Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
J AI BIEN EU VOTRE MESSAGE
QUAND JE CHARGE MON VÉHICULE JE NE SUIS PAS OBLIGE DE RESTE A COTE DE CELUI CI
PAR CONTRE JE NE VOUS PERMET PAS DE DIFFUSER L IMAGE DE MON VÉHICULE SUR INTERNET AVEC MON IMMATRICULATION VISIBLE
D AUTRE PAR UNE CHARGE COMPLÉTÉ DURE 1H30
JE POSSEDE MOI AUSSI UNE APPLICATION TESLA QUI ME DIT QUAND MON VEHICULE EST CHARGE
IL M ARRIVE AUSSI DE NE PAS AVOIR DE PLACE POUR CHARGER ET DOIT ATTENDRE 1 HEURE VOIR PLUS
SAMEDI QUAND J AI RECUPERE MON TAXI JE VOUS EST CROISE ET MON VEHICULE N AVEZ PAS FINI SA CHARGE QUAND JE L AI RECUPERE
VEUILLEZ SUPPRIMER L IMAGE DE MON VÉHICULE SUR INTERNET

obzuwohl:

J HABE IHRE NACHRICHT WIRKLICH GEHABT
WENN ICH MEIN FAHRZEUG LADE(BEAUFTRAGE), BIN ICH, WER HERVORGEGANGEN IST(ZUR WELT GEKOMMEN IST), VON REST NEBEN DEMJENIGEN HIER VERPFLICHTET
DAGEGEN ICH, WER HERVORGEGANGEN IST(ZUR WELT GEKOMMEN IST), ERLAUBT IHNEN BILDHAFTER L MEINES FAHRZEUGES im INTERNET MIT MEINER DEUTLICHEN REGISTRIERUNG NICHT ZU VERBREITEN
D ANDERES VON EINER AUFGABE(LAST), WER ERGÄNZT IST, DAUERT 1 Uhr 30
ICH AUCH BESITZE EINE ANWENDUNG TESLA, DIE MIR SAGT, WENN MEIN FAHRZEUG GELADEN(BEAUFTRAGT) IST
ER M, DAS AUCH ZUR WELT GEKOMMEN NICHT ANGEKOMMEN IST, PLATZES ZU HABEN, UM ZUM ANGRIFF ÜBERZUGEHEN UND SOLL 1 STUNDE WARTEN, MEHR ZU SEHEN
Am SAMSTAG, WENN J MEIN TAXI ICH WIEDERBEKOMMEN HABE, MEIN FAHRZEUG N IST IHNEN GEKREUZT UND HABEN SIE NICHT BEENDET, AG GEHT ZUM ANGRIFF ÜBER, WENN ICH L WIEDERBEKOMMEN HABE
BESEITIGEN SIE BILDHAFTEN L MEINES FAHRZEUGES im INTERNET BITTE
ß

De foto is inmiddels verwijderd, helaas kan ik mijn post niet zelf wijzigen met een foto met onleesbaar kenteken. Het kenteken schijnt wel elders te vinden te zijn :rolleyes:
 
Ik weet niet of we op dit draadje een discussie mogen aangaan over het plaatsen van foto's met kenteken (lijkt me best on-topic eigenlijk), maar ik zou in dit geval, als het geheel de Nederlandse rechtssfeer zou betreffen, liever de advocaat van de taximens zijn dan de advocaat van Keezje. Bovendien is mijn Frans redelijk, maar mijn kennis van Frans recht matig, dus ik neem het zekere voor het onzekere. Ik kan ook geen nieuw plaatje met onleesbaar kenteken plaatsen. Adieu feauteau!
 
Nee, ik heb ook niet de indruk dat hij de boodschap begrepen heeft. Nou moet ik toegeven dat ik de Franse taal helemaal niet machtig ben maar ik heb de indruk dat hij zich meer zorgen maakt over zijn eigen hachje dan dat hij zijn gedrag nu aan gaat passen (helaas).
 
Ik weet niet of we op dit draadje een discussie mogen aangaan over het plaatsen van foto's met kenteken (lijkt me best on-topic eigenlijk), maar ik zou in dit geval, als het geheel de Nederlandse rechtssfeer zou betreffen, liever de advocaat van de taximens zijn dan de advocaat van Keezje. Bovendien is mijn Frans redelijk, maar mijn kennis van Frans recht matig, dus ik neem het zekere voor het onzekere. Ik kan ook geen nieuw plaatje met onleesbaar kenteken plaatsen. Adieu feauteau!

Ook zonder kenteken wordt hij gevonden hoor, zie het probleem niet zo. Wil hij niet gevonden worden, moet hij gewoon een Renault of Peugeot als taxi gaan rijden. Daar val je niet zo snel mee op. Maar je hebt gelijk, meer woorden hieraan vuil maken is zonde van de tijd.
 
QUAND JE CHARGE MON VÉHICULE JE NE SUIS PAS OBLIGE DE RESTE A COTE DE CELUI CI
PAR CONTRE JE NE VOUS PERMET PAS DE DIFFUSER L IMAGE DE MON VÉHICULE SUR INTERNET AVEC MON IMMATRICULATION VISIBLE
D AUTRE PAR UNE CHARGE COMPLÉTÉ DURE 1H30
JE POSSEDE MOI AUSSI UNE APPLICATION TESLA QUI ME DIT QUAND MON VEHICULE EST CHARGE
IL M ARRIVE AUSSI DE NE PAS AVOIR DE PLACE POUR CHARGER ET DOIT ATTENDRE 1 HEURE VOIR PLUS
SAMEDI QUAND J AI RECUPERE MON TAXI JE VOUS EST CROISE ET MON VEHICULE N AVEZ PAS FINI SA CHARGE QUAND JE L AI RECUPERE
VEUILLEZ SUPPRIMER L IMAGE DE MON VÉHICULE SUR INTERNET

De foto is inmiddels verwijderd, helaas kan ik mijn post niet zelf wijzigen met een foto met onleesbaar kenteken. Het kenteken schijnt wel elders te vinden te zijn :rolleyes:
Wat zegt onze taximan dan? In schreeuwende hoofdletters, dat is voor de 'ton qui fait la musique' .
  1. Ik heb uw bericht ontvangen
  2. Als ik laad hoef ik niet naast de auto te blijven staan.
  3. Integendeel; ik heb u niet toegestaan beelden van mijn auto met het kenteken zichtbaar via het internet te verspreiden.
  4. Anderzijds duurt een volledige laadsessie anderhalf uur
  5. Ik heb ook een Tesla app die meldt wanneer de auto (volledig) is geladen
  6. Het overkomt mij ook dat ik geen plek heb om te laden en een uur moet wachten.
  7. Bijvoorbeeld ook nog afgelopen zaterdag toen ik mijn taxi ophaalde en onze wegen zich kruisten; toen was de auto nog niet volledig geladen toen ik 'm ophaalde.
  8. Gelieve het beeld van mijn auto van het internet verwijderen.
Niet zo'n fijne reactie. Ik, ik en nog eens ik. Plus hij wil ook die laatste paar kWh vol laden bij elke sessie, wat in verschillende opzichten dom is. Hij zal echt wel beter weten en dacht zeker met een gekkie uit Nederland van doen te hebben.

Voor mij geen enkele reden om begrip voor hem op te brengen. En als hij dankzij wat plaatjes last van slechte publiciteit heeft, prima. Er zal wel meer niet kloppen bij deze firma, denk ik dan maar.

En toch zal het geholpen hebben om hem te contacten, K. Want hoe meer reacties hij krijgt, des beter zal hij zich conformeren. Of hij het nou toegeeft of niet...
 
Sorry dat ik mijn belofte nu alweer breek, maar dan plaats ik ook mijn antwoord per e-mail nog even. Precies wat Paulus zegt, de boodschap is voldoende helder geweest, dus dan schrijf ik net zo makkelijk:

Dear Madam/Sir,

The facts are clear to me. I will try to find a way to make the license plate number invisible, but will need the assistance from the forum moderators and this may take some time. Apologies that this disturbed you. (I cannot do anything about the other pictures that are on the TMC forum, posted by other members previously, and, obviously, on other websites).

Sincerely
 
  • Like
Reactions: HWS
Sorry dat ik mijn belofte nu alweer breek, maar dan plaats ik ook mijn antwoord per e-mail nog even. Precies wat Paulus zegt, de boodschap is voldoende helder geweest, dus dan schrijf ik net zo makkelijk:

Dear Madam/Sir,

The facts are clear to me. I will try to find a way to make the license plate number invisible, but will need the assistance from the forum moderators and this may take some time. Apologies that this disturbed you. (I cannot do anything about the other pictures that are on the TMC forum, posted by other members previously, and, obviously, on other websites).

