Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wordt Tesla nummer één in beurs waarde?

Na de 2e kwartaal cijfers is de waarde van Tesla:


  • Total voters
    24
This site may earn commission on affiliate links.
Wie of wat is Toyota eigenlijk?
Goed punt, geen idee, staat in het autohoekje bij Yahoo
WatIsToyota.png
.
 
Tesla is een game changer, maar meer waard dan Toyota, is zoiets als roepen dat mij schuur meer waard is dan paleis Soestdijk.

Wat is hier interessant aan ?
Interessant? Dat lijkt mij een filosofische vraag, bestaat er zoiets als nutteloze kennis?

De beurswaarde bepaald de toegang tot en prijs van nieuw kapitaal. Als Tesla 5 miljard wil investeren ze heeft hiervoor kapitaal nodig dan kan ze eenvoudig 2 miljard ophalen op de beurs bij een verwatering van 1%.
Als Ford het zelfde will doen dan treedt een verwatering op van 10%.
De kosten van kapitaal zijn bij een hogere beurskoers lager.

Vraag ik we wel af of je met de Toyota je schuur of paleis Soestdijk bedoeld?
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Daarvoor is de pos
Interessant? Dat lijkt mij een filosofische vraag, bestaat er zoiets als nutteloze kennis?

De beurswaarde bepaald de toegang tot en prijs van nieuw kapitaal. Als Tesla 5 miljard wil investeren ze heeft hiervoor kapitaal nodig dan kan ze eenvoudig 2 miljard ophalen op de beurs bij een verwatering van 1%.
Als Ford het zelfde will doen dan treedt een verwatering op van 10%.
De kosten van kapitaal zijn bij een hogere beurskoers lager.

Vraag ik we wel af of je met de Toyota je schuur of paleis Soestdijk bedoeld?

Als je het zo brengt dan deugt de poll niet. Hoe dan ook, voor mij is het totaal irrelevant van wie de beurswaarde hoger is. Nutteloze kennis bestaat.
 
Tesla is een game changer, maar meer waard dan Toyota, is zoiets als roepen dat mij schuur meer waard is dan paleis Soestdijk.

Wat is hier interessant aan ?
Als je leest dat Paleis Soestdijk in 2017 voor slechts 1,7 miljoen euro verkocht is, is die vergelijking misschien zo gek nog niet. Per m2 is jouw schuur een stuk meer waard. Nee, dat is geen absolute waarde, dat snap ik, maar ik vond het toch een grappig feitje.