Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Ter aanvulling waarom het extra irritant is bij de nieuwe laadpalen in Den Haag: de nieuwe laadpalen hebben maar één plek om je laadpas langs te halen (voor beide stopcontacten). Als je voorganger dan wel heeft ingeplugd maar niet de laadsessie geactiveerd heeft en je haalt je pas erlangs dan activeer je de laadsessie van de andere auto en niet die van jezelf. En het gebeurt best vaak dat ik een auto tegenkom die niet aan het laden is helaas...
 
Als je dan de sessie start en direct weer afbreekt kan je de stekker er toch uit halen en voorzichtig op z'n spoilert leggen. Kost je een kwartje en hij staat te kijk. Of is dat net zo aso als zijn actie ?
Nu ik er over nadenk, als de sessie niet wordt gestart, vergrendeld de kabel dan wel aan de paal?
 
Als je dan de sessie start en direct weer afbreekt kan je de stekker er toch uit halen en voorzichtig op z'n spoilert leggen. Kost je een kwartje en hij staat te kijk. Of is dat net zo aso als zijn actie ?
Nu ik er over nadenk, als de sessie niet wordt gestart, vergrendeld de kabel dan wel aan de paal?

Als de sessie niet wordt gestart, vergrendelt de kabel niet in de laadpaal. Als je dus op tijd ziet dat de andere auto niet aan het laden is, kun je de stekker er even uithalen en je eigen sessie starten.
Als je de stekker eruit haalt en niet terug steekt, loopt de ander het risico op een bekeuring. Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling...
 
Betreffende het eruit trekken van een kabel van een auto die niet aan het laden is; ik wilde dat eerst ook overal rücksichtslos doen.

Echter bij de duo laadpalen in Amsterdam staat nog wel eens een van de twee aansluitingen in storing. Dat lossen ze op door remote de hele paal te resetten, daarmee wordt ook de bestaande laadsessie aan de andere aansluiting afgebroken, en dus die kabel ontgrendeld.

In dat geval is het dus geen kwade wil of opzet van de andere EV rijder, het is alleen maar heel vervelend. De kabel dan eruit trekken vergroot de kans dat hij/zij een bekeuring krijgt, daarmee wordt het alleen maar vervelender (moet je maar zien aan te tonen dat je wel degelijk was gaan laden etc.)
 
Betreffende het eruit trekken van een kabel van een auto die niet aan het laden is; ik wilde dat eerst ook overal rücksichtslos doen.

Echter bij de duo laadpalen in Amsterdam staat nog wel eens een van de twee aansluitingen in storing. Dat lossen ze op door remote de hele paal te resetten, daarmee wordt ook de bestaande laadsessie aan de andere aansluiting afgebroken, en dus die kabel ontgrendeld.

In dat geval is het dus geen kwade wil of opzet van de andere EV rijder, het is alleen maar heel vervelend. De kabel dan eruit trekken vergroot de kans dat hij/zij een bekeuring krijgt, daarmee wordt het alleen maar vervelender (moet je maar zien aan te tonen dat je wel degelijk was gaan laden etc.)

Precies. Hoewel de palen in Den Haag niet vaak storing hebben, bestaat die kans altijd dus in zo'n geval zou een bekeuring erbovenop wel erg zuur zijn...
 
Of nog beter: help een ander en laat hem op jou kosten laden. Wel zo vriendelijk, maar hij mag zelf uitzoeken hoe hij zijn kabel terug gaat krijgen. ;)

Heb ik al regelmatig gedaag in Station Gent Sint Pieters.
Er staan daar dikwijls plugin-hybrides die gewoon de kabel insteken maar niet laden, dit gewoon om dicht bij de uitgang te kunnen staan.
Dan kan ik het niet laten om de laadpaal met mijn abonnement even te activeren :)
De meeste doen dit geen tweede keer meer dan ....
 
De 7-XLZ-84 iemand van hier? Dat was mijn vorige Tesla MS. Ik zat met de Tesla app te rommelen en toen zag ik dat mijn vorige auto nog steeds zichtbaar is als "mijn Tesla". De beste man of vrouw stond gisteren geparkeerd bij een golfbaan. Aan de charger..... Kan ik die via de app verwijderen of moet dat in de Tesla? Mijn ex-Tesla....
 
  • Informative
Reactions: STLL
De 7-XLZ-84 iemand van hier? Dat was mijn vorige Tesla MS. Ik zat met de Tesla app te rommelen en toen zag ik dat mijn vorige auto nog steeds zichtbaar is als "mijn Tesla". De beste man of vrouw stond gisteren geparkeerd bij een golfbaan. Aan de charger..... Kan ik die via de app verwijderen of moet dat in de Tesla? Mijn ex-Tesla....
Moet de nieuwe eigenaar ff aan Tesla vragen.
 
De 7-XLZ-84 iemand van hier? Dat was mijn vorige Tesla MS. Ik zat met de Tesla app te rommelen en toen zag ik dat mijn vorige auto nog steeds zichtbaar is als "mijn Tesla". De beste man of vrouw stond gisteren geparkeerd bij een golfbaan. Aan de charger..... Kan ik die via de app verwijderen of moet dat in de Tesla? Mijn ex-Tesla....

Toeter eens… . :)
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN and MickC
ik denk dat deze nu aan het laden is bij de SuC Hirschberg. Iemand van hier? :)
20161117_144127.jpg