Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Window tinting

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou m nooooooit aan een ander meegeven. Stel je eens voor dat die er niet voorzichtig meer rijdt:wink:

Ja John, ik heb nog nooit ook maar één van mijn snellere auto's, in de laatste 20 jaar Audi S6, aan iemand meegegeven. Geef ik één keer mijn Tesla mee, met Tesla, en er wordt gebotst. Mede doordat de kentekenplaat daarbij verloren is gegaan, zitten er nu vervangende kentekenplaten met een '1' erop. Dat bevalt me niet, tussen de oren en onzin dus.

Ik heb hem, wel heel goed, verkocht en de nieuwe, met dank aan jou, komt ergens eind januari.

Naast mijn stoel in de woonkamer kijk ik naar een heel mooie dark grey 21" velg. Er is er nog één onderweg en ik zoek nog 2 stuks 21" velgen. Liefst grijze, maar zilver mag ook.

- - - Updated - - -

Nu vind ik zwart eigenlijk de enige "kleur" waarbij tinten geen afbreuk doet aan het ontwerp. Maar zoals je zei: smaken verschillen.
Ter onderbouwing een bewerking van jouw foto:
View attachment 103718

Met de donkere tinting wordt de auto visueel hoger en gaat meer op een X lijken. Nee, voor mij geen getinte ramen. De opvolger krijgt wel grijze wielen, toch weer 21".
 
12322391_967888269966281_6891570037597682064_o.jpg
12339377_967888289966279_8138304060483485146_o.jpg


Niet mijn auto... maar dit is tochj wel erg mooi!
 
Een keertje kijken op wrap my ride, die zit in essen, dus tegen de grens. Hij is zelf van Nederland en werkt zowel in België als Nederland.
Deze heeft de wrap bij onze wagen gedaan en ook de ramen, prijs van window tinting achter en twee zijramen is 225 euro.
 
De richtlijnen van het Openbaar Ministerie geven aan dat alle ramen voor de B-stijl een lichtdoorlating moeten hebben van minimaal 50%. Standaard glas vanuit de fabriek heeft al een lichtdoorlating van 70%, dus er blijft 20% over. Wanneer we je deze ramen wil gaan tinten, wordt geadviseerd dit maar met 10% te doen want de overige 10% wordt geblokkeerd in de loop der tijd door bijvoorbeeld de ouderdom van de folie. Alle ramen achter de B-stijl mogen naar eigen inzicht geblindeerd worden, mits uw auto is voorzien van een rechter buitenspiegel.

De Europese regelgeving daarentegen, geeft aan dat de ramen voor de B-stijl helemaal niet geblindeerd mogen worden. Zodra u dus met een geblindeerde auto, voor de B-stijl, over de grens gaat, loopt u het risico alsnog een boete te krijgen en kunt de folie er ter plaatse vanaf halen. Het is dus ook in Nederland mogelijk een boete te krijgen omdat de Europese wetgeving theoretisch boven de Nederlandse wetgeving staat.

Dit is wat ik heb kunnen vinden m.b.t. dit onderwerp op internet.
 
...Standaard glas vanuit de fabriek heeft al een lichtdoorlating van 70%, dus er blijft 20% over. Wanneer we je deze ramen wil gaan tinten, wordt geadviseerd dit maar met 10% te doen want de overige 10% wordt geblokkeerd in de loop der tijd door bijvoorbeeld de ouderdom van de folie...
Die folies werken met percentages lichtdoorlatendheid (transparantie). Dat rekent ook wat eenvoudiger. :smile:
Op de ruiten van het bestuurders- en passagiersportier kan nog net een folie met 70% transparantie. De totale transparantie is dat 70% van 70% = 49%. De norm is een transparantie van 55% op die ruiten, maar er wordt gehandhaafd op 50%.

Ik heb deze setup met Llumar producten:
Voorste portierruiten: Bright Neutral (70%) -> Maximaal toegestaan
Achterste portierruiten: Titanium (38%) -> Ertussen in
Trunk: Alu Light Plus (20%) -> Precies even donker als het panoramadak
 
Smaken verschillen, ik vind het heel lelijk. Het verstoort het mooie gestrekte profiel van de fraaie ellips van de ramen. Ook de totale lijn van de auto lijdt naar mijn mening onder het kleurverschil van de ramen.
Maar nogmaals, als je het mooi vindt gewoon doen.
Ter vergelijking een foto van mijn Model S.

View attachment 96445
Eens, de kleur verschillen zijn niet mooi. Heb mijn ruiten ook laten tinten, voor & achter dezelfde kleur. Dan is het wel erg mooi!
 
Vraag:
Ik zit aanvankelijk zitten twijfelen om folie te laten plakken maar inmiddels vermoed ik is er voldoende ervaring
het steeds inzakken en vergrendelen van het raam geeft voor mijn gevoel extra stress op de randen.
Ik stel me voor dat je na verloop van tijd krasjes/schuurplekjes gaat zien op de folie.
Maar wellicht is de folie gelijk krasbestendig dan het glas zelf?