Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wijzigingen release v5.8 (1.49.29)

This site may earn commission on affiliate links.
@Edi99

postpone of kruisje maakt niks uit - hij blijft zeuren - maar ik hou vol :wink:

En ook nog 'ns minder Regen na de update?? Ik had er liever nog wat bij gehad!!
Ik rem echt bijna nooit - dat anticipatiespelletje waardoor je bijna niet hoeft te remmen is echt geweldig.
Ben er heel goed in geworden al zeg ik het zelf. Die schijven en blokken hebben nog helemaal niks te doen gehad, haha.


Ik vind die 'standard' stand voor regen juist onprettig. Ik voel de snelheid er te snel uitzakken. Misschien ligt het aan mij en moet ik het wat langer proberen?
 
@Edi99

postpone of kruisje maakt niks uit - hij blijft zeuren - maar ik hou vol :wink:

En ook nog 'ns minder Regen na de update?? Ik had er liever nog wat bij gehad!!
Ik rem echt bijna nooit - dat anticipatiespelletje waardoor je bijna niet hoeft te remmen is echt geweldig.
Ben er heel goed in geworden al zeg ik het zelf. Die schijven en blokken hebben nog helemaal niks te doen gehad, haha.

Ik zou het niet als minder beschrijven, maar soepeler. De vetragingscurve loopt anders, naar mijn gevoel een stuk minder schokkerig. De eerste regen verloopt wat rustiger, als je je voet van het pedaal blijft houden gaat ie er echt vol in. De remlichten gaan ook op een ander moment aan, rustiger voor je achterliggers. Ik heb zeker net na de upgrade nogal zitten meekijken op het grote scherm wanneer die precies aangaan.

Overigens vind ik het ook een sport om precies gedoseerd alleen het 'gas'pedaal te gebruiken. Of moeten dit maar de potmeter gaan noemen? Onlangs moest ik in de file echter wel een keer een noodstop maken, toen viel me de remkracht nogal tegen. Het gewicht van de auto en de vrijwel ongebruikte remmen zijn dan geen ideale combinatie. Flink doortrappen, dus...
 
Ik vind het een sport om alleen regen te gebruiken zonder dat de remlichten irritant vaak oplichten.

eens ! merk sinds de upgrade wel dat ik meer moet bijremmen.. je raakt klaarblijkelijk snel gewend aan de manier waarop regen werkt..ook
mijn beeld is dat het wat subtieler verloopt dan voorheen. Wat ik me ook heb gerealiseerd is dat je door regen feitelijk sneller remt ! is ook logisch als je het vergelijkt met de ICE-way..
 
Ik zou het niet als minder beschrijven, maar soepeler. De vetragingscurve loopt anders, naar mijn gevoel een stuk minder schokkerig. De eerste regen verloopt wat rustiger, als je je voet van het pedaal blijft houden gaat ie er echt vol in. De remlichten gaan ook op een ander moment aan, rustiger voor je achterliggers. Ik heb zeker net na de upgrade nogal zitten meekijken op het grote scherm wanneer die precies aangaan.

Overigens vind ik het ook een sport om precies gedoseerd alleen het 'gas'pedaal te gebruiken. Of moeten dit maar de potmeter gaan noemen? Onlangs moest ik in de file echter wel een keer een noodstop maken, toen viel me de remkracht nogal tegen. Het gewicht van de auto en de vrijwel ongebruikte remmen zijn dan geen ideale combinatie. Flink doortrappen, dus...

Ik denk dat dat idd is wat ik bemerk, minder direct aangrijpen waar ik dus wel een beetje aan gewend was. Zoals eerder beschreven: Morgen zelf nog maar eens testen....

- - - Updated - - -

Hoe weet je dat je pack op temperatuur is?

Wegrijden, na een paar minuten mededeling Batterij wordt verwarmd... tijdje later mededeling weg.... Aanname van mijn kant is dat de Batterij dan afdoende op temperatuur is? Daar komt bij dat op dat moment de oranje stippellijntjes al een tijdje weg zijn....

Maar.... Zoals al een paar keer gemeld, ik ga morgen de test herhalen waarbij ik dan de bevindingen van anderen meeneem, nl. dat regen niet minder is geworden, maar minder direct aangrijpt. Dus bewust wat langer wachten met remmen en voelen wat er gebeurt (natuurlijk wel veilig:wink:)
 
eens ! merk sinds de upgrade wel dat ik meer moet bijremmen.. je raakt klaarblijkelijk snel gewend aan de manier waarop regen werkt..ook
mijn beeld is dat het wat subtieler verloopt dan voorheen. Wat ik me ook heb gerealiseerd is dat je door regen feitelijk sneller remt ! is ook logisch als je het vergelijkt met de ICE-way..

Er zijn (US) forum members die dit met een eerdere 5.8 ook gemeld hebben. Echter, na een reboot (stuurtoetsen) was het weer als voorheen. Alsof de update niet alles goed insteld. Probeer maar 's. Regen op soft, reboot, regen op normal, testen.
 
Wegrijden, na een paar minuten mededeling Batterij wordt verwarmd... tijdje later mededeling weg.... Aanname van mijn kant is dat de Batterij dan afdoende op temperatuur is? Daar komt bij dat op dat moment de oranje stippellijntjes al een tijdje weg zijn....

Waar zie je dat dan verschijnen ? Ik kan het me niet herinneren en ik zie de oranje lijntjes ook best lang in beeld op koude dagen. En zeker minder heftige regen als het frisjes is.

Heb 'creep' een paar dagen geleden uitgezet. Dan hoef je als je een opdringerige ICE (BMW of zo) naast je hebt niet eerst je voet van rem- naar gaspedaal te halen en dan is het dus nog leuker. Nadeel op hellingen moet je wel remmen en anders zak je voor of achteruit.

Maar dan is op het gas afremmen nog leuker - want je komt uiteindelijk echt tot stilstand zonder de rem nog te raken. En inderdaad het liefst zonder een dusdanige regen dat de remlichten ook nog uitblijven.

Ach ja - na 3 maanden met Tesla wordt het al weer saai om geen leuke spelletjes er om heen te verzinnen...
 
Wegrijden, na een paar minuten mededeling Batterij wordt verwarmd... tijdje later mededeling weg.... Aanname van mijn kant is dat de Batterij dan afdoende op temperatuur is? Daar komt bij dat op dat moment de oranje stippellijntjes al een tijdje weg zijn....

Ik merk al heel lang dat zelfs nadat de gele lijntjes en de waarschuwingen weg zijn, zowel de regen als de acceleratie nog niet op hun maximum zijn. Het duurt bij mij bij deze temperaturen vaak wel een half uur snelwegrijden voordat ik voel dat de auto "er helemaal is".
 
Waar zie je dat dan verschijnen ? Ik kan het me niet herinneren en ik zie de oranje lijntjes ook best lang in beeld op koude dagen. En zeker minder heftige regen als het frisjes is.

Heb 'creep' een paar dagen geleden uitgezet. Dan hoef je als je een opdringerige ICE (BMW of zo) naast je hebt niet eerst je voet van rem- naar gaspedaal te halen en dan is het dus nog leuker. Nadeel op hellingen moet je wel remmen en anders zak je voor of achteruit.

Maar dan is op het gas afremmen nog leuker - want je komt uiteindelijk echt tot stilstand zonder de rem nog te raken. En inderdaad het liefst zonder een dusdanige regen dat de remlichten ook nog uitblijven.

Ach ja - na 3 maanden met Tesla wordt het al weer saai om geen leuke spelletjes er om heen te verzinnen...

De mededeling dat de batterij wordt verwarmd komt boven op het scherm: uitroepteken met een 1 ernaast (= 1 belangrijke mededeling). Daarop tikken maakt de mededeling zichtbaar. E.e.a. natuurlijk i.c.m. een geluidssignaal :)

Ik ga de creep of ook eens uitproberen. Lijkt me vooral in een file relaxed.
 
Ik vind die 'standard' stand voor regen juist onprettig. Ik voel de snelheid er te snel uitzakken. Misschien ligt het aan mij en moet ik het wat langer proberen?

Een kwestie van leren "spelen" met je rechtervoet. Je hoeft je gas niet helemaal los te laten. Als je het pedaal gedeeltelijk laat opkomen, gaat regen ook langzamer.
Op de US website zijn hele discussies gaande om naast het gebruik van regen, ook de auto in neutraal te laten uitrollen.
Ik probeer dit nu een paar weken en het is ongelooflijk hoe lang de auto op hoge snelheid uitrolt. Wel de vinger bij het pookje houden om drive te kunnen inschakelen.
 
De mededeling dat de batterij wordt verwarmd komt boven op het scherm: uitroepteken met een 1 ernaast (= 1 belangrijke mededeling). Daarop tikken maakt de mededeling zichtbaar. E.e.a. natuurlijk i.c.m. een geluidssignaal :)

Ik ga de creep of ook eens uitproberen. Lijkt me vooral in een file relaxed.

