TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Wintersport

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by maartendeblock, Dec 6, 2016.

1. maartendeblock

Hallo,

Ik vind veel tegenstrijdige meningen rond de nood aan winterbanden op wintersport.

Is het de moeite om er te kopen? Bestaat het risico dat ik de berg niet op kan als ik er geen heb?

Ik rij met een achteraandrijving.

Alvast bedankt!

2. Carl

Carl Supporting Member

• Informative x 1
  3. Daan B

Daan B Member

#3 Daan B, Dec 6, 2016
    Last edited: Dec 6, 2016
    Ik zou er geen seconde over piekeren. Sowieso hangt het er van af waar je heen gaat, want in veel landen zijn winterbanden verplicht bij winters weer. In Frankrijk niet overal, maar wel op sommige wgeen.

Maar los van de verplichting: je grip is spectaculair beter, je remweg veel korter, de kans op slippen veel kleiner. Het is dus veel veiliger om op winterbanden te rijden, ook op de snelweg.

4. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Geheel mee eens. Nooit meer zonder.

• Like x 1
  5. Daan B

Daan B Member

I rest my case :D

(NB: let ook even op de link aan het eind van deze video, die verwijst naar een andere video waaruit blijkt dat winterbanden onder de 7 graden veiliger zijn, niet alleen met sneeuw maar ook met regen)

6. Sjoester

Sjoester Member

ook bij Nederlands regen weer is de remweg met winterbanden op (natte) wegen beduidend korter dan met zomerbanden.... niet twijfelen maar monteren die winterbanden....

7. maartendeblock

Ok, bedankt!

Laatste vraag: waar haal ik er? Kan het enkel bij Tesla zelf? Of maakt het niet veel uit?

8. Napoli

Napoli Member

Winterbanden zijn zeker aan te bevelen.
    Je zou ze bij Tesla kunnen halen maar ook bij een lokale bandenboer. Zal je veel Euro`s schelen denk ik.
    Ik heb ze bij een lokaal iemand gehaald inclusief velg en betaalde de helft van wat ik bij Tesla had moeten betalen.

9. maartendeblock

Ze liggen erop! Bedankt voor het advies!

Na het resetten van de sensoren bleef hij wel klagen over de druk. Hoewel het op 2.9 bar staat (wat in de deur staat). Bij 3.3 bar klaagt het systeem niet meer. Maar zit er nu niet teveel druk op?

10. DimiVdb

DimiVdb Member

21 inch --> 2,9 bar
    19 inch --> 3,1 bar

En alle bouten dienen aangehaald te zijn met 175 Nm.

Als dat zo is, is het prima.

Share This Page