Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie wil er nog naar Noorwegen reizen ?

This site may earn commission on affiliate links.
Is het de postcode van de eigenaar van het voertuig (bedrijf B-2160) of de postcode van de aanvrager (de reiziger B-2560)?

Naar Noorwegen reizen met de S zit duidelijk in de lift, en om begrijpelijke redenen.

Op de Noorse wegen komt de S echt tot zijn recht. Ik ga geen opsomming geven want ik zou vele plaatsen of wegen vergeten.

In Noorwegen zijn EV's vrijgesteld van tol, maar je moet wel een transponder én vrijstelling aanvragen. Dat kan via het web.
Deze procedure werkt goed, in zo verre de postcode van je woonplaats gekend is in hun systeem.
Niet evident voor de Benelux.
Eenvoudigste manier is contact nemen en de postcode laten toevoegen in hun database.
Dat kan iedere Noorwegen-reiziger natuurlijk individueel doen, maar het is misschien eenvoudiger dat we alle gegevens samen brengen in een lijst, en dan één gemeenschappelijke aanvraag doen.

Daarom een oproep : wie wil naar Noorwegen in 2016 ?
 
1701 is deze zomer al in Noorwegen geweest en op het postcodeprobleem gestoten. Ruim (ruim! - twee maand denk ik) op voorhand de tag besteld bij Fjellinjen en een paar keer aangedrongen dat de tag nog niet gearriveerd was.

"Sir, we tried to send the tag to you three times in a row; it was returned to sender every single time. We will not send again. Please pick up the tag at the border."

Eenmaal aan de grens door de douaniers op het verkeerde been gezet en vervolgens van het kastje naar de muur gestuurd (met een bijna platte batterij). Ik heb uiteindelijk uit pure pissigheid besloten zonder tag verder rond te rijden in Noorwegen :-/

Dus ja, mijn postcode mag er met veel plezier bij. :)
 
2260

juli 2016, 3 weken Noorwegen (ben al aan het aftellen)
(eind feb/begin mrt levering S, nog veel meer aan het aftellen)

wij ook (juli 2016 - 2 weken) :biggrin: postcode 1851.
Had trouwens de vraag reeds gesteld in het andere Noorwegen draadje wanneer de TESLA dag van de Noorse TESLA club doorgaat.
Kwestie van even te passeren als dat past in het toerschema.