Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Screenshot from 2021-09-26 14-23-16.png


Zijn het deze twee stoplichten? Best een uitdaging dan...

Stel dat de versnelling constant is, want makkelijk rekenen. Dan is van 0-100 in een MR te doen in 5.3s. De gemiddelde snelheid is dan 130/2 km/u = 65km/u= 18 m/s. Dan is 95 meter afgelegd. Dan fiks afremmen, want geloof ik is het niet veel meer dan 100m...

Stel je wil in 50 meter naar de 130, dan moet je in 50/18/1.3=2.14 seconden van 0-100 kunnen. Plaid dus.

Het is te makkelijk rekenen zo, maar het geeft wel een idee. Rekenfoutjes voorbehouden. :)
 
View attachment 714497

Zijn het deze twee stoplichten? Best een uitdaging dan...

Stel dat de versnelling constant is, want makkelijk rekenen. Dan is van 0-100 in een MR te doen in 5.3s. De gemiddelde snelheid is dan 130/2 km/u = 65km/u= 18 m/s. Dan is 95 meter afgelegd. Dan fiks afremmen, want geloof ik is het niet veel meer dan 100m...

Stel je wil in 50 meter naar de 130, dan moet je in 50/18/1.3=2.14 seconden van 0-100 kunnen. Plaid dus.

Het is te makkelijk rekenen zo, maar het geeft wel een idee. Rekenfoutjes voorbehouden. :)
Petje af voor de moeite!
 
Terecht. Zie Oostenrijk waar je bij de IKW-Luft zones in je Tesla lekker 130 mag.
Ja maar dat is dus anders. Daar is de limiet 130, en staat er een bord 100 met onderbord IG-L.

En dan heb je nog het probleem dat de letterlijke wet zich enkel beperkt tot een uitzondering geven aan voertuigen met een groen Oostenrijks kenteken...

In Nederland is het gewoon vlakaf 100, voor iedereen.

Dat is zoals in België je bij het smogalarm ook bordjes '90' hebt die worden omgedraaid met onderbord 'smog'. Er is de wet geen regel voorzien dat EV's uitgesloten zijn van dat smogalarm.
 
Ja maar dat is dus anders. Daar is de limiet 130, en staat er een bord 100 met onderbord IG-L.

En dan heb je nog het probleem dat de letterlijke wet zich enkel beperkt tot een uitzondering geven aan voertuigen met een groen Oostenrijks kenteken...

In Nederland is het gewoon vlakaf 100, voor iedereen.

Dat is zoals in België je bij het smogalarm ook bordjes '90' hebt die worden omgedraaid met onderbord 'smog'. Er is de wet geen regel voorzien dat EV's uitgesloten zijn van dat smogalarm.
Gewoon wetswijziging en dan 130 knallen ;)
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ja maar dat is dus anders. Daar is de limiet 130, en staat er een bord 100 met onderbord IG-L.

En dan heb je nog het probleem dat de letterlijke wet zich enkel beperkt tot een uitzondering geven aan voertuigen met een groen Oostenrijks kenteken...

In Nederland is het gewoon vlakaf 100, voor iedereen.

Dat is zoals in België je bij het smogalarm ook bordjes '90' hebt die worden omgedraaid met onderbord 'smog'. Er is de wet geen regel voorzien dat EV's uitgesloten zijn van dat smogalarm.
Laat ons hopen dat het in België zo blijft: ofwel 120 voor iedereen of 90 voor iedereen. Gezien hoe verzadigd de snelwegen in België zijn wil ik me niet voorstellen hoeveel ongevallen (en ongeduldige bumperklevende EV bestuurders) dit zou meebrengen.
 
Laat ons hopen dat het in België zo blijft: ofwel 120 voor iedereen of 90 voor iedereen. Gezien hoe verzadigd de snelwegen in België zijn wil ik me niet voorstellen hoeveel ongevallen (en ongeduldige bumperklevende EV bestuurders) dit zou meebrengen.
Net zoals in België zou je mij niet zien bumperkleven, noch harder rijden dan mijn voorligger. Autopilot, weetjewel...

Het zou natuurlijk wel een handje helpen om Belgen aan de EV te krijgen.

Maar we wijken af van het onderwerp :)
 
Geen idee of t iemand van hier is. Auto zag er nog netjes uit zo.
Wil hij 'm echt weer netjes hebben dan is er toch nog wel wat inhaalwerk te doen, delen voorophanging, delen achterophanging / schokbrekers achter, de compressor voor de luchtvering komt eraan, iets met het 't scherm (wellicht MCU vervangen?). Maar dan rij je met 'n klein beetje mazzel weer een aantal jaren bijna probleemloos verder.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ben dit weekend in Hof van Saksen. Naast de talloze witte Model 3s (ik ben er vandaag met de kids ook mee gekomen, morgen komt mijn vrouw met de S) zag ik ook deze gave gimmick op een X terwijl deze stond te laden. Iemand van hier? Omwille van de privacy het nummerbord niet gefilmd, het ging om een Belgisch kenteken.

Interessant…ik wou dat 2 jaar geleden ook kopen in Hong Kong winkel.
Maar na wat rond vragen en mailen naar politie en keuring, het zou direct afgekeurd worden bij autokeuring idem boete als je ermee rijdt in België…want wou ook van die lichtgevende wiel hubs kopen..

Model S/X Lighted Applique - EVOffer (Tesla Offer)


8E99C0D3-04A5-4A84-BEBD-DE95E039723E.jpeg
 
Vandaag een parkeerboete van 25€ in Tervuren (BE) verzameld. Mijn TM3 Sentry heeft het op SD gezet😎
USB-Stick uit de wagen gehaald en voor de gelegenheid een audio track van mijn favoriete film, “C’est Arrivé Près De Chez Vous” erbij gezet😁
 
Vandaag een parkeerboete van 25€ in Tervuren (BE) verzameld. Mijn TM3 Sentry heeft het op SD gezet😎
USB-Stick uit de wagen gehaald en voor de gelegenheid een audio track van mijn favoriete film, “C’est Arrivé Près De Chez Vous” erbij gezet😁
Unpopular opinion: was de boete onterecht? Zo niet, dan zou ik niet snel het herkenbare gezicht van de parkeerwacht op internet zetten. De beste man doet ook gewoon zijn werk. Zelfs als de boete onterecht is zou ik er voorzichtig mee zijn.

In a similar vein, ik begrijp de mensen nooit zo goed die flitspalen omvertrekken omdat ze geflitst zijn. Rij dan niet te hard....
 
Unpopular opinion: was de boete onterecht? Zo niet, dan zou ik niet snel het herkenbare gezicht van de parkeerwacht op internet zetten. De beste man doet ook gewoon zijn werk. Zelfs als de boete onterecht is zou ik er voorzichtig mee zijn.

In a similar vein, ik begrijp de mensen nooit zo goed die flitspalen omvertrekken omdat ze geflitst zijn. Rij dan niet te hard....
Boete was terecht.
Was sowieso van plan om die video te wissen. Heb dat nu al gedaan.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Een boete van een parkeerwachter is meestal terecht...
Nochtans, kreeg ik er vorig jaar twee op een kwartier tijd.
Even verduidelijken:
Om 11u45 parkeerde ik mijn wagen en nam geen ticket (in Diest aan het zwembad was dat niet nodig in het verleden). Om 13u50 was ik terug bij mijn wagen.
Resultaat een ticket voor het parkeren in de voormiddag (om 11u55) en een ticket voor het parkeren in de namiddag (om 12u03). Totaal 50€...
En dan kan je wel zeggen dat de parkeerwachters ook MAAR hun werk doen, maar op dat moment zie je hem toch liever niet lopen 😇...