Hi allemaal,
Onze MS P85 van augustus 2014 met nog de 1e accu en nu 225.000 km heeft sinds dit jaar een heel vervelend, terugkomend probleem:
Op 6 januari met een rest-kilometer-bereik van 188 km (dus meer dan 50% vol) kreeg ik de auto niet uit de P, kon dus niet rijden. De auto stond gewoon voor het huis geparkeerd, NIET aan de laadpaal. De meldingen waren:
Tesla haalde de auto op, en 3 dagen later en € 2.580,54 (ex BTW) armer kon ik de auto weer ophalen: op de factuur: General Diagnosis + Master Charger – RH – 2nd Generation (Remove & Replace) (ASY,Gen2 CHRGR,MDLS (1014963-00-L, € 2.305,79 prijs per eenheid)
Ik was toen verrast dat het NIET KUNNEN WEGRIJDEN (terwijl ik nog 188 km bereik had) iets te maken had met de Master Charger ?!?!, maar ja, ik ben geen specialist hierin, en heb de factuur uiteraard betaald. Had eigenlijk verwacht / gehoopt dat de accu vervangen zou worden (wordt nog maar tot 310 km geladen, supersloom sinds de beruchte update), maar nee, helaas… Heb hiervoor gelukkig nog ruim 2 jaar tijd onder garantie.
46 dagen later, op vrijdag 21 februari om 17:30 wilden we vertrekken (auto stond weer gewoon geparkeerd, ‘sochtends probleemloos 125 km gereden, nu rest-kilometer-bereik van 142 km), en hetzelfde probleem:
Weer Tesla gebeld, Auto werd 2 ½ uur later eindelijk weggesleept, en 5 minuten voordat de sleepwagen kwam had ik het idee dat de auto wel weer zou starten. Maarja, wilde toch dat de auto door Tesla nagekeken werd. Vertelde toen direct dat de foutmeldingen identiek waren met de incident van januari, dus de Mastercharger vervanging volgens mij een onterechte (en echt dure) reparatie was, want het probleem zat er dus nog steeds. Toen ik eindelik 7 dagen later mijn MS in Tilburg kon ophalen werd me verteld dat ze nog steeds niet weten wat dit veroorzaakt heeft, want vanaf het moment dat ze de auto kregen deed die het weer (was denk ik wel via Security/Power-off uitgezet geweest, van vrijdag tot maandag). Ik kreeg de auto dus wel prima rijdend maar ongerepareed terug (zonder factuur
;-).
En wederom 100 dagen en ruim 4000 km later, op zondag ochtend 31-5 om 9:30 wilden we uit Beieren vertrekken naar NL (resterend bereik 169km, km ca. 224500), en tot overgrote frustratie weer:
Op advies van Tesla de auto weer uitgezet via Security / Power-Off, en ruim 2 uur later weer geprobeerd: scherm kwam terug, je hoorde een duidelijk geluid van de motor/chassis ?!, maar het was niet mogelijk om uit de P in Drive te komen. Tja, op pinksterzondag ochtend pech = wachten tot dinsdag ochtend, als de SC in Nürnberg weer zou openen. Om 15:00 nogmaals geprobeerd om te vertrekken, toen werd het geluid al zachter en beide schermen bleven zwart, dus toen hadden we zo iets als “ok, we komen écht niet meer weg hier vandaag”. Maar om 17:30 nogmaals geprobeerd, en ja hoor, alsof er niets aan de hand was, de auto deed het gewoon weer… (in mijn hoofd spookt nu het idee dat het Security/Power-off zetten een “supergrote” reset-effect had). We hebben dan toch maar weer alles ingepakt en zijn om 18:15 de 630 km naar Noord-Brabant gereden, niets aan de hand, prima. 2 * SuC, bij aankomst opgeladen, NIETS AAN DE HAND.
Maar wij worden hier wel gek van: een onbetrouwbare auto voor de deur. Want als ik er nu mee naar Tesla Tilburg ga kunnen ze weer niets vinden want de auto rijdt perfect. Wat nu?
Ik heb het idee dat ik in januari voor een reparatie veel geld betaald heb die gewoon overbodig was, want het probleem kwam identiek intussen 2 keer terug, en mijn auto is nog steeds onbetrouwbaar. Als ik nu een belangrijke rit gepland heb? Moet ik dan voor alle zekerheid een paar uur van tevoren weer de Security / Power-Off truc gebruiken?
Bedankt voor jullie geduld bij het lezen! Wie herkent deze problemen?
Sabine
Onze MS P85 van augustus 2014 met nog de 1e accu en nu 225.000 km heeft sinds dit jaar een heel vervelend, terugkomend probleem:
Op 6 januari met een rest-kilometer-bereik van 188 km (dus meer dan 50% vol) kreeg ik de auto niet uit de P, kon dus niet rijden. De auto stond gewoon voor het huis geparkeerd, NIET aan de laadpaal. De meldingen waren:
- Auto heeft onderhoud nodig; Verlaat veilig de weg (BMS_f008_HW)
- Rijden niet mogelijk, Voedingspanning te laag (DI_u014)
- Vermogen beperkt, Voertuigsystemen bezig met afsluiten (GTW_w018)
Tesla haalde de auto op, en 3 dagen later en € 2.580,54 (ex BTW) armer kon ik de auto weer ophalen: op de factuur: General Diagnosis + Master Charger – RH – 2nd Generation (Remove & Replace) (ASY,Gen2 CHRGR,MDLS (1014963-00-L, € 2.305,79 prijs per eenheid)
Ik was toen verrast dat het NIET KUNNEN WEGRIJDEN (terwijl ik nog 188 km bereik had) iets te maken had met de Master Charger ?!?!, maar ja, ik ben geen specialist hierin, en heb de factuur uiteraard betaald. Had eigenlijk verwacht / gehoopt dat de accu vervangen zou worden (wordt nog maar tot 310 km geladen, supersloom sinds de beruchte update), maar nee, helaas… Heb hiervoor gelukkig nog ruim 2 jaar tijd onder garantie.
46 dagen later, op vrijdag 21 februari om 17:30 wilden we vertrekken (auto stond weer gewoon geparkeerd, ‘sochtends probleemloos 125 km gereden, nu rest-kilometer-bereik van 142 km), en hetzelfde probleem:
- Auto heeft onderhoud nodig; Verlaat veilig de weg (BMS_f008_HW)
- Auto heeft onderhoud nodig; Auto start mogelijk niet opnieuw (BMS_w008_HW)
- Rijden niet mogelijk, Voedingspanning te laag (DI_u014)
- Vermogen beperkt, Voertuigsystemen bezig met afsluiten (GTW_w018)
Weer Tesla gebeld, Auto werd 2 ½ uur later eindelijk weggesleept, en 5 minuten voordat de sleepwagen kwam had ik het idee dat de auto wel weer zou starten. Maarja, wilde toch dat de auto door Tesla nagekeken werd. Vertelde toen direct dat de foutmeldingen identiek waren met de incident van januari, dus de Mastercharger vervanging volgens mij een onterechte (en echt dure) reparatie was, want het probleem zat er dus nog steeds. Toen ik eindelik 7 dagen later mijn MS in Tilburg kon ophalen werd me verteld dat ze nog steeds niet weten wat dit veroorzaakt heeft, want vanaf het moment dat ze de auto kregen deed die het weer (was denk ik wel via Security/Power-off uitgezet geweest, van vrijdag tot maandag). Ik kreeg de auto dus wel prima rijdend maar ongerepareed terug (zonder factuur
En wederom 100 dagen en ruim 4000 km later, op zondag ochtend 31-5 om 9:30 wilden we uit Beieren vertrekken naar NL (resterend bereik 169km, km ca. 224500), en tot overgrote frustratie weer:
- Service is vereist, verlaat veilig de weg (BMS_f008_HW)
- Voertuig start mogelijk niet opnieuw; Service is vereist (BMS_w008_HW)
- Rijden niet mogelijk, Voedingspanning te laag (DI_u014)
- Kan voertuig niet starten; Service is vereist (f011_HW_illegal_Co)
- Vermogen beperkt, Voertuigsystemen bezig met afsluiten (GTW_w017)
- Vermogen beperkt, Voertuigsystemen bezig met afsluiten (GTW_w018)
- Vermogen beperkt, Voertuigsystemen bezig met afsluiten (GTW_w157)
Op advies van Tesla de auto weer uitgezet via Security / Power-Off, en ruim 2 uur later weer geprobeerd: scherm kwam terug, je hoorde een duidelijk geluid van de motor/chassis ?!, maar het was niet mogelijk om uit de P in Drive te komen. Tja, op pinksterzondag ochtend pech = wachten tot dinsdag ochtend, als de SC in Nürnberg weer zou openen. Om 15:00 nogmaals geprobeerd om te vertrekken, toen werd het geluid al zachter en beide schermen bleven zwart, dus toen hadden we zo iets als “ok, we komen écht niet meer weg hier vandaag”. Maar om 17:30 nogmaals geprobeerd, en ja hoor, alsof er niets aan de hand was, de auto deed het gewoon weer… (in mijn hoofd spookt nu het idee dat het Security/Power-off zetten een “supergrote” reset-effect had). We hebben dan toch maar weer alles ingepakt en zijn om 18:15 de 630 km naar Noord-Brabant gereden, niets aan de hand, prima. 2 * SuC, bij aankomst opgeladen, NIETS AAN DE HAND.
Maar wij worden hier wel gek van: een onbetrouwbare auto voor de deur. Want als ik er nu mee naar Tesla Tilburg ga kunnen ze weer niets vinden want de auto rijdt perfect. Wat nu?
Ik heb het idee dat ik in januari voor een reparatie veel geld betaald heb die gewoon overbodig was, want het probleem kwam identiek intussen 2 keer terug, en mijn auto is nog steeds onbetrouwbaar. Als ik nu een belangrijke rit gepland heb? Moet ik dan voor alle zekerheid een paar uur van tevoren weer de Security / Power-Off truc gebruiken?
Bedankt voor jullie geduld bij het lezen! Wie herkent deze problemen?
Sabine