Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Nou reserveren is tot daar aan toe, maar kopen zonder de wagen gezien te hebben en de prijs te kennen heeft niets met EA te maken.... EA zijn mensen die doorgaans een veel te hoge prijs betalen voor iets (meestal een gadget) wat vernieuwend is of iets is waar anderen nog niet aandurven. Kinderziektes en te verwachten upgrades en updates voor lief nemen. En dan zit je op enig moment met een product wat eigenlijk een beetje gedateerd is, maar je hebt er veel geld voor betaald, dus je koopt niet zomaar een nieuwe die vaak beter of mooier is. Soms voor minder geld. Ik reken de Tesla rijders van het eerste uur daar zeker toe en heb respect voor hen.

In mijn definitie ben je een EA als je wagen gereserveerd hebt zonder hem te gezien te hebben, en zonder een prijs te kennen.
 
Nou reserveren is tot daar aan toe, maar kopen zonder de wagen gezien te hebben en de prijs te kennen heeft niets met EA te maken.... EA zijn mensen die doorgaans een veel te hoge prijs betalen voor iets (meestal een gadget) wat vernieuwend is of iets is waar anderen nog niet aandurven. Kinderziektes en te verwachten upgrades en updates voor lief nemen. En dan zit je op enig moment met een product wat eigenlijk een beetje gedateerd is, maar je hebt er veel geld voor betaald, dus je koopt niet zomaar een nieuwe die vaak beter of mooier is. Soms voor minder geld. Ik reken de Tesla rijders van het eerste uur daar zeker toe en heb respect voor hen.

bedankt voor het respect :biggrin: en dan die onvoorwaardelijke trouw aan tesla :) ben toch stiekem aan het flirten geweest met Volvo xc 90 en bmw x5 maar ze kunnen geen van 2e op tegen al 2 jaar en 3 maanden tesla te hebben! ondanks alle ellende , foutjes , reparaties , stil staan etc etc
zit er ook wel aan te denken om hem snel op te ruimen en maar een tijdje in een andere auto te gaan rijden en dan eind van het jaar een nieuwe met nog 5 jaar 4% over het geheel te bestellen! of een x als die op tijd is!

bestelde mijn tesla heeeel vroeg met alleen een tekening en een idee
 
Dan zou ik'm toch wat scherper zetten: besteld hebben zonder hem gezien te hebben. dus niet een aanbetaling waar je nog onderuit kon.-;)

dan valt zowat iedereen af.
we stonden toch allemaal bijeengepakt in Eindhoven om toch maar even in die SigRode te kunnen zitten ?
en in A'pen waren de testritjes meteen volgeboekd, ik reageerde pas 6 uur na de mail; en was al te laat...

De bestellingen zijn pas maanden nadien gestart.
 
mn agenda er nog eens op nageslagen...24 juni 2013 besteld (via Multilease), op vakantie gegaan en gebeld dat aflevering in sept zou plaatsvinden, 23 aug inderdaad in Eindhoven geweest voor een "proefrit", 23 sept 10:00 in Tilburg opgehaald.
that's it.. Ik begrijp al die men die het maar hebben over jaren wachten ook nooit zo goed -;)


dan valt zowat iedereen af.
we stonden toch allemaal bijeengepakt in Eindhoven om toch maar even in die SigRode te kunnen zitten ?
en in A'pen waren de testritjes meteen volgeboekd, ik reageerde pas 6 uur na de mail; en was al te laat...

De bestellingen zijn pas maanden nadien gestart.
 
Toch nog meer actieve EA's dan ik dacht. Zeker nu ik Jetje nog eens in de lijst zie opduiken. Hem en Wiebe blijf ik toch associëren met het eindeloos uitkijken naar de eerste leveringen in Nederland

Ook maar even nagezocht. 16 mei 2013 besteld. Er was toen nog geen SuC te bekennen in Europa. Geen mensen met ervaring, niets ...Als ik me goed herinner ging de communicatie met Tesla zelfs nog via Londen.
Vaak geeft de datum waarop iemand zich aangemeld heeft op dit forum ("join date") ook wel een aanwijzing over een early adaptor of niet.
 
mn agenda er nog eens op nageslagen...24 juni 2013 besteld (via Multilease), op vakantie gegaan en gebeld dat aflevering in sept zou plaatsvinden, 23 aug inderdaad in Eindhoven geweest voor een "proefrit", 23 sept 10:00 in Tilburg opgehaald.
that's it.. Ik begrijp al die men die het maar hebben over jaren wachten ook nooit zo goed -;)
Dat heb jij dan snel geregeld. Ik heb in maart 2013 besteld en kreeg hem pas eind november :(

- - - Updated - - -

DAT hebben we ook gedaan. Alleen : véél te snel verkocht. Ergens rond de 113$.
Ik heb ze gekocht voor 45 dollar en verkocht boven 200 dollar. Helaas had ik er niet erg veel....
 
Ook maar even nagezocht. 16 mei 2013 besteld. Er was toen nog geen SuC te bekennen in Europa. Geen mensen met ervaring, niets ...Als ik me goed herinner ging de communicatie met Tesla zelfs nog via Londen.
Vaak geeft de datum waarop iemand zich aangemeld heeft op dit forum ("join date") ook wel een aanwijzing over een early adaptor of niet.

Besteld op 20 september 2012. Geleverd op 23 november 2013.
Verkocht op 23 november 2015 en dezelfde dag een nieuwe besteld.
Geleverd op 16 december 2015
 
dan valt zowat iedereen af.
we stonden toch allemaal bijeengepakt in Eindhoven om toch maar even in die SigRode te kunnen zitten ?
en in A'pen waren de testritjes meteen volgeboekd, ik reageerde pas 6 uur na de mail; en was al te laat...

De bestellingen zijn pas maanden nadien gestart.
Bij mij is t in Antwerpen fout gegaan. Mijn pa had m al besteld en ik moest mee voor de proefrit. Als sceptische Petrolhead expert. Na het vinden van de spreadsheet van Maarten St heb ik maar direct een aanbetaling gedaan ondanks dat ik pas net een X5 had...
 
ontdekt ergens eind 2008, via de Roadster - eindelijk een EV met een praktisch rijbereik.
na lang twijfelen gereserveerd ergens in september 2012, nummer gekregen na enkele weken in oktober 2012 (die communicatie toch...).
eerste ontmoeting IRL zaterdag 15 dec 2012, Eindhoven.
eerste proefrit 23 april 2013, Dania Beach Florida - 'koleirig' geboekt wegens geen plaats tijdens GetAmped in Antwerpen:cursing:
gefinaliseerd binnen de minuut na de mail in mei 2013.
VIN-nummer in augustus 2013 en dus...



Vaak geeft de datum waarop iemand zich aangemeld heeft op dit forum ("join date") ook wel een aanwijzing over een early adaptor of niet.
tenzij hij/zij halverwege van Nick veranderd :)
 
Last edited:
mn agenda er nog eens op nageslagen...24 juni 2013 besteld (via Multilease), op vakantie gegaan en gebeld dat aflevering in sept zou plaatsvinden, 23 aug inderdaad in Eindhoven geweest voor een "proefrit", 23 sept 10:00 in Tilburg opgehaald.
that's it.. Ik begrijp al die men die het maar hebben over jaren wachten ook nooit zo goed -;)

Denk ook niet dat ik nog eens 4,5 jaar ga wachten op een auto. Maar hij zou eerst eind 2011 komen, toen werd het vanuit Tesla al snel 2012, 2013.. Kon gelukkig in sep 2010 een roadster gaan rijden.