Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Windruis

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag!

ik maak een nieuwe post aan, omdat ik graag een overzicht wil maken van de “ oplossing “ m.b.t. Windruis.

Eerder had ik er veel minder last van dan de laatste tijd. De bekende “ trucs” heb ik uitgevoerd, maar het helpt ( niet “ meer. Ramen gekalibreerd, maar geen merkbaar effect. De ruis is dusdanig, dat wanneer ik mijn raam een klein tikje openzet, het geluid niet heel veel erger is. Terwijl je dat juist wel zou verwachten.
Ik zou natuurlijk ook naar een SEC kunnen gaan, maar dacht: vraag hier eens naar andere oplossingen, of dat men ervaringen heeft in oplossing vanuit Tesla.

begreep dat op de 2020 modellen( bouwjaar ) andere deurrubbers gemonteerd zijn?
 
Zou even contact opnemen met Tesland, voor tips/advies.
Mijn M3 uit maart 2019 is goed stil.

Ik zou even naar Tesla gaan. Het is toch bizar dat je naar een 3e partij moet gaan om een probleem met je nieuwe auto te verhelpen?
Tesla moet dit gewoon even fixen. Service inplannen bij Tesla dus!

Tesland is altijd nog een optie, maar dit klinkt alsof het buiten specificaties is.
 
Inmiddels 2 ranger bezoeken en 2 bezoeken aan SeC achter de rug om een hinderlijk geruis aan de bestuurders kant te verhelpen. SeC Moordrecht heeft aangegeven dat de hele voorruit eruit moet om het probleem te verhelpen. SeC medewerken kon niet goed uitleggen wat er dan verholpen moest worden. Nog maar eens bellen met SeC Den Haag (waar Moordrecht onder valt) voor verdere uitleg voordat de voorruit eruit gaat.
 
Ondertussen hebben we sinds februari 2020 onze nieuwe tesla model 3 SR. We hebben ook nog steeds onze tesla model S 85 ( 2016 ). Het grote voordeel van onze model 3 is dat de binnenafwerking een stuk beter is dan onze " oude " model S , doch mij valt het rolgeluid + windgeluid van model 3 vreselijk tegen, zeker in vergelijking met onze model S. Ik ben nog niet naar de seC geweest , aangezien het blijkbaar een bekend gegeven is dat model 3 niet zo goed geïsoleerd is . Ondertussen wat opgezocht en ik zie dat er verschillende "opties " zijn , zoals extra afdichtingsets aan de deuren & kofferdeksels aan te brengen ,isolatie aan wielkappen , en ook eventueel bandenwissel . Dit laatste is niet echt een optie aangezien ze nog nieuw ( originele banden ) zijn . Heeft iemand ervaringen naar het aanbrengen van de extra toebehoren van afdichtingssets en isolatie wielkappen ?
 

Attachments

  • Foto 12-12-2020 om 11.03 2.jpeg
    Foto 12-12-2020 om 11.03 2.jpeg
    72.5 KB · Views: 185
  • Foto 12-12-2020 om 11.03.jpeg
    Foto 12-12-2020 om 11.03.jpeg
    47.5 KB · Views: 66
Geen ervaring maar wel gelezen dat het niet of nauwlijks helpt, wat bij onze M3 helpt zijn de winterbanden daar wordt de auto veel stiller van.
Het vreemde is dat je zou verwachten dat winterbanden meer geluid maken zeker omdat onze winterbanden geen foam hebben, maar het tegenovergestelde is waar.
Voor mij geen Michelin meer als de originele op zijn, maar dat gaat nog wel even duren de huidige hebben 50.000km gereden en nog 4,5mm profiel over. (nieuw was 7,3mm)
 
Ondertussen hebben we sinds februari 2020 onze nieuwe tesla model 3 SR. We hebben ook nog steeds onze tesla model S 85 ( 2016 ). Het grote voordeel van onze model 3 is dat de binnenafwerking een stuk beter is dan onze " oude " model S , doch mij valt het rolgeluid + windgeluid van model 3 vreselijk tegen, zeker in vergelijking met onze model S. Ik ben nog niet naar de seC geweest , aangezien het blijkbaar een bekend gegeven is dat model 3 niet zo goed geïsoleerd is . Ondertussen wat opgezocht en ik zie dat er verschillende "opties " zijn , zoals extra afdichtingsets aan de deuren & kofferdeksels aan te brengen ,isolatie aan wielkappen , en ook eventueel bandenwissel . Dit laatste is niet echt een optie aangezien ze nog nieuw ( originele banden ) zijn . Heeft iemand ervaringen naar het aanbrengen van de extra toebehoren van afdichtingssets en isolatie wielkappen ?
Precies dezelfde ervaring qua geluid. Vond de S (achterwielaandrijver) veel stiller dan de Model3 (vier wiel aandrijving). Het is een combi van wind, banden en motorgeluid.
De rubbers in de deuren werkt goed tegen vuil en een beetje tegen geluid, maar niet veel.
Demping in de wielkasten doet helemaal niets.
Stripje in het dak doet ook niets.
Demping in de kofferdeksel heb ik niet geprobeerd, maar ik verwacht er niets van, want er zijn directe luchtverbindingen tussen de wielkasten en de frunk. Volgens mij kun je dat eenvoudig proberen door een paar slaapzakken of dekbedden in de frunk te proppen en te kijken of dat veel verschil maakt.
Ik heb de beplating aan de voorkant eens volledig verwijderd en dan zie je dat er geen slechte geluidisolatie is, maar helemaal niets. Het is metaal wat je ziet en overal gaten en plastic. Hopeloos geval om te isoleren.
 
  • Like
Reactions: Epyx
Geen ervaring maar wel gelezen dat het niet of nauwlijks helpt, wat bij onze M3 helpt zijn de winterbanden daar wordt de auto veel stiller van.
Het vreemde is dat je zou verwachten dat winterbanden meer geluid maken zeker omdat onze winterbanden geen foam hebben, maar het tegenovergestelde is waar.
Voor mij geen Michelin meer als de originele op zijn, maar dat gaat nog wel even duren de huidige hebben 50.000km gereden en nog 4,5mm profiel over. (nieuw was 7,3mm)
De Michelins zijn dramatisch. Ik wil ze ook noooit meer. De Continental zomer en winterbanden zijn veel stiller.