Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Workshop: Charging and EVSEs (Europe)

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Volgende week is het zo ver, dan gaan we de "Workshop" oplaadpunten en opladen houden.

Zoals het er nu uit ziet komen er ongeveer 40 personen, dus dat gaat een mooie opkomst worden.

De locatie gaat zijn: TU Delft (Yes! gebouw)

Het mooie aan de TU is dat daar ook laadpalen aanwezig zijn zodat voor wie het nodig is er kan worden geladen.

Ik ga deze week de dag verder uitwerken, maar verwacht geen superstrak georganiseerde dag, mijn bedoeling is het volgende:

11:00: Welkom
11:30: Introductie over laden, de kabels en de standaarden (Wido)
12:30: Smart charging
13:00: Nog nader in te vullen

Ik gok dat we rond een uur of 16:00 wel klaar zijn, maar we moeten uiterlijk om 17:00 weer weg zijn.

Ik wil verder ook iedereen aanmoedigen om zelf een presentatie te maken of wat er gemaakt is. Ik heb bijvoorbeeld zelf weinig kennis van PV, maar als ik de lijst bekijk komen er wel mensen met verstand van PV en ik denk dat het ook interessant kan zijn daar informatie over te delen.

Het doel van de dag: Kennis delen

Actieve bijdrages aan de dag zijn dus welkom.

Rest mij nog om te zeggen dat Cohere er op de achtergrond voor gezorgt heeft dat deze dag mogelijk is. Zij hebben de TU Delft weten te regelen en zullen ook aanwezig zijn.

Een commercieël profiel voor de dag is echter _niet_ de bedoeling, maar dat gaat helemaal goed komen!

Tot volgende week in Delft!

Discussies en vragen graag via het topic, anders moet ik iedereen apart beantwoorden: Workshop: Charging and EVSEs (Europe)

Mvg,

Wido
 
Hierbij een paar kleine aanvullingen.

- De locatie is het Sport & Cultuurcentrum van de TU Delft, Mekelweg 8-10. Parkeren kan het beste op de Van den Broekweg.
- Wil jij je elektrische auto opladen. Op de TU staan meerdere laadpunten, maar hier voor heb je een gastenpas nodig. Wij regelen een stapel gastenpassen die je kan lenen bij aankomst. Bekijk hier de locaties van de laadpalen: http://www.tudelft.nl/current/latest-news/article/detail/de-tesla-laden-terwijl-je-werkt/

Het is niet alleen de TU Delft, maar voornamelijk de Climate KIC die het mogelijk maakt dat wij deze workshop mogelijk kunnen maken. Cohere wordt als startup ondersteund door de Climate KIC. De Climate KIC is een Europees subsidieprogramma die jonge entrepreneurs ondersteund om innovaties in clean tech tot een succes te maken.

Tot vrijdag! We hebben er zin in!

Groet,
Michael, Cohere
 
Hierbij een paar kleine aanvullingen.

- De locatie is het Sport & Cultuurcentrum van de TU Delft, Mekelweg 8-10. Parkeren kan het beste op de Van den Broekweg.
- Wil jij je elektrische auto opladen. Op de TU staan meerdere laadpunten, maar hier voor heb je een gastenpas nodig. Wij regelen een stapel gastenpassen die je kan lenen bij aankomst. Bekijk hier de locaties van de laadpalen: http://www.tudelft.nl/current/latest-news/article/detail/de-tesla-laden-terwijl-je-werkt/

Het is niet alleen de TU Delft, maar voornamelijk de Climate KIC die het mogelijk maakt dat wij deze workshop mogelijk kunnen maken. Cohere wordt als startup ondersteund door de Climate KIC. De Climate KIC is een Europees subsidieprogramma die jonge entrepreneurs ondersteund om innovaties in clean tech tot een succes te maken.

Tot vrijdag! We hebben er zin in!

Groet,
Michael, Cohere
Bedankt voor de toevoeging!

P.S.: Het is zaterdag de 19e ;)
 
Een update:

Loek van laadkabelwinkel neemt wat laadkabels mee om te laten zien, een type 2 socket (male en female).

Cohere neemt een Keba en EV-Box mee die we open kunnen maken om te zien hoe die dingen van binnen werken.

Ik neem nog wat losse componenten mee en een mooie presentatie voor op de beamer.

Helaas is mijn Open EVSE kit er niet en die in mijn schuur hangt ga ik er niet uit halen ;)
 
Ik heb de print van de tester besteld "EV Simulator Mark II" maar dan de print op OSHPark (9 oktober),
https://code.google.com/p/open-evse/wiki/EVSimMark2
OSH Park ~ J1772 EV Simulator Mark II


Aangezien je die met minimaal 3 moet bestellen heb ik er daar nog 2 van over voor de liefhebber.
Zal ze mee nemen als ze binnen zijn en er interesse voor is.

@Widodh Wat voor aansluiting hebben we op de beamer? Kan daar HDMI in van de macbook?
Anders neem ik eventueel onze beamer mee.

Mogelijk dat ik ook nog wat laat zien van smart charging met de KeBa al is het nog grotendeels conceptueel en nog in ontwikkeling..


Wxll

Ik zou de tester bestellen en ook eventueel het LCD display.
 
Smartmeter / Liander

Ik sprak vandaag op een beurs iemand van Liander, o.a. over het feit dat de ISKA meters tot tot nu geinstalleerd worden, voor zover ik dat in de docmentatie kan lezen, alleen het totaal vermogen uitleesbaar maken via de interface, terwijl het voor een smart loader eigenlijk nodig is het stroomverbuik per fase uit te kunnen lezen.

Hij vertelde mij toen dat Liander binnenkort een ander type van de ISKA meter zal gaan installeren die deze mogelijkheid wel bieden. Voor mij een overweging de upgrade naar een smart-meter nog even wat te vertragen, of te vragen naar deze nieuwe meter.

Weet iemand anders hier wellicht meer van ?
 
Smartmeter / Liander

Ik sprak vandaag op een beurs iemand van Liander, o.a. over het feit dat de ISKA meters tot tot nu geinstalleerd worden, voor zover ik dat in de docmentatie kan lezen, alleen het totaal vermogen uitleesbaar maken via de interface, terwijl het voor een smart loader eigenlijk nodig is het stroomverbuik per fase uit te kunnen lezen.

Hij vertelde mij toen dat Liander binnenkort een ander type van de ISKA meter zal gaan installeren die deze mogelijkheid wel bieden. Voor mij een overweging de upgrade naar een smart-meter nog even wat te vertragen, of te vragen naar deze nieuwe meter.

Weet iemand anders hier wellicht meer van ?
Klopt Liander levert nu slimme meters DSMR2.2 Er gaat binnenkort een testtraject starten voor DSMR4 meters. Vanaf 1-1-2014 zouden alle nieuw uit te leveren meters DSMR4 moeten zijn.