Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Workshop: Charging and EVSEs (Europe)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou me niet te druk maken om smart meters, er zijn ook andere manieren om je huidige stroom verbruik te meten zonder dat je fysiek dingen tussen de stroomdraden moet zetten zoals (slimme)meters.

Na ongeveer mijn 4 meters in mijn kast te hebben hangen ( voor iedere fase 1 met puls meeting) en een 4de (met mBus) voor de auto ben ik er achter gekomen dat je heel simpel met CT klemmen je stroom kan meten op welke draad dan ook. Deze klemmen kosten rond de $15 per stuk en hebben dan nog de verwerker van het signaal nodig.
Wil niet zeggen dat dat ideaal is maar gelukkig zijn er alternatieven voor het meten van de stroom.
FuzzyLogic gebruikt in zijn systeem ook CT's en ik ben er inmiddels ook al mee aan het stoeien geweest en het werkt bijzonder prettig en kosten efficient.
Ik kijk of ik iets van een opstelling mee kan nemen a.s. zaterdag.

Hier is een datasheet: http://vis.openenergymonitor.org/ShopPhotos/SCT013-000_datasheet.pdf

Wessel

Smartmeter / Liander

Ik sprak vandaag op een beurs iemand van Liander, o.a. over het feit dat de ISKA meters tot tot nu geinstalleerd worden, voor zover ik dat in de docmentatie kan lezen, alleen het totaal vermogen uitleesbaar maken via de interface, terwijl het voor een smart loader eigenlijk nodig is het stroomverbuik per fase uit te kunnen lezen.

Hij vertelde mij toen dat Liander binnenkort een ander type van de ISKA meter zal gaan installeren die deze mogelijkheid wel bieden. Voor mij een overweging de upgrade naar een smart-meter nog even wat te vertragen, of te vragen naar deze nieuwe meter.

Weet iemand anders hier wellicht meer van ?
 
Wauw! dat is wel heel erg professioneel gemaakt!!!!
I'm impressed. tot de 3D print van de cases toe zit er bij.

Ben erg benieuwd naar je verhaal zaterdag,

Dank je voor het delen!

Wxll
Ik gebruikte eerst ook een kWh meter met puls uitgang, voor de eerste versie van m'n EVSE. (Roadster)

Maar CT's zijn inderdaad bijzonder handig, en dat ze alleen stroom meten is voor een Smart EVSE genoeg.

Heb vandaag eindelijk m'n smart EVSE project online gezet..
Smart EVSE (Open Source)


Zal deze a.s. zaterdag natuurlijk ook meenemen.
 
Last edited:
Wordt morgen zeker interessant.. Even een vraagje.. Ik zie eigenlijk twee wat tegenstijdige adressen :

1) YES! Gebouw ( dat is aan de Molengraaffsingel 12-14, 2629 JD Delft)

Maar later een post met :

2) De locatie is het Sport & Cultuurcentrum van de TU Delft, Mekelweg 8-10. Parkeren kan het beste op de Van den Broekweg.

Dat ligt toch een paar 100 meter van elkaar, aan de andere kant van de Kruithuisweg.
Zonder tegenbericht ga ik even uit van 1)...

Tot morgen !
 
Voor de duidelijkheid. Het is adres 2. De workshop is bij:

Het Sport & Cultuurcentrum van de TU Delft, Mekelweg 8-10. Parkeren kan het beste op de Van den Broekweg.

Het YES! gebouw was een eerdere optie, maar kon helaas niet doorgaan.

Problemen met het vinden? Bel anders even direct morgen.

Michael (0623747553)
Cohere


Wordt morgen zeker interessant.. Even een vraagje.. Ik zie eigenlijk twee wat tegenstijdige adressen :

1) YES! Gebouw ( dat is aan de Molengraaffsingel 12-14, 2629 JD Delft)

Maar later een post met :

2) De locatie is het Sport & Cultuurcentrum van de TU Delft, Mekelweg 8-10. Parkeren kan het beste op de Van den Broekweg.

Dat ligt toch een paar 100 meter van elkaar, aan de andere kant van de Kruithuisweg.
Zonder tegenbericht ga ik even uit van 1)...

Tot morgen !
 
@Wxll: welke Keba heb ik nu precies?
ImageUploadedByTapatalk1382201624.341075.jpg
 
@Wxll: welke Keba heb ik nu precies?
View attachment 33436

Als ik het goed onthouden heb de basic. Anders stond er 2 of 3 +/- in het midden... (ipv de1, basic).

EDIT: Zo is ie opgebouwd als voorbeeld:

KC: KeContact
P: Charger
20: type/version
E: Europe
C: Cable
2: Type 2
4: 132A
00: ? meters
1: Basic + Multirating/Energymeter
0: Contactor only (Ground fault switch is in the fuse panel)
00: no buttons
0: No RFID
 
Last edited: