Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie kan er iets aanvangen met dit idee?

This site may earn commission on affiliate links.
onderstaand duidelijk antwoord van Tesla is via een ommetje bij mij terecht gekomen. (de namen heb ik weg gelaten)


Beste ........,

Via diverse wegen heb ik uw email ontvangen over jullie idee van de estafette. In februari heb ik de live versie mogen aanhoren. Zoals toen al aangegeven, vind ik het een erg leuk idee! Na het intern gedeeld te hebben, gaf ik aan dat wij geen Tesla campagne eraan kunnen koppelen. En dat wij geen auto beschikbaar kunnen stellen. Daarom was mijn advies om zelf vooral door te gaan met de opzetten van een estafette maar met de auto's van eigenaren zelf. Dus ieder een deel van de route. Uiteraard laat ik het aanpassen van het concept aan jullie over.

Op verschillende gelegenheden ben ik leden van jullie workforce tegengekomen. Ik heb deze informatie ook meerdere malen gedeeld.

De mogelijke support die wij kunnen bieden is zoals vergelijkbaar als bij andere Owner roadtrips/rally's. Dit houdt in dat we kunnen ondersteunen bij start, finish en tussen locaties. Over specifieke support voor jullie opzet kunnen we zeker nog verder brainstormen.

Ik hoor graag of jullie het concept aanpassen en een estafette mogelijk willen maken met de verschillende auto's van de eigenaren. Laten we dan zeker nog eens live afspreken om Tesla's support hierin te bespreken.


Met vriendelijke groet,

...........
 
  • Like
Reactions: robertvg
Kijk aan, helderheid!

Overigens voor de rekenaars onder ons, het zijn geen 400 personen waarvoor je rekening mee houdt en preventief invallers nodig hebt - aangezien het plan spreekt van meerijden van de eigen Tesla tbv retour bestuurder is het dan toch ten minste 800 personen die niet ziek/zwak/misselijk mogen worden ;)
 
Kijk aan, helderheid!

Overigens voor de rekenaars onder ons, het zijn geen 400 personen waarvoor je rekening mee houdt en preventief invallers nodig hebt - aangezien het plan spreekt van meerijden van de eigen Tesla tbv retour bestuurder is het dan toch ten minste 800 personen die niet ziek/zwak/misselijk mogen worden ;)

ik denk niet dat het voor iemand moeilijk zal zijn om een "vriend" te vinden die eens 250km met een tesla wil rijden.;)
 
Wel weer jammer als ze dan meteen willen meedelen in de lotterij ;)

Nou, misschien helemaal niet zo slecht. Nadeel is dat je dan ineens 800 personen met zoeken in plaats van 400, en een ander nadeel is dat de winstkans voor de helft omlaag gaat. Maar een voordeel is dat het denk ik makkelijker zoeken is om 800 personen te overtuigen om € 125 te inleggen, dan 400 personen die € 250 moeten inleggen. Maar misschien ook niet, wil/kan niet bij iedereen in zijn portemonnee kijken. Zoals Frank ook al aangaf, vinden de eerste 400 die andere 400 bijrijders wel, als ze per paar maar € 250 inleggen voor de twee loten.

Persoonlijk heb ik (nog) niet zoveel met de E-Rally en het goede doel aldaar. Dus ben ik wat minder enthousiast om daar een aanzienlijk deel voor bij te dragen. Ik zou het simpel houden en via Tesla een S of een X aan te schaffen, daar de 100.000 kilometer mee gaan rijden zoals jullie het eerst ook bedacht hebben, en dan verloten onder alle deelnemers.

Misschien moet je iets verder gaan, er gaan tenslotte in totaal 5 personen in de auto. Je gaat uit van minimaal één, als je er elke extra meerijder ook laat betalen, dan heb je meer inkomsten, maar alleen het nadeel dat je winstkansen omlaag gaan. Worden het een soort van equipes die deelnemen over elke deel van de estafette. Is maar een idee.
 
Laten we in elk geval niet in de valkuil vallen van het estafette-rijden met eigen auto's. Slaat w.m.b. nergens op, alle Tesla's samen rijden elke dag al miljoenen kilometers, dus wat toon je aan? Dat er 400 Tesla's zijn die wel 250 km konden rijden op 1 charge, en dat nogal liefst allemaal na elkaar? Poehpoeh....

Vraag 1 is dan of we 400 equipjes kunnen vinden die 250 Euro elk willen lappen. Daaraan gekoppeld de vraag of wat er dan nog heel is van die Tesla na 100k kms vatbaar is voor verloting of voor veiling of verkoop tbv een goed doel, of voor teruggaaf batig saldo aan de deelnemers.

