Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie wil er nog naar Noorwegen reizen ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb geen ervaring met laden aan boord. Ik weet wel dat ze op een of andere manier huiverig zijn. De stroom schijnt niet altijd constant te zijn en de coolcontainers kunnen hier wel tegen, maar de auto's wellicht niet. Op de ferry naar Engeland, hebben ze echt een oplaadpunt gemaakt, die stabiliseert het een en ander. Maar volgens mij zou het gewoon moeten kunnen gaan. Maar onbekend maakt onbemind.

Andere vraag: is er iemand die weet hoe je eenvoudig aan een noorse laadkabel UMC kan komen. Wil hem vooral lenen (tegen vergoeding), maar niet kopen, want ik zal denk ik slechts 1x op een normaal stopcontact gaan laden. En dan is het een duur grapje. Tesla zelf kan mij niet echt helpen, tenzij ik hem zou kopen. Maar misschien heeft iemand in NL of BE zo'n kabel. Ik kom hem dan graag een keer ophalen en breng hem ook weer terug natuurlijk. Ik ga van 30 juni t/m 23 juli op vakantie. Finland, Noordkaap en via Noorwegen terug.

de boys van de ferry Kiel-Oslo (ColorLine) hebben me beleefd wandelen gestuurd omwille van 'safety reasons'.:eek:
Ik denk dat ik de TESLA vermom als vrachtwagen...:biggrin:
 
Last edited:
Oops vond al dat je erg ver de zee op was maar toch prachtige beelden!

Uiteindelijk gewoon in de gracht verzopen ;-)

- - - Updated - - -

[bij wandelen] (alg.Belg.N.) iem. wandelen sturen [leenvertaling van Fr. envoyer promener quelqu'un], afschepen

Weer wat geleerd :p

wel heel erg letterlijk "afschepen" persoonlijk zou ik mijn delicate MS niet aan de stroomvoorziening van een schip willen hangen.
 
Ik heb weer een blogpost aan gewaagd. De 20e vertrek ik richting de Lofoten: Fully electric to Norway, again! Widodh

Niet alles kan met Superchargers, maar gelukkig staan er in Noorwegen ook veel CHAdeMO laders en dat komt mooi uit. Zo kan ik op de Lofoten met 43kW laden. Wel zo fijn.

Mooie reis Wido! Ga ik zeker weer volgen op je blog. Ik heb trouwens 13-1 een mailtje van Fortum gehad met de mededeling, dat ze me een 'charging piece' zouden opsturen. Realiseerde me net, dat ik nog niets ontvangen heb. Dus maar even een mailtje gestuurd. Van Gronnkontakt wel netjes de badge ontvangen binnen een paar dagen.
 
Binnen de week na een mail de 'ladebrikke' ontvangen van Fortum en Grunncontact.
Alle papieren documentatie is wel enkel in het Noors ?!
Enfin, ben er helemaal klaar voor, nu de laders nog vinden :tongue:

IMG_1638.JPG
 
Binnen de week na een mail de 'ladebrikke' ontvangen van Fortum en Grunncontact.
Alle papieren documentatie is wel enkel in het Noors ?!
Enfin, ben er helemaal klaar voor, nu de laders nog vinden :tongue:

View attachment 111107

Ik kreeg van Fortum te horen dat ik hem kan unlocken via SMS met mijn NL telefoon. Zij gaven aan dat ik geen RFIF nodig zou hebben.
 
Ik kreeg van Fortum te horen dat ik hem kan unlocken via SMS met mijn NL telefoon. Zij gaven aan dat ik geen RFIF nodig zou hebben.

Vandaag bij Fortum geladen, maar die SMS werkt met een NL telefoon niet! Gelukkig had ik de RFID tag can kwenix.

ImageUploadedByTapatalk1456072917.344147.jpg


Verder ook bij Lier en Lillehammer geladen. Beide volle bak!

ImageUploadedByTapatalk1456072955.958286.jpg


Het is dit weekend volgens mij het moment waarop alle Noren en Denen op vakantie gaan. Wachtrijen bij de SuC en ook bij reguliere cHAdeMO punten.
 
Widodh, mooie locatie. Welke Hankook banden heb je er onder liggen W320? Deze bevallen mij nog steeds goed en goedkoop (160) echter nog niet in echte winteromstandigheden kunnen testen.

Ik heb de Hankook i-cept Evo 2, volgens mij de W320, banden.

Uiteraard merk je dat je op ijs minder grip hebt, maar dat hadden de Hakka R2 banden ook niet.

Vanavond voorspellen ze 1 a 2cm sneeuw hier, dus ben benieuwd hoe ik morgen de oprit van 500m af kom hier.

Tot op heden kom ik alle sneeuw probleemloos door. Zo niet, dan liggen de sneeuwkettingen gewoon achterin!
 
Ik heb de Hankook i-cept Evo 2, volgens mij de W320, banden.

Uiteraard merk je dat je op ijs minder grip hebt, maar dat hadden de Hakka R2 banden ook niet.

Vanavond voorspellen ze 1 a 2cm sneeuw hier, dus ben benieuwd hoe ik morgen de oprit van 500m af kom hier.

Tot op heden kom ik alle sneeuw probleemloos door. Zo niet, dan liggen de sneeuwkettingen gewoon achterin!

Knie-diepe sneeuw was ook geen probleem, kwam ik gewoon doorheen.

Als ik in Noorwegen zou wonen zou ik studded (spikes) kopen, maar voor nu werken de Hankook's prima/

Ja, de Nokia Hakka R2's deden het nóg beter, maar de Hankook's zijn zeker niet slecht.

car-under-snow-768x514.jpg


driveway-to-cabin-768x514.jpg


Blogje: Snow performance of a RWD Model S Widodh

Ik kan iedereen aanraden hier heen te gaan: https://www.airbnb.nl/rooms/3822395
 
Misschien wel leuk om te weten of we elkaar tegen gaan komen in Noorwegen.
Wij gaan 30 juni met de boot naar Helsinki om dan 4 juli aan te komen in Honnigsvag. Uiteindelijk via de Lofoten en Vesteralen zullen we rond 19 juli in Oslo aankomen. Dan gaan we 21 juli met de boot naar Kiel. Meer details zie mijn reislog met alvast de route (link in de handtekening).

Ook ik heb twee sleutelladers Fortum (Charge&Drive) en Gronn Kontakt. Deze zijn te leen, afrekenen van het laden geschiedt dan achteraf.