Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een wat aparte en eigenlijk ook wel wat nare ervaring gehad. Op onze privé parkeerplaatsen, beiden met een laadvoorziening, trof mijn dochter van 12, vandaag een vreemde Tesla met een dame van middelbare leeftijd. Mijn dochter, bijdehand als ze is wees haar op het bordje privé en zei ' dit is niet echt de bedoeling'. Daar was de dame niet van onder de indruk. Die meldde dat ze een pasje had en dat de paal een openbare laadpaal was (is het niet, hij is niet opengesteld voor vreemde passen maar werkt met een pas voor directe verrekening met de werkgever van mijn vrouw). De dame werd kennelijk wat geïrriteerd door de situatie en zei dat ze moest opladen omdat ze anders niet weg kon. Ik kreeg uiteindelijk een dochter aan de lijn die wat in paniek was (terwijl ik net in gesprek ben met de RvB van een ziekenhuis) en dat ze geconfronteerd was met een boze dame 'in een goude jurk met naaldhakken'. Heb haar maar gezegd dat ze de dame maar moet dirigeren naar de andere laadpaal die geen pasblokering heeft en ook nogeens een eigen 17,2Kw / 3x25A huisaansluiting heeft. Ik wilde niet dat zij een onprettig gesprek moet voeren met een vreemde terwijl ik niet thuis was. De dame heeft dat gedaan. Wij troffen vervolgens bij thuiskomst beide laadkabels 'weggefrommeld' aan en de paal met pas had storing (na reset weer OK overigens). Niet echt wat je verwacht van Tesla publiek. Mocht het een van uw ega's zijn dan zou ik daar nog wel even een gesprek over willen hebben. De toon had zoveel anders gekund en dan is iedere Teslarijder in nood welkom voor wat electronen.
Kennelijk betrof het een grijze Tesla met een J en 4 in het kenteken vandaag in Vreeland.
 
Last edited:
Aanvulling op mijn vorige post: mijn vrouw trof de laadkabel in het water van de sloot aan en de storing in de kast is ondanks reset nu weer terug....

Hieronder foto's van de laadpaal met storing en de privé parkeerplaatsen . Vreeland is overigens klein genoeg om te achterhalen wie vandaag bezoek had van iemand met een tesla...
20170829_195740.jpg
20170829_195758.jpg
 
Last edited:
En dan staat er achteraf nog een Audi een van die laadpalen van jou te ICE'n :)

Serieuzer: hoe weet die "dame van middelbare leeftijd in een gouden jurk mét naaldhakken en een slecht karakter en zònder enig besef hoe je controleert of je wagen laadt" (in onze streek heet dat, iets korter, een "pétasse uccloise") waar je laadpaal staat? De meeste pétasses uccloises die ik ken zullen niet gauw op PlugShare kijken of zo (en ze rijden -come to think of it- trouwens niet in een EV maar in een Range Rover Evoque of Porsche Macan of zo :)).
 
Aanvulling op mijn vorige post: mijn vrouw trof de laadkabel in het water van de sloot aan en de storing in de kast is ondanks reset nu weer terug....

Hieronder foto's van de laadpaal met storing en de privé parkeerplaatsen . Vreemd is overigens klein genoeg om te achterhalen wie vandaag bezoek had van iemand met een tesla...
View attachment 244508 View attachment 244509
Ik snap het wel. Mooi plekje om te laden..:)
 
  • Funny
Reactions: SofaSogo
En dan staat er achteraf nog een Audi een van die laadpalen van jou te ICE'n :)

Serieuzer: hoe weet die "dame van middelbare leeftijd in een gouden jurk mét naaldhakken en een slecht karakter en zònder enig besef hoe je controleert of je wagen laadt" (in onze streek heet dat, iets korter, een "pétasse uccloise") waar je laadpaal staat? De meeste pétasses uccloises die ik ken zullen niet gauw op PlugShare kijken of zo (en ze rijden -come to think of it- trouwens niet in een EV maar in een Range Rover Evoque of Porsche Macan of zo :)).
:D:p
2017-08-29 20.46.52.png
 
  • Love
  • Funny
Reactions: pvh and Carl
Aanvulling op mijn vorige post: mijn vrouw trof de laadkabel in het water van de sloot aan en de storing in de kast is ondanks reset nu weer terug....

Hieronder foto's van de laadpaal met storing en de privé parkeerplaatsen . Vreeland is overigens klein genoeg om te achterhalen wie vandaag bezoek had van iemand met een tesla...
View attachment 244508 View attachment 244509

Er worden overigens bij jou in de straat wel twee laadpalen aangegeven bij the new motion. Niet helemaal op jouw plek, maar wel vlakbij. Vandaar de verwarring?
 
Heb hiervoor ook mijn paal (aan huis) niet publiekelijk gemaakt op plugshare of TNM app. Plug en charge is momenteel zelfs geactiveerd (dus ze zouden bij het aansluiten direct via mijn pas laden). Is een risico, maar in een doodlopende straat komt normaal geen onbekende.
Moest ik misbruik constateren zal ik plug & charge deactiveren.
Overigens is laden voor derden (met een pas) wel nog steeds mogelijk als ik plug & charge zou deactiveren.

Vandalisme met de laadkabel in het water :eek: is uiteraard ongehoord.
 
Jeetje, ik heb mijn laadpaal bewust opengesteld (met pas), zodat deze vindbaar is op plugshare etc. Maar mocht ik ooit een dergelijke dame aantreffen bij mijn oprit, trek ik accuut de stroom eraf. Wat een aso
Of zorgen dat je alleen recht achteruit kan parkeren op die plek... dan komt er geen vrouw laden......
 
Er worden overigens bij jou in de straat wel twee laadpalen aangegeven bij the new motion. Niet helemaal op jouw plek, maar wel vlakbij. Vandaar de verwarring?
Mijn palen zijn nergens aangemeld (anders dan op de voor sommige bekende Zeemap). Bij mij in de straat zijn geen andere palen aanwezig. Helaas staan er inderdaad wel 2 in New Motion op Nr 18 maar fysiek staan die op het parkeerplein aan de achterzijde van dat adres.... Dat kan dus inderdaad tot verwarring hebben geleid. Is gelukkig de eerste negatieve ervaring hiermee in 4 jaar dus ga ik voor nu nog niets veranderen. Kuren van de paal zijn helaas nog niet opgelost. Lijkt er op dat er een Eneco-mannetje aan te pas zal moeten komen.
 
Last edited:
Mijn punt staat wel op de New Motion app. Maar hij staat op eigen terrein, dus veel mensen zullen niet aan komen waaien om even te laden. Laatst echter ging wel de deurbel: een man stond voor de deur en vroeg of hij in de toekomst van mijn laadpunt gebruik mocht maken. Hij had een Zoe besteld en die zou worden afgeleverd voor hij zijn laadpunt had dus hij wilde van de mijne gebruik maken.

Ik heb hem doorverwezen naar de laadpunten een paar straten verder (en ook dichter bij zijn huis) die wel openbaar zijn, waarop hij reageerde "maar die zijn niet gratis". Tja... die van mij ook ook niet alleen betaal IK de stroomkosten.

Maar goed, na 2 1/2 jaar een laadpunt te hebben is 1 potentiele lader naast mezelf nog wel te handelen :)
 
  • Funny
Reactions: is3, HWS and Keezje
Mijn punt staat wel op de New Motion app. Maar hij staat op eigen terrein, dus veel mensen zullen niet aan komen waaien om even te laden. Laatst echter ging wel de deurbel: een man stond voor de deur en vroeg of hij in de toekomst van mijn laadpunt gebruik mocht maken. Hij had een Zoe besteld en die zou worden afgeleverd voor hij zijn laadpunt had dus hij wilde van de mijne gebruik maken.

Ik heb hem doorverwezen naar de laadpunten een paar straten verder (en ook dichter bij zijn huis) die wel openbaar zijn, waarop hij reageerde "maar die zijn niet gratis". Tja... die van mij ook ook niet alleen betaal IK de stroomkosten.

Maar goed, na 2 1/2 jaar een laadpunt te hebben is 1 potentiele lader naast mezelf nog wel te handelen :)
"een brutaal mens heeft de halve wereld"
 
  • Like
Reactions: is3 and dvroegop
Mijn punt staat wel op de New Motion app. Maar hij staat op eigen terrein, dus veel mensen zullen niet aan komen waaien om even te laden. Laatst echter ging wel de deurbel: een man stond voor de deur en vroeg of hij in de toekomst van mijn laadpunt gebruik mocht maken. Hij had een Zoe besteld en die zou worden afgeleverd voor hij zijn laadpunt had dus hij wilde van de mijne gebruik maken.

Ik heb hem doorverwezen naar de laadpunten een paar straten verder (en ook dichter bij zijn huis) die wel openbaar zijn, waarop hij reageerde "maar die zijn niet gratis". Tja... die van mij ook ook niet alleen betaal IK de stroomkosten.

Maar goed, na 2 1/2 jaar een laadpunt te hebben is 1 potentiele lader naast mezelf nog wel te handelen :)
Moet je wel op prive laten zetten. Zeker in het begin zijn de laadpaal leveranciers hier echt slecht mee omgegaan. Als je de paal openbaar laat staan (en dat staat die van jou) moet je hem wel beschikbaar stellen. Waarom zou je een laadpaal willen laten zien waar je niets mee kan?