Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie wil er nog naar Noorwegen reizen ?

This site may earn commission on affiliate links.
Lekkere boel, straks met de wintersport de snowboots in de auto alvast maar aan [emoji6]. Is me nooit opgevallen. Maar zit ook niet heel veel in duitsland en in NL is hard rijden vaak maar heel beperkt mogelijk met al het ander verkeer op de weg.
Wat ik vorige week heb gedaan op mijn AP trip naar Stockholm is een fleece deken over m'n voeten en benen gelegd:redface:.
 
Antwoord van de Norwegian Public Roads Administration

Hallo,net voor het jaareinde alsnog reactie van de Norwegian Public Roads Administration gekregen, ik denk dat ze toch wat overdonderd waren door de lange lijst.
In het kort komt het hierop neer : niks doen, gewoon rijden !

Ik citeer uit hun antwoord :

"All vehicles without an agreement will have their license plate photographed and an invoice will be sent by ordinary post to the owner of the vehicle at no extra charge, this also applies for foreign vehicles. It can take 4-6 months before you receive the invoices, because photographs are manually checked and this is a very time consuming process."

en
"Electric vehicles (EV) are free of charge in Norway. //....// When you receive the invoice (may take 3-6 months), reply to EPC PLC that this is an EV and enclose a copy of the documents stating this and a copy of this email.
Then EPC PLC will cancel the invoice for you."

Vermits alle foto's manueel gechecked worden, EV's vrijgesteld én Tesla intussen wel gekend is in Noorwegen, lijkt de kans dat er factuur volgt mij inderdaad heel klein.
Indien deze komt : factuur protesteren en copie van inschrijvingsbewijs toevoegen.



Eea dus zoals andere posters al aangehaald hadden.


@ allen : Véél plezier ginder in Noorwegen ! Het gaat er druk worden.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Antwoord van de Norwegian Public Roads Administration

Hallo,net voor het jaareinde alsnog reactie van de Norwegian Public Roads Administration gekregen, ik denk dat ze toch wat overdonderd waren door de lange lijst.
In het kort komt het hierop neer : niks doen, gewoon rijden !

Ik citeer uit hun antwoord :

"All vehicles without an agreement will have their license plate photographed and an invoice will be sent by ordinary post to the owner of the vehicle at no extra charge, this also applies for foreign vehicles. It can take 4-6 months before you receive the invoices, because photographs are manually checked and this is a very time consuming process."

en
"Electric vehicles (EV) are free of charge in Norway. //....// When you receive the invoice (may take 3-6 months), reply to EPC PLC that this is an EV and enclose a copy of the documents stating this and a copy of this email.
Then EPC PLC will cancel the invoice for you."

Vermits alle foto's manueel gechecked worden, EV's vrijgesteld én Tesla intussen wel gekend is in Noorwegen, lijkt de kans dat er factuur volgt mij inderdaad heel klein.
Indien deze komt : factuur protesteren en copie van inschrijvingsbewijs toevoegen.



Eea dus zoals andere posters al aangehaald hadden.


@ allen : Véél plezier ginder in Noorwegen ! Het gaat er druk worden.

Namens iedereen, zeer bedankt voor de hulp en het uitzoeken.
 
Dirk,

Inderdaad bedankt voor het uitzoeken en fijn om te weten! Spaart ons een hoop werk uit :smile:.

En zoals je zelf al aangaf: ik geloof dat ik volgend jaar zomer niet de enige Nederlandse of Belgische Tesla ben in Noorwegen. Gaat nog druk worden aan de SuCs.
 
Dirk, heel erg bedankt.

Ik lees op een ander deel van het forum dat er een sleuteltje nodig is om bij bepaalde palen in de steden te kunnen laden. Weet iemand hoe we aan zo'n sleuteltje kunnen komen?

Verder ben ik benieuwd of je op 21" wielen de Noordkaap zou kunnen halen, of moet je echt wel 19" wielen eronder leggen? Ben ook benieuwd of er meer mensen zijn die juni/juli richting de Noordkaap gaan reizen.
 
Gronn contact, deze hebben redelijk wat laadpalen. Stuur mij een PM met je mailadres. Dan zend ik jou een mailtje met contactgegevens.

heb gisteren mijn badgke ontvangen. Vorig WE mailtje gestuurd. Ging vrij vlot.

Een bevriende vrachtwagen chauffeur beweert dat er op de ferry Kiel-Oslo voor de vrachtwagens met frigo's rode stekkers zijn om de frigo's draaiende te houden.
Het lijkt er dus op dat er wel electriciteit aan boord is, maar ons reisbureau informeerde even en het antwoord was negatief (alhoewel ik het vraag/antwoord niet vertrouw).
Iemand ervaring met laden op deze ferry (color line) ?