Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Winter Tire Pressure - check it is 45 psi

This site may earn commission on affiliate links.
I got my winter tires a bit more than two months ago (I know, what for I ask now!) for my (leased) S and KwikFit gave me Pirelli tire that was inflated to just 30 PSI and they were pretty surprised when I told them that the recommended pressure was 45 PSI "That is too much!" he said and I had to show him the sticker to convince him to pump it up. In case you are getting low tire pressure warnings do check the pressure!
 
I have the Pirelli Sottozero Winter tires and have also set the tire pressure at 3,1 bar or 45 PSI. I must say it feels a bit awkward in driving, the car skids easily, if I accelerate fast, even at 40/50 km/h the wheels 'spin'...

I wonder if that would also occur at slightly lower tire pressure. Curious to hear what other peoples experiences are.
 
De bandenspanning voor de 19 inch is 3,1 bar rondom. Bandenspanning voor de 21 inch voor de Performance Plus is 2,6 bar voor en 2,7 bar achter.

The pressure for the 19-inch is around 3.1 bar. Tyre pressure for the 21-inch for the Performance Plus is 2.6 bar and 2.7 bar behind.
 
Ik rij met mijn 20" staggered set op 40 PSI (2,75 bar) voor en 42 psi (2,9 bar) achter.

Maar mogelijk is dat te hoog? Vanochtend ging ik zo maar twee keer in de rondte :biggrin:

3893c7c420498d3f409e9ea64ff318c2.jpg
 
Ik rij met mijn 20" staggered set op 40 PSI (2,75 bar) voor en 42 psi (2,9 bar) achter.

Maar mogelijk is dat te hoog? Vanochtend ging ik zo maar twee keer in de rondte :biggrin:

:scared: even met Tesla bellen! Je Traction Control is stuk! :tongue:

Persoonlijk zou ik een nog een iets grotere (lees: groot vlak oppervlak zonder paaltjes en drempels) zoeken voor zo'n test. Maar kennelijk ben jij al gevorderd ;)

Hoe checken jullie de spanning in je banden eigenlijk? Volgens de handleiding moeten je banden écht koud zijn voordat je gaat meten. Zelfs een ritje van een paar minuten kan al een wijziging in temperatuur/spanning betekenen. Nu heb ik wel een paar van die huis/tuin/keuken bandendrukmeters, maar die vertrouw ik eigenlijk niet echt....
 
:scared: even met Tesla bellen! Je Traction Control is stuk! :tongue:
Ja snap er niks van, ik drukte alleen op TC Off en dan een popup met waarschuwing en daar op Disabled gedrukt. :tongue:

Persoonlijk zou ik een nog een iets grotere (lees: groot vlak oppervlak zonder paaltjes en drempels) zoeken voor zo'n test. Maar kennelijk ben jij al gevorderd ;)
Heb het weleens eerder gedaan inderdaad ;) Overigens is dit echt de simpelste auto om donuts mee te draaien, alles gaat perfect en rustig. Je zou bijna zonder ervaring je drift in kunnen zetten en dan de handleiding "hoe te driften" erbij pakken om te kijken wat je vervolg stappen zijn. :-D

Hoe checken jullie de spanning in je banden eigenlijk? Volgens de handleiding moeten je banden écht koud zijn voordat je gaat meten. Zelfs een ritje van een paar minuten kan al een wijziging in temperatuur/spanning betekenen. Nu heb ik wel een paar van die huis/tuin/keuken bandendrukmeters, maar die vertrouw ik eigenlijk niet echt....
Ik check het inderdaad altijd met koude banden en mbv de "Tesla Tire Repair kit"