Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie koopt een "basic" Model 3

Wie koopt een "basic" Model 3


  • Total voters
    25
This site may earn commission on affiliate links.

Hayden

Active Member
Apr 12, 2016
1,693
963
Belgium
Kiest er hier iemand voor een Model 3 zonder opties?
Voor een massaproductie auto vind ik de budgetten die hier op het forum langskomen toch wel extravagant.
Persoonlijk ga ik ook niet voor de basis maar ook niet fully loaded want voor dat budget kijk ik toch stiekem naar andere modellen/merken.
Mijn M3
Must have:
- Metaalkleur zilver
- Witte lederen next gen zetels.
- Premium interieur.
- Panoramisch dak.
- Auto pilot.
- Super charger ( liefst per laadbeurt te betalen want ik ga hier nauwelijks gebruik van maken)
Zou ik eventueel nog willen:
- Luchtvering
- Grotere batterij ( alleen jammer dat je dan enkel AWD kan rijden en niet meer RWD)
Wat ik zeker niet wil:
- Grotere velgen van Tesla ( liever Vossen of Niche)
- Sub zero pakage
- Bio hazard filter
- Towing option
 
Kiest er hier iemand voor een Model 3 zonder opties?
Voor een massaproductie auto vind ik de budgetten die hier op het forum langskomen toch wel extravagant.
Persoonlijk ga ik ook niet voor de basis maar ook niet fully loaded want voor dat budget kijk ik toch stiekem naar andere modellen/merken.
Mijn M3
Must have:
- Metaalkleur zilver
- Witte lederen next gen zetels.
- Premium interieur.
- Panoramisch dak.
- Auto pilot.
- Super charger ( liefst per laadbeurt te betalen want ik ga hier nauwelijks gebruik van maken)
Zou ik eventueel nog willen:
- Luchtvering
- Grotere batterij ( alleen jammer dat je dan enkel AWD kan rijden en niet meer RWD)
Wat ik zeker niet wil:
- Grotere velgen van Tesla ( liever Vossen of Niche)
- Sub zero pakage
- Bio hazard filter
- Towing option
Misschien dat het aan mij ligt, maar wat is het nut van een dergelijk topic als er nog niets bekend is over de model 3. Opties zijn onbekend, en prijzen al helemaal. Wat zijn next gen seats in een nieuw model auto? Premium interieur, is dat een optie, of vanwege standaardisering van de model 3 niet? Luchtvering, volgens mij zie je dat niet vaak bij middenklasse auto's? PANO dak? Wordt dat niet standaard om daarmee voldoende hoogte te hebben voor de achter passagiers?

Autopilot, ben benieuwd hoeveel mensen bereid zijn om op een auto die start bij 35.000 euro, 9.000 bij te tellen voor autopilot.

Of mis ik hier iets en kan je al wel configureren?
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Ik had er initieel 2 besteld op de firma om mezelf en iemand van personeel een plezier te doen.
Uiteindelijk kon ik na de testrit en het vernemen van de leasingprijs niet langer wachten en bestelde ik mezelf de S.

Uiteindelijk zie ik die 2 model 3's als hippe wagens waar iedereen bij mij wel wil mee rijden (zijn allen IT devs/consultants) en dus als middel om ze bij mij aan boord te houden / middel om nieuwe sollicitanten te doen kiezen voor ons.
 
weten we dan al wat een basic uitvoering is ? of een full-option ?
en wat dat dan allemaal gaat kosten ?

beetje voorbarig; lijkt mij....


i.c. : als de full option mét AP; mét gratis lifetime SuC; mét gratis lifetime 4G; geventileerde leren zetels met geheugenfunctie; en alle andere mogelijke toeters en bellen 30.000€ all-in kost : dan ga ik voor full option.
als de basis versie zonder AP of Suc ; én ook zonder hoedenplank 50.000€ kost (taksen en BTW incl) koop ik geen.;)
 
  • Helpful
Reactions: HWS
Wel, we weten 2 dingen

1. hoe Tesla met de prijzen omgaat
2. wat de (nu) op de site getoonde basisversie inhoudt

1. Het is $35k voor de US.
Voor NL/EU, komen daar in hoofdzaak invoerrechten, transportkosten en BTW bij.
Minder dan €39.900,- incl. btw hoef je echt niet te verwachten (reken maar een kale S om van $>€ = +18%).
(euroknallers / dollarkelders daargelaten)

