Ergens vorig najaar, en naar aanleiding van de “80 e days” (die nu aan de gang zijn ),en de verschillende trips die tesla al georganiseerd heeft. Zoals de “ One Billion miles” tour en “Amsterdam- Londen”, zat ik met een probleem.
Al deze organisaties zijn enkel voor de happy few weggelegd: het is heel duur en/ of er kunnen maar een beperkt aantal deelnemen en al de rest blijft teleurgesteld achter.
Daarom zocht ik iets spectaculairs , wat nog nooit eerder gedaan is, wat een enorme reclame voor tesla zou betekenen en waar eigenlijk iedere tesla eigenaar aan kan deelnemen.
Tijdens het poetsen van de tesla kwam ik op (naar mijn mening) een schitterend idee. Ik heb dit idee kort daarna op tafel gelegd bij een aantal tesla vrienden (mede forum leden). Hieruit is een werkgroep ontstaan en hebben we verschillende avonden samen gezeten om het idee verder uit te werken tot vrijwel elk detail en mogelijk scenario is besproken.
In Februari zijn we uiteindelijk via een paar tussenstappen uitgenodigd om in Amsterdam ons idee toe te lichten. Hier waren ze eerst vrij opgetogen maar daarna is het uiteindelijk stil gevallen.
Struikelblok is waarschijnlijk het feit dat we een Tesla nodig hebben. Maar hier is eigenlijk niet verder over gecommuniceerd.
Misschien zaten we hiervoor bij de verkeerde mensen of hebben we het op een verkeerde manier aangebracht. Of moeten we hiermee wel rechtstreeks naar Elon M.?
Maar ik zou het zonde vinden dat er niks mee gedaan wordt. Mij lijkt het ook het moment om nog eens met een stunt naar buiten te komen na de negatieve pers van de laatste weken.
Voor ons zit het idee vast en ik heb daarom aan onze werkgroep gevraagd of ik het op het forum mag plaatsen. Misschien komt er een andere invalshoek of gaan er andere deuren open.
Het idee is vrij simpel:
Een estafette waarbij één Tesla (Model S of X) in 80 dagen 100.000 km laten rijden door Europa en dit enkel door Tesla eigenaars.
Ik ga hier niet alle details beschrijven , maar een paar puntjes op een rij zetten.
Vanuit tesla zou er een schrijven moeten komen met de vraag wie er wil deelnemen, welke periodes, en voorkeur van dag of nacht en binnen welke straal rond uw woonplaats.
Er zijn totaal een 400 tal drivers nodig. Met minder kan men zeker van start gaan en het aantal opbouwen en liefhebbers kunnen meerdere keren rijden.
De tesla rijd van SuC naar SuC, daar wordt hij overgedragen aan de volgende driver. De driver komt ter plaatse met zijn eigen tesla en een vriend die met deze wagen zal volgen naar de volgende overdracht.
Na de overdracht rijden ze met de eigen tesla weer naar huis.
Aan iedere SuC is één uur tijd om te laden en voor de overdracht. Dit is een ruime marge waardoor telkens de tijd een reset krijgt en uitloop minimaal wordt. Het vertrekuur moet zo stipt mogelijk worden nageleefd.
In de planning kan een servicebeurt /bandenwissel en wasbeurt ingepland worden.
De Tesla zou diverse evenementen kunnen aandoen doorheen Europa en eventueel prominenten meenemen op een ritje. Uiteraard is de tesla online te volgen waardoor er tesla sympathisanten met eigen auto stukken kunnen meerijden.
Er zouden hier ook een aantal wereldrecords verbroken of gevestigd worden.
Langste afstand op bepaalde tijd
Langste EV rit
Langste AP afstand
18 hoofdsteden in 7 dagen...enz
Hierdoor zou Tesla een en ander aan de buitenwereld duidelijk kunnen maken:
Lange afstand met EV mogelijk,
SuC laden doorheen Europa
Duurzaamheid,
De tesla community ... enz
Hoe komen we aan 80dagen voor 100.000km en 400 bestuurders?
100.000km met gemiddelde trajecten van 250 km is 400 wissels.
100.000km aan gemiddelde snelheid van 80km/uur is 1250 uur +400 uur voor laden en wissel = 1650uur.
1650 uur/24= 68,75 dagen.
Als we voor 80 dagen gaan hebben we een marge van 11 dagen. Dit is dan 2.5 keer de wereld rond in 80 dagen terwijl ze bij de 80e days eigenlijk maar een dikke 20.000 km effectief rijden.
De werkgroep,
FP, DS, FVO, HH, FC, HD, CA, HR, RS, SS
Al deze organisaties zijn enkel voor de happy few weggelegd: het is heel duur en/ of er kunnen maar een beperkt aantal deelnemen en al de rest blijft teleurgesteld achter.
Daarom zocht ik iets spectaculairs , wat nog nooit eerder gedaan is, wat een enorme reclame voor tesla zou betekenen en waar eigenlijk iedere tesla eigenaar aan kan deelnemen.
Tijdens het poetsen van de tesla kwam ik op (naar mijn mening) een schitterend idee. Ik heb dit idee kort daarna op tafel gelegd bij een aantal tesla vrienden (mede forum leden). Hieruit is een werkgroep ontstaan en hebben we verschillende avonden samen gezeten om het idee verder uit te werken tot vrijwel elk detail en mogelijk scenario is besproken.
In Februari zijn we uiteindelijk via een paar tussenstappen uitgenodigd om in Amsterdam ons idee toe te lichten. Hier waren ze eerst vrij opgetogen maar daarna is het uiteindelijk stil gevallen.
Struikelblok is waarschijnlijk het feit dat we een Tesla nodig hebben. Maar hier is eigenlijk niet verder over gecommuniceerd.
Misschien zaten we hiervoor bij de verkeerde mensen of hebben we het op een verkeerde manier aangebracht. Of moeten we hiermee wel rechtstreeks naar Elon M.?
Maar ik zou het zonde vinden dat er niks mee gedaan wordt. Mij lijkt het ook het moment om nog eens met een stunt naar buiten te komen na de negatieve pers van de laatste weken.
Voor ons zit het idee vast en ik heb daarom aan onze werkgroep gevraagd of ik het op het forum mag plaatsen. Misschien komt er een andere invalshoek of gaan er andere deuren open.
Het idee is vrij simpel:
Een estafette waarbij één Tesla (Model S of X) in 80 dagen 100.000 km laten rijden door Europa en dit enkel door Tesla eigenaars.
Ik ga hier niet alle details beschrijven , maar een paar puntjes op een rij zetten.
Vanuit tesla zou er een schrijven moeten komen met de vraag wie er wil deelnemen, welke periodes, en voorkeur van dag of nacht en binnen welke straal rond uw woonplaats.
Er zijn totaal een 400 tal drivers nodig. Met minder kan men zeker van start gaan en het aantal opbouwen en liefhebbers kunnen meerdere keren rijden.
De tesla rijd van SuC naar SuC, daar wordt hij overgedragen aan de volgende driver. De driver komt ter plaatse met zijn eigen tesla en een vriend die met deze wagen zal volgen naar de volgende overdracht.
Na de overdracht rijden ze met de eigen tesla weer naar huis.
Aan iedere SuC is één uur tijd om te laden en voor de overdracht. Dit is een ruime marge waardoor telkens de tijd een reset krijgt en uitloop minimaal wordt. Het vertrekuur moet zo stipt mogelijk worden nageleefd.
In de planning kan een servicebeurt /bandenwissel en wasbeurt ingepland worden.
De Tesla zou diverse evenementen kunnen aandoen doorheen Europa en eventueel prominenten meenemen op een ritje. Uiteraard is de tesla online te volgen waardoor er tesla sympathisanten met eigen auto stukken kunnen meerijden.
Er zouden hier ook een aantal wereldrecords verbroken of gevestigd worden.
Langste afstand op bepaalde tijd
Langste EV rit
Langste AP afstand
18 hoofdsteden in 7 dagen...enz
Hierdoor zou Tesla een en ander aan de buitenwereld duidelijk kunnen maken:
Lange afstand met EV mogelijk,
SuC laden doorheen Europa
Duurzaamheid,
De tesla community ... enz
Hoe komen we aan 80dagen voor 100.000km en 400 bestuurders?
100.000km met gemiddelde trajecten van 250 km is 400 wissels.
100.000km aan gemiddelde snelheid van 80km/uur is 1250 uur +400 uur voor laden en wissel = 1650uur.
1650 uur/24= 68,75 dagen.
Als we voor 80 dagen gaan hebben we een marge van 11 dagen. Dit is dan 2.5 keer de wereld rond in 80 dagen terwijl ze bij de 80e days eigenlijk maar een dikke 20.000 km effectief rijden.
De werkgroep,
FP, DS, FVO, HH, FC, HD, CA, HR, RS, SS