveer de helft van buiten die staat.

11. PaulusdB

#11 PaulusdB, Dec 4, 2016
    Last edited: Dec 4, 2016
    Overigens blijkt het fijne droge klimaat wel één van Tesla's redenen voor vestiging te zijn. Daar scoort Nederland dus geen punten mee. Gelukkig wel op de tien meest belangrijke criteria; belastingfaciliteiten, belastingfaciliteiten, belastingfaciliteiten, belastingfaciliteiten, belastingfaciliteiten, belastingfaciliteiten, belastingfaciliteiten, belastingfaciliteiten, belastingfaciliteiten en belastingfaciliteiten.

• Funny x 2
  12. Energie Gratiz

Slechts 10 typefouten, :D:D:D

• Funny x 4
  13. PaulusdB

14. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Dan maar ook een andere typfout verbeterd. :)

15. Energie Gratiz

Dat was een spelfout, geen typfout... :D

• Funny x 2
  16. Carl

Carl Supporting Member

Nee nee da's allemaal de schuld van die auto-correctie-functie hier op 't forum. Typfout wordt ofwel "typefout" ofwel "tapfout" (whatever that means :))!

Maar belastingfaciliteit is wel juist - heb ik net twintig seconden geleden geleerd door de dikke Van Dale open te slaan! Als belasting gaat om de kracht uitgeoefend op een voorwerp neemt het een "s" in samengestelde woorden (bijv. belastingsproef*, belastingsstroom*), maar als het gaat om officiële afpersing van geld, dan niet (belastingdruk, belastingconsulent, [email protected]%, etc.)

* hier wilde de auto-correctie van dit forum de dikke Van Dale overrulen - die auto-correctie heeft evenveel hubris als AP1 :)

• Informative x 1
  17. Energie Gratiz

Er stond eerst 10 maal belastingfacilteit... :D en da's toch echt fout. Later blijkbaar verbeterd.

18. Carl

Carl Supporting Member

Had ik niet gezien; inderdaad een onvergeeflijke fout (onvergefelijke fout? :confused: - net nu ik ze wél nodig heb geeft auto-correctie er de brui aan...)

19. robertvg

robertvg Active Member

Tapfout (de) - m
    1)
    Een vergissing gemaakt door een (mogelijk aangeschoten) barkeeper, resulterend in een onjuist aantal getapte biertjes.
    Een tapfout kan zowel in Uw voordeel als nadeel worden gemaakt. "Hee sukkel, je hebt een tapfout gemaakt!"
    2)
    Een "per ongeluk" kwijtgeraakte tap, door een niet verder te verifiëren mogelijke stroomstoring.
    Zie ook verder: Fred Teeven. 'Verklaring verdwijnen Teeven-tap uitermate onlogisch' - Politiek - Voor nieuws, achtergronden en columns

• Funny x 1
    • Love x 1
  20. Energie Gratiz

Het is wel typerend voor dit forum, of dit draadje, dat een typefout of een typfout zo kan ontsporen. Straks wordt dit allemaal nog afgetapt door de geheime dienst of zo. Typisch Nederland, of ben ik nu bij het verkeerde tab-blad... want er bestaat ook een (schroef)draadtap, een moppentap, een biertap en zo kan ik nog wel even doorgaan met tappen. :p

• Funny x 2

Share This Page