Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_20150902_085626.jpg

Altijd gezellig bij ons op de A35 :)
 
:) Zo is het helemaal! Naar mijn normen heb ik aan de Tesla buitensporig veel geld uitgegeven, wat ik aan mijn boekhouder rationeel gezien niet kan uitleggen... Ik denk niet dat de gemiddelde Tesla-rijder anders met een Porsche zou rijden. Denk ik he :).

Zelfde situatie denk ik. Enige hulp die ik heb is dat ik meer dan 40000km per jaar rijd. Met de brandstofkost per maand kan ik de situatie toch iets recht trekken.
 
En vooral het fiscale voordeel van de Tesla tov een vergelijkbare benzine of dieselauto speelt ook wel een heel grote rol. Door het minder belastingen moeten betalen door de aftrekbaarheid is er meer budget vrijgekomen voor de auto zelf :)

Ik ga eerlijk zeggen dat ik dit stuk in mijn berekeningen speciaal achterwege heb gelaten. (je houdt dit natuurlijk wel in je achterhoofd)
Moest er ergens iets aan de wetgeving veranderen, dan mispak ik mezelf daar al niet.
Ik vind het sowieso al moeilijk om uit te leggen dat je als zelfstandige fiscale voordelen krijgt op zo'n auto. Dat lokt heel dikwijls reacties uit.
 
Ik vind het sowieso al moeilijk om uit te leggen dat je als zelfstandige fiscale voordelen krijgt op zo'n auto. Dat lokt heel dikwijls reacties uit.

Ja, dat vind ik ook wat vervelend, maar anders denken de mensen dat je schatrijk bent, da's ook niet de bedoeling. Ik vind het enthousiasme van anderen over de wagen wel aangenaam, en ik toon graag hoe alles ineen zit (leuk om die verwondering te zien die je zelf ook had bij een eerste kennismaken), maar als ze dan in jouw plaats de rekening beginnen te maken, wordt het wat lastiger.
 
Ja, dat vind ik ook wat vervelend, maar anders denken de mensen dat je schatrijk bent, da's ook niet de bedoeling. Ik vind het enthousiasme van anderen over de wagen wel aangenaam, en ik toon graag hoe alles ineen zit (leuk om die verwondering te zien die je zelf ook had bij een eerste kennismaken), maar als ze dan in jouw plaats de rekening beginnen te maken, wordt het wat lastiger.

Het enthousiasme is super. Maar eens het richting de prijs gaat, dan haal ik mijn kilometers aan, en zeg dan dat ze voor zichzelf eens moeten uitrekenen hoeveel ze per maand aan brandstof uitgeven, en hoeveel kilometer ze daar mee kunnen rijden. Het verder ingaan op het fiscale gedeelte hou ik dan meer voor zelfstandigen.
 
Precies. Ik vind dat veelal toch een ondergeschoven element in de discussies, veel mensen denken niet verder dan de aanschafprijs ook omdat ze geen idee hebben hoe dat werkt met een EV . .. naarmate je meer kilometers rijdt gaat er een groter prijsverschil in totale kosten ontstaan, zeker als je doorgaans relatief goedkoop thuis kunt laden.. een auto van vergelijkbare grootte rijdt pakweg 1:10. Zo ook mijn vorige ICE-wagen. met 50K km per jaar bespaar ik tussen de €7.000 en €8.000 per jaar aan "brandstof" (afhankelijk van de prijs van E95, wilde geen diesel rijden). Over 5 jaar is dat al bijna de helft van de aanschafprijs (zeker zakelijk gezien de BTW).
 
vandaag nog eens een unieke Tesla-ervaring gehad.

Het was rond 19u toen ik op de ring rond Antwerpen een Tesla in mijn achteruitkijkspiegel zag naderen.
Op basis van de nummerplaat was het duidelijk een EarlyAdopter.

Toen hij mij voorbij reed, groeten we mekaar kort; waarop de collega Tesla-rijder mij teken deed dat ik hem moest volgen.
Wat ik dan, volgzaam als altijd :wink:, ook maar netjes deed.

Bleek dat hij gewoon naar zijn huis reed, en mij uitnodigde om samen te genieten van een fris Belgisch biertje !


Super, Tesla-only !
 
Precies. Ik vind dat veelal toch een ondergeschoven element in de discussies, veel mensen denken niet verder dan de aanschafprijs ook omdat ze geen idee hebben hoe dat werkt met een EV . .. naarmate je meer kilometers rijdt gaat er een groter prijsverschil in totale kosten ontstaan, zeker als je doorgaans relatief goedkoop thuis kunt laden.. een auto van vergelijkbare grootte rijdt pakweg 1:10. Zo ook mijn vorige ICE-wagen. met 50K km per jaar bespaar ik tussen de €7.000 en €8.000 per jaar aan "brandstof" (afhankelijk van de prijs van E95, wilde geen diesel rijden). Over 5 jaar is dat al bijna de helft van de aanschafprijs (zeker zakelijk gezien de BTW).

Dit is ook de reden waarom de EV onvermijdelijk is; zodra de aanschafprijs gaat dalen gaan steeds meer mensen dit rekensommetje maken, incl het voordeel in onderhoudskosten, en is de ev onherroepelijk voordeliger.
 
En als je in de buurt van een SuC woont is het helemaal feest. Aan het eind vd maand denk ik nog steeds met een grote glimlach aan wat ik anders voor geld aan benzine kwijt zou zijn. Aan vrienden die er oor voor hebben kan ik ook uitleggen dat de Tesla uiteindelijk mijn meest goedkope auto ooit gaat worden. :) (Echter niet iedereen kan of wil dat inderdaad begrijpen.)
 
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat zo iemand iets gaat roepen over de bedoeling van de SuC's. -;)

En als je in de buurt van een SuC woont is het helemaal feest. Aan het eind vd maand denk ik nog steeds met een grote glimlach aan wat ik anders voor geld aan benzine kwijt zou zijn. Aan vrienden die er oor voor hebben kan ik ook uitleggen dat de Tesla uiteindelijk mijn meest goedkope auto ooit gaat worden. :) (Echter niet iedereen kan of wil dat inderdaad begrijpen.)