Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Prima dat zulke wegen aangeven dat fietsers prioriteit krijgen boven automobilisten lijkt me.
Het probleem is natuurlijk dat op deze weg er een apart fietspad is. Deze stroken hebben dus geen direct effect voor fietsers.

Het frustrerende aan zo een wegen is:
  • met correcte belijning zou ik gewoon AP aanzetten, en netjes 60 rijden
  • zonder correcte belijning kan je AP niet gebruiken, en dan is de kans groot dat als ik dan zelf toch moet sturen, ik ook zelf ga gassen, en dan durf ik op zo een weg wel eens harder dan de snelheidslimiet rijden.
Dat staat haaks natuurlijk op mensen zonder AP:
  • met correcte belijning zien mensen een rechte weg, en gaan ze harder rijden
  • zonder correcte belijning wordt er verwarring gezaaid, en gaan mensen trager rijden
 
Prima dat zulke wegen aangeven dat fietsers prioriteit krijgen boven automobilisten lijkt me. En bij mijn weten is AP nog steeds beta en alleen toegelaten op snelwegen.
Waar ik AP schreef bedoelde ik emergency lane departure warning of hoe die feature ook alweer heet. AP werkt overigens prima op dit soort wegen zolang je maar geen enkele tegenligger hebt. Gek genoeg zijn juist daar de meeste tegenliggers van die legertrucks die je niet moet proberen frontaal te rammen.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
De Veluwe ligt helemaal vol met die ellende. De N804 bijvoorbeeld. En AP vindt dat je niet zomaar over die stippellijn mag gaan dus gaan de alarmbellen af.
View attachment 653701
'Fietssuggestiestrook' heet dat. Geen fietspad, want niet zo gemarkeerd; maar door het roze asfalt lijkt het er tenminste nog op. De varianten met zwart asfalt zijn dan nog iets onduidelijker; maar hier verwacht je als automobilist in ieder geval nog dat er een fietser kan rijden en hier op de smalle weg ruimte voor is gereserveerd.

In het geval van het Groningse geval ligt er een parallel fietspad en hebben de suggestie stroken dus geen waarde en is bovendien de weg zelf te breed.

Dat AP hier niet mee overweg kan verwijt ik AP niet. Daar is het systeem nog niet voor bedoeld.
 
Iemand die wat meer kan vertellen over deze rem-actie?
Volgens mij een geval van onbewust de voet op de wattpedaal hebben en die bij het verschieten, in paniek nog wat dieper duwen. Ik had het eerste ook eens voor toen ik voor mij een vrachtwagen zag opduiken, die naar het tweede vak opgeschoven was. Gelukkig toch nog tijdig gezien, maar was toch verschieten. Een les in oplettendheid. Eerste reactie was ook “waarom remt AP nu niet”.
 
Gisteren kwamen we op de N201 bij Aalsmeer wel een heel bijzondere Model3 tegen. Met spoiler, wrap, dubbele uitlaten èn custom achterlichten. Die custom achterlichten met VW-style bewegende knipperlichten waren wel vet.

Is het iemand van hier?

View attachment 652275
Hij is regelmatig bij ons in Almere op visite, is als een zoon van mij 😜. Altijd lachen met hem, gister tweede sportstoel voorin ingebouwd.
 
  • Like
Reactions: timanrebel
Iemand die wat meer kan vertellen over deze rem-actie?
Volgens mij is hier iets anders mis gegaan.
als je goed kijkt staat die vrachtwagen al achter de doorgetrokken streep, op de vluchtstrook dus.
als je een dergelijke aanrijding hebt, zoek je samen niet daarna de vluchtstrook op om het schadeformulier in te vullen
ik wil er niet te veel op vooruit lopen, maar het lijkt op n ongeluk, misschien door een een stukje onoplettendheid waarbij het zelf remmen al te laat was en/of de snelheid te hoog voor een stilstaande vrachtwagen.

overigens hoop ik dat het goed gaat met de persoon in kwestie !
 
Volgens mij is hier iets anders mis gegaan.
als je goed kijkt staat die vrachtwagen al achter de doorgetrokken streep, op de vluchtstrook dus.
als je een dergelijke aanrijding hebt, zoek je samen niet daarna de vluchtstrook op om het schadeformulier in te vullen
ik wil er niet te veel op vooruit lopen, maar het lijkt op n ongeluk, misschien door een een stukje onoplettendheid waarbij het zelf remmen al te laat was en/of de snelheid te hoog voor een stilstaande vrachtwagen.

overigens hoop ik dat het goed gaat met de persoon in kwestie !

Het lijkt er inderdaad op dat de Tesla op een geparkeerde vrachtwagen is ingereden. Uiteraard geen idee of autopilot op stond, maar het is wel geweten dat Tesla autopilot moeite heeft met stilstaande voertuigen. Maar dat is zo bij de TACC van (nagenoeg?) elk merk. Jammer dat weinig gebruikers er van op de hoogte zijn. Al een keer goed verschoten toen mijn Skoda volop optrok richting stilstaande auto omdat de nog rijdende auto voor mij naar een andere rijstrook ging.
 
In Spanje deze laadpaal-blokkeerder gespot, aan een publieke laadpaal.

Iemand van hier?

ets2_20210511_172727_00.png


Grapje, is een screenshot uit Euro Truck Simulator 2 ;)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: job-lek and watt