Sincerely

Je bent te net voor deze wereld. Met jouw antwoord zeg je eigenlijk "sorry dat ik u met mijn mail hebt lastiggevallen. Ik zal het nooit meer doen". Ik vind dat je best met respect iemand mag aanspreken op zijn (wan)gedrag en dan verwacht je enig begrip. Hier laat de goede man niets van blijken. Laat hij het snel bekijken en het uitzoeken met zijn plaatjes met kenteken op het internet. Voor jou alle respect dat je de moeite genomen hebt dat je iemand op zijn (wan)gedrag aanspreekt.
 
J AI BIEN EU VOTRE MESSAGE
QUAND JE CHARGE MON VÉHICULE JE NE SUIS PAS OBLIGE DE RESTE A COTE DE CELUI CI
PAR CONTRE JE NE VOUS PERMET PAS DE DIFFUSER L IMAGE DE MON VÉHICULE SUR INTERNET AVEC MON IMMATRICULATION VISIBLE
...

obzuwohl:

....
Am SAMSTAG, WENN J MEIN TAXI ICH WIEDERBEKOMMEN HABE, MEIN FAHRZEUG N IST IHNEN GEKREUZT UND HABEN SIE NICHT BEENDET, AG GEHT ZUM ANGRIFF ÜBER, WENN ICH L WIEDERBEKOMMEN HABE
BESEITIGEN SIE BILDHAFTEN L MEINES FAHRZEUGES im INTERNET BITTE
Hier is geen woord Chinees aan ;)

Jammer dat je je nu zorgen moet maken om het gebruik van een foto van zijn auto, maar je kunt inderdaad maar beter voorzichtig zijn.
Verder heeft hij in zijn reactie wel iets weg van een Fransman.
 
  • Funny
Reactions: robertvg
Alhoewel ik de ergernissen ook interessant vind, is het misschien leuker om die op een ander plekje op het forum los te laten? Dit draadje leek mij toch vooral bedoeld voor het positieve aan andere Tesla's tegenkomen,

Voor de volgende overtreder, dan toch maar het "naming and shaming" topic starten :cool:
De laatste 3 pagina's zijn ronduit bedroevend en bieden weinig van de hier toch verwachte positiviteit.
 
Ik kan mij niet voorstellen dat een foto met zijn kenteken problemen geeft. Het is toch een publiek toegankelijk terrein? Zeker met de manier waarop hij zich gedraag en reageert, zou ik niet te veel moeite stoppen in het proberen te verwijderen/anonimiseren van de foto('s).
Plus dat het mij sterk lijkt dat deze jongen juridische stappen zal ondernemen, als Fransman iemand in NL aanklagen?
 
  • Funny
Reactions: Eddyf0032
Om dan maar meteen de positieve kant weer op te gaan en ontopic te blijven: vanmorgen een zwarte s op de kijenbergseweg richting renkum. Kwam op een onhandig moment langs, daardoor enkel het cijfer 56 kunnen zien in het kenteken. Het valt mij ook op dat audi's best wel wat weghebben van Tesla's als ze van een grote afstand op je af rijden (maar alleen van grote afstand! :eek:)
 
Ik ben niet bang voor stappen, maar ik ga er (ook als jurist) van uit dat hij m.b.t. het kenteken gelijk heeft en ik heb wel wat beters te doen dan verdere conneries aan te horen of te lezen.

Ze is trouwens een hij: Nîmes : Jean-Marie le Taxi ne pollue plus

Dus "wie was het" weet ik nu, hij weet wie ik was, wij waren het, dus als ik er nog meer over schrijf, ga ik toch echt alsnog off-topic. (Ah, over het posten van foto's met kenteken zonder toestemming zouden we best in het Off-topic draadje kunnen bomen?)
 
Wat zegt onze taximan dan? In schreeuwende hoofdletters
.....

Niet zo'n fijne reactie. Ik, ik en nog eens ik....
Ik heb een bloedhekel aan mensen die andermans auto beschadigen en dat zal ik zelf ook nooit doen.
Voorzie ik echter dat ik een keer in Nimes moet laden, zal ik niet schromen om 10 minuten voor aankomst bij de Supercharger onze grote vriend Jean te bellen voor een ritje vanaf treinstation Nimes.