Ik heb weer wat vreemds meegemaakt.
Woensdag heb ik weer een dagje met mijn moeder getoerd. In totaal ongeveer 500 km gereden. De laatste stop was Suc Drachten daar geladen tot 40%. Nog 100 km te rijden dus met 4 km per % zou ik 25% gebruiken en met 15% aankomen. Dit klopte ook redelijk ietsje verder boven de limiet gereden en ik kwam met 14% thuis aan.
Mijn vrouw was aan het koken dus niet direkt aan de stekker gehangen.
Tot mijn verbazing zag ik dat ik een half uurtje later de SOC 9% was. Ik heb dit een keer eerder gehad maar toen was de SOC nog een stuk lager Ik kwam die keer met 6% thuis en kon de garage niet in en even later stond ie op 1%.
Ok geen probleem ik laad hem tot 20% want de volgende dag was ik ergens waar ik gratis kan laden.
Daar mijn laad limiet op 90% gezet en naar huis gereden. ik moest in de avond nog weer weg. Ik kom met 87% thuis even gegeten en op het moment dat ik weg zou gaan stond ie op 92% Dus had ik de 5% die ik 24 uur daarvoor bij stilstand verloren heb zomaar weer te rug gekregen.
Ik maak vaak Scan my Tesla screenshots en daar zag ik dat de 90% en de 87% SOC niet overeen kwam met historische cel voltages de 92% klopte een stuk beter.
Hoe kan de BMS zo lang in de war zijn? De nacht doorgebracht op 20% en een stuk gereden en dan geladen naar 90% en dan bij stilstand thuis erachter komen dat hij een beetje fout zit.
Woensdag heb ik weer een dagje met mijn moeder getoerd. In totaal ongeveer 500 km gereden. De laatste stop was Suc Drachten daar geladen tot 40%. Nog 100 km te rijden dus met 4 km per % zou ik 25% gebruiken en met 15% aankomen. Dit klopte ook redelijk ietsje verder boven de limiet gereden en ik kwam met 14% thuis aan.
Mijn vrouw was aan het koken dus niet direkt aan de stekker gehangen.
Tot mijn verbazing zag ik dat ik een half uurtje later de SOC 9% was. Ik heb dit een keer eerder gehad maar toen was de SOC nog een stuk lager Ik kwam die keer met 6% thuis en kon de garage niet in en even later stond ie op 1%.
Ok geen probleem ik laad hem tot 20% want de volgende dag was ik ergens waar ik gratis kan laden.
Daar mijn laad limiet op 90% gezet en naar huis gereden. ik moest in de avond nog weer weg. Ik kom met 87% thuis even gegeten en op het moment dat ik weg zou gaan stond ie op 92% Dus had ik de 5% die ik 24 uur daarvoor bij stilstand verloren heb zomaar weer te rug gekregen.
Ik maak vaak Scan my Tesla screenshots en daar zag ik dat de 90% en de 87% SOC niet overeen kwam met historische cel voltages de 92% klopte een stuk beter.
Hoe kan de BMS zo lang in de war zijn? De nacht doorgebracht op 20% en een stuk gereden en dan geladen naar 90% en dan bij stilstand thuis erachter komen dat hij een beetje fout zit.