Vreemd. Ik heb die mededeling nog nooit gezien, terwijl de auto wel dag en nacht buiten staat...
Creep heb ik ook uit staan en zorgt er inderdaad voor dat je minder hoeft bij te remmen en snel kunt optrekken bij een stoplicht. ;-)
Zou het wel fijn vinden als er een optie zou komen dat de auto dan niet achteruit rolt.
 
Vind 3 uur voor een update vrij fors, update alleen de software of "loopt" de Tesla alle functies na terwijl de echte update maar enkele minuten is?

Ik heb afgelopen woensdag bij Tesla in Tilburg gezeten. Hoofdschem was dood en werd vervangen. Het vervangen van het scherm was in een uurtje gebeurd, maar ze konden niet voorkomen dat direct na installatie van het nieuwe scherm de update begon. Gevolg: ik heb 4,5 uur zitten wachten daar.

(overigens niks ten nadele van de service, mij werd van alles aangeboden: drankjes, broodjes, leenauto als ik zou willen)
 
Een kwestie van leren "spelen" met je rechtervoet. Je hoeft je gas niet helemaal los te laten. Als je het pedaal gedeeltelijk laat opkomen, gaat regen ook langzamer.
Op de US website zijn hele discussies gaande om naast het gebruik van regen, ook de auto in neutraal te laten uitrollen.
Ik probeer dit nu een paar weken en het is ongelooflijk hoe lang de auto op hoge snelheid uitrolt. Wel de vinger bij het pookje houden om drive te kunnen inschakelen.

fijngevoelig omgaan met de rechtervoet, zowel bij regen als CC. Het lukt wel.

Maar desalniettemin : de regen is inderdaad duidelijk minder dan vòòr de update. ik moet ook meer remmen.
 
Ik rijd nu ruim een week met mijn model S en een aantal zaken vallen mij op:

1. achterruit verwarming werkt niet/nauwelijks als de kachel niet tegelijk aan staat ( range mode on/off heeft hier geen effect op). Wat mij betreft moet de achterruit verwarming ook goed werken als de kachel uit staat.
2. als het donker wordt gaat het display keurig in de nachtstand, maar als ik door een donkere tunnel rijd blijft het display in de dagstand staan.
3. als ik met regen afrem voor een stoplicht dan stopt de regen bij snelheden onder 8 km/uur en rolt de auto zonder regen door. Hierdoor moet ik toch steeds het rempedaal gebruiken om volledig tot stilstand te komen.

Zijn dit ook jullie ervaringen of is er iets niet goed aan mijn auto ?
 
Ik rijd nu ruim een week met mijn model S en een aantal zaken vallen mij op:

1. achterruit verwarming werkt niet/nauwelijks als de kachel niet tegelijk aan staat ( range mode on/off heeft hier geen effect op). Wat mij betreft moet de achterruit verwarming ook goed werken als de kachel uit staat.
2. als het donker wordt gaat het display keurig in de nachtstand, maar als ik door een donkere tunnel rijd blijft het display in de dagstand staan.
3. als ik met regen afrem voor een stoplicht dan stopt de regen bij snelheden onder 8 km/uur en rolt de auto zonder regen door. Hierdoor moet ik toch steeds het rempedaal gebruiken om volledig tot stilstand te komen.

Zijn dit ook jullie ervaringen of is er iets niet goed aan mijn auto ?
Klopt helemaal.
 
Het is allemaal niet van het hoogste belang (de Tesla rijdt verder fantastisch) maar ik zou toch graag zien dat dit wordt verbeterd.
Moet ik gewoon geduld hebben en wachten op de volgende software updates of kan ik er ook actief iets aan doen ?

Ik geef al dit soort dingen vooral door aan Tesla in Tilburg. In eerdere gesprekken heb ik gemerkt dat je ze bijna nooit iets nieuws verteld. Uiteraard geven ze geen enkel commitment dat ze er iets mee gaan doen, maar als voldoende mensen het melden heb je meer kans dat er iets mee gebeurd.
 
Ik rijd nu ruim een week met mijn model S en een aantal zaken vallen mij op:


3. als ik met regen afrem voor een stoplicht dan stopt de regen bij snelheden onder 8 km/uur en rolt de auto zonder regen door. Hierdoor moet ik toch steeds het rempedaal gebruiken om volledig tot stilstand te komen.

Zijn dit ook jullie ervaringen of is er iets niet goed aan mijn auto ?

Ik denk dat dit komt doordat je creep hebt aanstaan. Met die instelling regel je dat de auto langzaam vooruit rolt als je de rem loslaat