Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie wil er nog naar Noorwegen reizen ?

This site may earn commission on affiliate links.
Wij zijn einde mei/begin juni geweest.
Niks transponder geïnstalleerd.
Niks ontvangen van boete/faktuur/...
Tenzij de Noorse administratie even snel werkt als de onze, dan komt er nog wel iets.

Als ik mij niet vergis was het S-19910 zelf die dit (=niks installeren) aangegeven had, op het moment dat we gegevens verzamelden om een groepsaanvraag van transponders te doen. Ze hadden ondertussen wel begrepen dat een TESLA met buitenlandse nummerplaat ook een elektrische wagen is.

Idem
 
We zijn nu in Noorwegen en hebben er reeds 3000km opzitten. We hebben de poolcirkel aangetikt en zijn daarna weer naar beneden gegaan. Allemaal via de SuCs. Nergens last gehad van wachttijden, hooguit stonden er reeds een aantal te laden.

Ondertussen ook een aantal model X-en gezien, waaronder die van Bjorn Nyland. Die was met z'n trailer op pad en had hem losgekoppeld om ook te laden bij de SuC.

Wat betreft mijn eigen vraag over de transponder en de plaatsing daarvan.. Tot nu toe komen we bij tolwegen altijd langs camera's die de auto registreren. Dat zal allemaal wel goedkomen.

Vandaag kreeg ik de melding dat de bandenspanning van rechtsachter laag was. Deze was inderdaad behoorlijk gezakt.. Heb hem weer opgepompt. Hopelijk is deze niet lek, we zullen zien.
 
Ondertussen ook een aantal model X-en gezien, waaronder die van Bjorn Nyland. Die was met z'n trailer op pad en had hem losgekoppeld om ook te laden bij de SuC.

Vandaag kreeg ik de melding dat de bandenspanning van rechtsachter laag was. Deze was inderdaad behoorlijk gezakt.. Heb hem weer opgepompt. Hopelijk is deze niet lek, we zullen zien.

Sheeeeeeeeeeeeeet.
 
  • Funny
Reactions: HerrJones and Nexus
We zijn vertrokken IMG_20160918_104813.jpg
 
Voila @fivari deze avond sta ik al met de Fivari bij een appartement in Fredvang, Lofoten te laden via de Schuko. Eerst probeerde ik het op 16A, maar dat was te veel voor de zekeringen hier. Stoppen vervangen en de Tesla op 10A gezet. Dat gaat aan 8km/u. Het werkt ook hier dus! Ik had eerst de UMC geprobeerd, je weet maar nooit. Maar inderdaad die werkt hier niet.
 

Attachments

  • IMG_20160924_212004.jpg
    IMG_20160924_212004.jpg
    255.4 KB · Views: 74
Wij zijn net weer thuis na een geweldige week.
Vertrokken vanuit Denemarken naar Bergen en daarna diverse toeristische routes in het zuidwesten van Noorwegen om via Kristiansand weer naar Denemarken terug te varen.
trip.jpg


Transponder uiteindelijk in de neus gedaan omdat hij bij het raam vaak niet herkend werd.
2016-09-22 17.05.17.jpg 2016-09-22 17.06.31.jpg

We hebben een heel routeboek gemaakt vooraf. Bedoeling is om nog een verslag te maken welke ik ergens online gooi samen met het routeboek.
 
Wij zijn net weer thuis na een geweldige week.
Vertrokken vanuit Denemarken naar Bergen en daarna diverse toeristische routes in het zuidwesten van Noorwegen om via Kristiansand weer naar Denemarken terug te varen.
View attachment 196239


Transponder uiteindelijk in de neus gedaan omdat hij bij het raam vaak niet herkend werd.
View attachment 196237 View attachment 196238

We hebben een heel routeboek gemaakt vooraf. Bedoeling is om nog een verslag te maken welke ik ergens online gooi samen met het routeboek.

Hi Erik. Gaaf! Ik heb weinig gemerkt van het feit of mijn transponder wel of niet werkte. Waar zag jij dat aan? Heb verder ook nog geen rekening ontvangen en ben al weer een paar weken thuis. Duurt wellicht nog even of een en ander is goed verwerkt.

Mocht je zin en tijd hebben, dan kan je je reis ook op trollie.com plaatsen met verslag. Ben benieuwd!