Wmb wordt die Tesla trouwens tweedehands gekocht ;)

Of we vragen een offerte bij EC-rent, en/of een concurrent.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Xfrank
Zou trouwens wel mooi zijn om een occasie te kopen, een ton kms mee te rijden en voor 20k euroos minder weer door te verkopen. Meteen een demo'tje TCO gegeven:eek:
Misschien weet Analysiz nog een leuke occasion.
Misschien is een nieuwe "goedkoopste" S 60 nog een idee, en dat Tesla wel te verleiden is de upgrade naar 75 gratis te doen? Dan gaat het om een auto van 78k.
Jammer dat onze Noorse Bjorn net z'n legendarische Model S heeft verkocht voor minder dan 50k. Was ook geschikt geweest...
 
Last edited:
  • Funny
  • Like
Reactions: Keezje and FVO
Misschien weet Analysiz nog een leuke occasion.
...

Zal ik een 90D zoeken voor < 85K excl.? (al gevonden ;))
Ik denk graag mee. Ik kan me zelfs voorstellen dat het financieel nog gunstiger op zijn plek kan vallen dan we nu denken.
Benieuwd of er een boekhouder / fiscalist is waar ik wat ideeen tegenaan kan houden...
Frank, komende dagen eens tijd om samen te zitten? Ik heb toch excuses nodig om extra ritjes te maken:D
 
Frank, komende dagen eens tijd om samen te zitten? Ik heb toch excuses nodig om extra ritjes te maken:D

John, even toch iets duidelijk maken.
ik heb hier met een aantal mensen al redelijk wat tijd in gestoken. En de laatste maanden heb ik meer dan eens het deksel op de neus gehad vanuit Tesla. Als zij er niet vol voor willen gaan, weet ik niet waarom ik mijn nek nog zou moeten uitsteken in dit project. Dit is ook de reden dat ik het idee openbaar heb gebracht. Misschien komt er wel op een of andere manier iets uit. Maar ik heb geen zin meer om deze kar verder te gaan trekken. Als er iets uit de bus komt, is de kans natuurlijk groot dat ik mee doe in het geheel.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
! waar een wil is, is een weg. er is zeker een goed plan te bedenken. kansspelbelasting is natuurlijk in het verhaal in te prijzen, stel als de waarde van de afgeschreven auto al 30% is gedaald valt 29% belasting wel te overzien (de restwaarde van een Tesla met hoge km-stand daalt voor dit project natuurlijk fiscaal sneller dan een SpaceX raket opstijgt)

Hieronder zie ik nog wel wat beren op deze weg :) Maar in dit draadje veel verder discussiëren heeft niet zo veel zin: een avondje ergens brainstormen misschien wel. Ik doe dan graag mee.

Moet je niet letterlijk over de grenzen kijken en internationaal buiten NL/BE gaan want het stukje e-vangelie verkondigen is zeker in landen als Duitsland harder nodig dan hier.

Het langste stuk van Valencia naar Setermoen in het topje van Noorwegen is "slechts" 4.500km. Om aan de ton te komen moeten er meerdere stukken vaker worden gereden... is 50K in 50 dagen niet haalbaarder?
 
! waar een wil is, is een weg. er is zeker een goed plan te bedenken. kansspelbelasting is natuurlijk in het verhaal in te prijzen, stel als de waarde van de afgeschreven auto al 30% is gedaald valt 29% belasting wel te overzien (de restwaarde van een Tesla met hoge km-stand daalt voor dit project natuurlijk fiscaal sneller dan een SpaceX raket opstijgt)

Hieronder zie ik nog wel wat beren op deze weg :) Maar in dit draadje veel verder discussiëren heeft niet zo veel zin: een avondje ergens brainstormen misschien wel. Ik doe dan graag mee.

Moet je niet letterlijk over de grenzen kijken en internationaal buiten NL/BE gaan want het stukje e-vangelie verkondigen is zeker in landen als Duitsland harder nodig dan hier.

Het langste stuk van Valencia naar Setermoen in het topje van Noorwegen is "slechts" 4.500km. Om aan de ton te komen moeten er meerdere stukken vaker worden gereden... is 50K in 50 dagen niet haalbaarder?

50K is niet zo indrukwekkend. Het statement moet er staan als een dijk, en dan is 100.000km een betere eye-opener.
Ik heb er (net zoals Frank) al wat uren in gestoken, maar wil gerust wel ergens eens samen zitten als het in de buurt tussen Antwerpen en Breda is.