2. En daar krijg je dan dit voor (incl. hoedenplank en wss 4g; al het meerdere verwacht ik als optie):
IMG_6983.PNG


Voor al het overige:
Nog even geduld aub

En de initiële vraag:
De m3 als 2e auto hier, zal wss vrij basic worden
Mocht er een m3 als 1e komen: die gaan we leuk aankleden
 
Misschien dat het aan mij ligt, maar wat is het nut van een dergelijk topic als er nog niets bekend is over de model 3. Opties zijn onbekend, en prijzen al helemaal. Wat zijn next gen seats in een nieuw model auto? Premium interieur, is dat een optie, of vanwege standaardisering van de model 3 niet? Luchtvering, volgens mij zie je dat niet vaak bij middenklasse auto's? PANO dak? Wordt dat niet standaard om daarmee voldoende hoogte te hebben voor de achter passagiers?

Autopilot, ben benieuwd hoeveel mensen bereid zijn om op een auto die start bij 35.000 euro, 9.000 bij te tellen voor autopilot.

Of mis ik hier iets en kan je al wel configureren?
Instapprijs zal om en bij de 40k liggen in Europa.
9000 euro voor autopilot, dan gaan er weinig met deze optie verkocht worden.
Ik zou het bovendien een slechte zet van Tesla vinden om AP 2.0 eerst in hun middenklasse auto te introduceren. Het zou schandalig zijn tegenover de model x/s eigenaars die meer dan 100k betaald hebben om dan te kijk gezet te worden door een middenklasser aan de helft van de prijs.
 
weten we dan al wat een basic uitvoering is ? of een full-option ?
en wat dat dan allemaal gaat kosten ?

beetje voorbarig; lijkt mij....


i.c. : als de full option mét AP; mét gratis lifetime SuC; mét gratis lifetime 4G; geventileerde leren zetels met geheugenfunctie; en alle andere mogelijke toeters en bellen 30.000€ all-in kost : dan ga ik voor full option.
als de basis versie zonder AP of Suc ; én ook zonder hoedenplank 50.000€ kost (taksen en BTW incl) koop ik geen.;)
Tja, als je het zo stelt dan mag twee derden van de topics op dit forum dicht want het is merendeels speculatie hier.
Het gaat mij met mijn topic niet zozeer over welke opties maar of er hier kunnen leven met een basis instapmodel.
 
weten we dan al wat een basic uitvoering is ? of een full-option ?
en wat dat dan allemaal gaat kosten ?

beetje voorbarig; lijkt mij....


i.c. : als de full option mét AP; mét gratis lifetime SuC; mét gratis lifetime 4G; geventileerde leren zetels met geheugenfunctie; en alle andere mogelijke toeters en bellen 30.000€ all-in kost : dan ga ik voor full option.
als de basis versie zonder AP of Suc ; én ook zonder hoedenplank 50.000€ kost (taksen en BTW incl) koop ik geen.;)
hoedenplank, het is een vierdeurs sedan...
 
Instapprijs zal om en bij de 40k liggen in Europa.
9000 euro voor autopilot, dan gaan er weinig met deze optie verkocht worden.
Ik zou het bovendien een slechte zet van Tesla vinden om AP 2.0 eerst in hun middenklasse auto te introduceren. Het zou schandalig zijn tegenover de model x/s eigenaars die meer dan 100k betaald hebben om dan te kijk gezet te worden door een middenklasser aan de helft van de prijs.

Lijkt me ook dat ze van die 9000 EUR-prijs van "full" AP2 niet af kunnen, want ze verkopen het vandaag aan die prijs, en het zal nog niet (of toch niet volledig, hands-free of driver-free) functioneel zijn als M3 eraan komt; dus Tesla kan het ding bezwaarlijk goedkoper beginnen maken vooraleer het echt "fully" werkt, anders zouden de huidige kopers van AP2 toch echt wat bedrogen uitkomen.

Die AP2, zelfs aan die prijs, wil ik sowieso. Maar voor al het overige is basic me goed genoeg (NB aan OP: wit interieur zal niet leer zijn maar "simili" denk ik, al zal Tesla daar zeker een minder 20e-eeuwse en meer trendy naam aan geven). Supercharging hangt af van wat ze voorstellen (en of het 'levenslang' gratis Superchargen overdraagbaar is bij wederverkoop, zoals het geval is met onze S'jes en X'jes).