Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Nu sla je door. Het kenteken zegt niks en geeft geen toegang tot welke persoonlijke data dan ook. Kenteken weglakken is echt niet nodig.
ik vermoed dat dit "je mening" is?

Is het toegestaan om kentekens op openbare fora te plaatsen? - Security.NL
Een kenteken wordt gezien als een persoonsgegeven, omdat het te herleiden is tot de eigenaar van de auto. Dat je daarvoor langs de RDW moet, is niet relevant. (En soms kan het ook zonder RDW: mensen kunnen een advertentie plaatsen waarin ze met naam en dergelijke hun auto te koop aanbieden.)
 
Ja. Je haalt ook net die passages aan die jouw mening steunen. Bovendien is dit ook maar een mening. Sterker nog, door aan het verkeer deel te nemen accepteer je het risico. Tot slot is het behoorlijk hufterig je Tesla op een laadplek te zetten zonder dat je laadt.

Als je nog even doorgooglet zie je vergelijkbare discussie waar het kwartje ook se ander kant opvalt.

Toegegeven, het is een grijs gebied. In dat geval geldt het gezonde verstand. Als jij en de door jou aangehaalde jurist gelijk zou hebben zouden veel sites en veel films verboden zijn.

Ja, ik ben ook een jurist.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Phil V and PaulusdB
Meneer de jurist; het verschil is dat ik duidelijk zeg "voor zover ik weet" en "volgens mij". Dus dat is inderdaad mijn mening, ik doe het ook niet voor als anders.
Dat is wat anders dan "Nu sla je door. Het kenteken zegt niks en geeft geen toegang tot welke persoonlijke data dan ook. Kenteken weglakken is echt niet nodig"....

tot slot is het behoorlijk hufterig je Tesla op een laadplek te zetten zonder dat je laadt. Maar geen reden om met kenteken op internet te zetten. Zeker als het specifiek de bedoeling is om iemand te "shamen".
 
  • Disagree
Reactions: Exiteer
Heren, het is 31 graden buiten, veel te warm om hier een verhitte discussie aan te gaan toch? ;)

Back on-topic en show some love voor dit prachtige koppel :)

En ja met geblurred kenteken want m'n broertje / zusje heeft er niet om gevraagd om op internet te staan. Maar toch, iemand van hier?

53B43EFC-057D-4D11-B1CF-E858A2F2C48C.jpeg
 
Sorry aan de dames die met de MX te SuC Aalst naast me parkeerden tijdens mijn laad-powernap, maar even té dicht bij de wagen kwamen naar de zin van mijn trunk-passagier... mijn duitse herder was al gans de dag wat kribbig en zodoende moest ze even haar gedacht zeggen ;)

"Ssssssht, baasje slaapt, laat 'em met rust..." klinkt in haar hondentaal niet zo rustig. Zelf hing ik bijna tegen de grootste glazen productievoorruit die er is :confused:

Ah ja. Ik wens hier voor de MX-bezitters onder ons nog een leuk weetje te posten. De voorste zetel helemaal achteruit leggen én je handen in je nek leggen om een dutje te doen mag natuurlijk. Maar ik heb zonet geleerd dat je in die positie met je elleboog, half maffend, je Falcon Wing Door wel eens kan openen...

Onnodig te zeggen dat er vandaag dus niet veel power gewonnen werd uit mijn dutje. Better luck next time :(
 
volgens mij:
Een kenteken, omdat het te herleiden is tot de eigenaar van de auto, wordt gezien als een persoonsgegeven.

Bescherming van de persoonlijke levenssfeer is een grondrecht
artikel 10 lid 1 van de Grondwet....


Niet me eens ! Dan mag je om het even waar geen enkele foto meer posten met een kenteken op. Nonsens !
Als je jouw (*) kenteken niet wil gezien hebben, laat dan je auto in de garage staan of ga naar een hoerenkot waar je achter de schutting kan parkeren. Iedereen weet dat je info kan opvragen van een Ndl kenteken, in België kan dit niet.

En gans die privacy begint me mijn keel uit te hangen. Aan de ene kant staan janken om privacy te hebben, maar dan gaan ze hun hele leven uit de doeken - tot op het onfatsoenlijke na - doen op social media... .

(*) daarmee bedoel ik natuurlijk niet 'jouw' ( dat van Meneer Geendiesel ) kenteken hé, voordat het kot hier weer te klein wordt... .
 
volledig off topic: leuk T-shirt Faiz
Thanks! :)
Voor de liefhebbers, het is het Live Simply t-shirt van Patagonia, te koop bij Bever (je verwacht het niet, dat ze daar ook Tesla gerelateerde spullen verkopen ;) ). Klein attentiepuntje, ik vond ze nogal groot uitvallen. Met mijn 1,83m was de XL een soort van jurk, de L paste beter.
 
  • Like
Reactions: Frabeb