Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

robertvg

Extremely Well-Known Member
Jul 3, 2015
5,282
6,230
Amsterdam, Netherlands
Nou ja zeg, dat is niet aardig om dat op te merken.;)
Zit die eigenaar zich elke dag bij zijn mooie Tesla te verbijten dat hij de verkeerde tekst heeft gekozen...:mad:

Niet persee Maarten, het kan een juiste bewuste keuze van de eigenaar zijn:

"De hoogte van de spanning is een compromis tussen enerzijds een zo laag mogelijke spanning vanwege de elektrische veiligheid en anderzijds een beperking van de maximale elektrische stroom, die de minimale dikte van de geleiders bepaalt. Om hetzelfde elektrisch vermogen over te brengen, moet men de stroom verdubbelen als men de spanning wil halveren. Tesla had ingeschat dat circa 220 volt een goed compromis zou zijn."
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN

Maarten

Active Member
Nov 2, 2013
3,454
5,993
Hilversum
Niet persee Maarten, het kan een juiste bewuste keuze van de eigenaar zijn:

"De hoogte van de spanning is een compromis tussen enerzijds een zo laag mogelijke spanning vanwege de elektrische veiligheid en anderzijds een beperking van de maximale elektrische stroom, die de minimale dikte van de geleiders bepaalt. Om hetzelfde elektrisch vermogen over te brengen, moet men de stroom verdubbelen als men de spanning wil halveren. Tesla had ingeschat dat circa 220 volt een goed compromis zou zijn."

Kan zijn, maar 230 V had nèt iets extra's gehad op de kentekenplaat.:)
 
  • Like
Reactions: robertvg

vdvoorde

1961 Born Petrolhead 2016 Reborn Electric
Mar 29, 2016
415
361
Hoofddorp, The Netherlands
Vanochtend een paar intense meetings achter de rug. Daarna geen tijd om iets te lunchen. Ik dacht, wel even een luchtje scheppen. Stap ons pand uit (Crown Business Center, Hoofddorp) en wat zie(n) ik? Voor mij de eerste MX in het wild. En witte met wit interieur (oef, nice!), kenteken KH-7..-T. en aan de stekker. Iemand van hier?
 

vdvoorde

1961 Born Petrolhead 2016 Reborn Electric
Mar 29, 2016
415
361
Hoofddorp, The Netherlands
Over op- en afritten gesproken...
Kleine omweg van de navigatie. Blijft toch een zwakte.
Volgens mij zie ik een hoop 'rood' bij de afslag die je zou verwachten. Google reageert daarop en zoekt een 'betere' route en die kan ogenschijnlijk wat 'vreemd' zijn. Herkenbaar, zelf ook diverse malen meegemaakt. Overzicht en gezond verstand zijn voor mij de oplossing.
 

MickC

Member
Apr 3, 2016
699
273
Belgium
Volgens mij zie ik een hoop 'rood' bij de afslag die je zou verwachten. Google reageert daarop en zoekt een 'betere' route en die kan ogenschijnlijk wat 'vreemd' zijn. Herkenbaar, zelf ook diverse malen meegemaakt. Overzicht en gezond verstand zijn voor mij de oplossing.

Klopt,

Probleem is dat hij mij 10 km verder stuurt en dan zou laten terugdraaien om in dezelfde file terecht te komen.
Aangezien ik daar de weg wel ken wist ik dat ik die route kon negeren. Na de herberekening van de route (door het negeren van de aanwijzingen) werd de ETA ingekort.

Ik vermoed eerder dat dit door de tussenkomst van Navigon is ipv Google aangezien Google op de smartphone steeds zeer accuraat is.
Maar we zullen binnenkort zien met de langverwachte update of dit verbeterd is.
 

MickC

Member
Apr 3, 2016
699
273
Belgium
Ontopic:

Gisterenochtend nog lang achter en voor een Belgische witte MS gereden met groene spiegels en reclame van een IT bedrijf met veel eentjes en nulletjes op de E19 Antwerpen - Brussel. Hij had geen AP volgens mij aangezien hij steeds omhoog keek van zijn smartphone om te zien of de file al bewoog :D.
 
Gisterenmiddag een model x donkergrijs (of zwart) bij makro delft. Stond overdekt geparkeerd, net als ik met mijn model x. Merkt dat de achterklap niet volledig openging terwijl er nog veel ruimte was....lastig de boodschappen inladen zo. Iemand van hier zelfde probleem gehad?
Heb je al geprobeerd om de klep verder omhoog te duwen met de hand? Je kan het ook op die maximale hoogte programmeren door de klepknop een tijd ingedrukt te houden tot hij weer piept.
 
  • Like
Reactions: S-19910

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top