Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Wie stond er vandaag met z'n oranje roadster op het bezoekers parkeerterrein van het CBS in DH?
Ik was er vrijdag maar bij het uitrijden van het terrein piepte de struiken tegen m'n lak aan, als nagels over een schoolbord. Moest er vandaag weer zijn en dacht er serieus over na om een heggenschaar mee te nemen. Toch maar met de auto van m'n vrouw gegaan, die paste een stuk beter. Vond m'n vrouw ook niet erg! Overigens geen lakschade (door de Modesta ?)
 
Dit weekend in Amsterdam in CitizenM gelogeerd; deze stond aan de laadpaal van de ingang van het hotel...
tesla mat.jpg
 
Geen paniek.. hoe vaak zat je al in een vliegtuig, (de vlieger)?
De piloten vliegen nu al jaarlijks 90% van de tijd op autopilot.... technisch gezien is er allang geen piloot meer nodig!
Maar omdat het vliegen zonder piloot nog niet zo goed verkoopt....
Dus er zullen nog veel meer van dit soort filmpjes komen!
Totdat we het eindelijk normaal vinden....
 
ik begrijp niet dat ik van niemand anders lees dat de 100% range bij de 7.0 hoger is geworden.
Bij mij is vanaf 7.0 de range van 265 naar 295 gegaan. bij gelegenheid zal ik mijn record van vorig jaar (388km met 1 lading) eens over doen.
Ik zou dit heel graag bevestigen Frank, maar bij mij is niets minder waar. Misschien iets dat alleen bij de 60 KWh pakketen speelt?
Terwijl bij mij het Wh/km verbruik wat lager lijkt te zijn (hoewel ik daar ook niet zo euforisch meer over ben als direct na de update, maar misschien komt dat door het hopeloze verkeer rond Amsterdam de laatste tijd) is de typcial range na het opladen bij mij steeds bedenkelijker. Ik kom denk ik nog maar op 330 km bij een 90% charge.

O sh*t, ik zie nu ook pas dat we dit in de verkeerde thread posten. Sorry...
 
Op normale dagen is dat precies zo'n beetje de tijd dat ik afrit Almelo pak, maar vandaag moest ik eerst even langs een datacenter in Hengelo en reed ik dus pas vlak na 10 uur Almelo binnen. Ben wel benieuwd wie het dan was, want zoveel witte Tesla's zie ik hier niet rondrijden. Bij het bedrijf naast ons (en dat is ook direct rechtsaf) staat heel soms een witte Tesla. Maar het overgrote deel in Twente is of zwart, of heeft een Pure Energie wrap :)
 
Iemand van hier? Het artikel roept vele vragen op :)
- is dit dan de eerste keer dat iemand zijn auto leeg rijd?
- gaat de auto dan inderdaad op de parkeerrem?
- waarom blijf je anders twee uur op een kruispunt staan?
- waar slaat het antwoord van de woordvoerder van Tesla inde laatste alinea?

Of was dit een gevalletje kapotte 12 volt accu, ofwel het issue met een spanningsboog in de HV accu?

Bottom line - na lezing van dit artikel weet je nog niks. Kan de bestuurder zich hier even melden? :)

http://www.ijmuidercourant.nl/regionaal/ijmond/article27565731.ece/Tesla-staat-twee-uur-lang-met-panne-op-IJmuidense-kruising
 
Iemand van hier? Het artikel roept vele vragen op :)
- is dit dan de eerste keer dat iemand zijn auto leeg rijd?
- gaat de auto dan inderdaad op de parkeerrem?
- waarom blijf je anders twee uur op een kruispunt staan?
- waar slaat het antwoord van de woordvoerder van Tesla inde laatste alinea?

Of was dit een gevalletje kapotte 12 volt accu, ofwel het issue met een spanningsboog in de HV accu?

Bottom line - na lezing van dit artikel weet je nog niks. Kan de bestuurder zich hier even melden? :)

http://www.ijmuidercourant.nl/regio...wee-uur-lang-met-panne-op-IJmuidense-kruising

Ja, inderdaad weer een staaltje van hoogwaardige journalistiek. Volgens mij is het leegrijden geen "euvel" maar een gevolg van een eigen (foutieve) keuze. Dat bij gebrek van enige 12V spanning de wagen automatisch op de parkeerrem gaat, vind ik nog niet ze slecht al zie ik toch licht branden dus zit er nog wel degelijk spanning in, al dan niet van de op de grond staande externe accu. Maar je hebt gelijk, wat is nu de nieuwswaarde van dit artikel? Die laatste quote van de woordvoerder, raakt helemaal kant nog wal.
 
regionale dagbladen hebben veelal geen geld meer voor journalisten. ze werken dan met een soort vrijwilligers die voor een appel en ei wat nieuws in elkaar knutselen. dit is een mooi voorbeeld van de kwaliteit die het oplevert. Niet dat goedbetaalde journalisten het per definitie beter doen trouwens...

Ja, inderdaad weer een staaltje van hoogwaardige journalistiek. Volgens mij is het leegrijden geen "euvel" maar een gevolg van een eigen (foutieve) keuze. Dat bij gebrek van enige 12V spanning de wagen automatisch op de parkeerrem gaat, vind ik nog niet ze slecht al zie ik toch licht branden dus zit er nog wel degelijk spanning in, al dan niet van de op de grond staande externe accu. Maar je hebt gelijk, wat is nu de nieuwswaarde van dit artikel? Die laatste quote van de woordvoerder, raakt helemaal kant nog wal.
 
Last edited: