Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Workshop: Charging and EVSEs (Europe)

This site may earn commission on affiliate links.
Dank je! dat is wat ik zocht.

Ik heb deze bij Rittal besteld. Komt in de tuin op hardhouten palen. Beetje groter dan ik voor ogen had (dat was 40x50), maar anders past de Mennekes Comfort ccC2 (incl kabel) er niet goed in. Wordt morgen geplaatst. In deurtje komt een uitsparing zodat deur dicht kan bij laden. Zitten twee slotjes op.. op de bovenste zet ik een drukknopje oid.. hoef ik alleen nog op het deurtje te duwen waarna het open gaat. Slotje onderaan gebruik ik dan alleen als ik langer weg ga.. wil het kastje nog groen verven. Wordt morgen geplaatst .. ben benieuwd hoe het er uit gaat zien..
 
Als alles goed gaat wordt de locatie voor 19 Oktober: TU Delft

Laadpalen moeten daar ook te regelen zijn en het is een mooie locatie om kennis te delen.

De nadere details moet ik nog gaan uitwerken.

Hmm. In mijn geval was de eerdere locatie in Oirschot aanzienlijk praktischer. Maar ja. Je kunt niet alles hebben..:crying:
 
Wellicht zou het centrum van het (ons :wink:) Universum ook een goede locatie zijn: Atlasstraat 7-9. 5047 RG Tilburg??????
Voldoende laadpalen, en nog plek genoeg in de hal om een paar tafels en stoelen neer te zetten? Cateraar uitnodigen.... etc.
 
Dank je! dat is wat ik zocht.

Paal staat sinds maandag in bedrijf. werkt uitstekend - beetje lastig om de kabel er in te doen want er is niet veel ruimte. maar dat is wennen. Anders wordt kastje wel erg groot. Laat aansluitend nog een 220V stopcontact in kastje monteren - heb een kabel laten leggen van 4 cm doorsnee - dus dat lukt wel. ook kan er later nog een UTP doorheen voor eventueel smart charging. Ben nu nog op zoek naar magneet om deurtje van kastje dicht te laten zitten en weer makkelijk open te krijgen. Zal later nog wel een paar foto's plaatsen.
 
I am very interested to join the Workshop, but my dutch is very poor. Will it be held in dutch only or english? My focus is the managed charging by PV and/or a decentral combined heat and power station.

Eberhard
The main language will probably be Dutch indeed. I saw only Dutch and Belgian subscriptions for the workshop, so for now it will probably be Dutch.

You are more then welcome to join though! PV and heat isn't my thing, but maybe somebody else has a lot of experience with it.
 
@Eberhard

Little add on what Widodh already wrote,

Did you already found this project: Home | OpenEnergyMonitor
There a lot of developing there on heatpumps, solar, energy (1 and 3 phase) measurement all done with Atmel's & PIC's

Wxll

I am very interested to join the Workshop, but my dutch is very poor. Will it be held in dutch only or english? My focus is the managed charging by PV and/or a decentral combined heat and power station.

Eberhard
 
De locatie is definitief de TU Delft!

Climate KIC en de TU Delft werken hier graag aan mee en stellen de de TU gratis aan ons te beschikking inclusief drankjes, hapjes en een lunch. Cohere heeft hier op de achtergrond aan mee geholpen om deze dag mogelijk te maken.

Het zal geen commercieële dag worden, maar uiteraard is wat hulp van deze partijen welkom. We bevinden ons nog steeds in de eerste fase van het elektrisch rijden waar nog steeds veel kennis ontbreekt op diverse plekken, mijn doel met deze dag is dan ook om kennis uit te wisselen.

Als dus iemand een presentatie wil geven over wat hij of zij gemaakt heeft, graag!
 
Widodh of XFrank, komt er nog een overzichtje/uitnodiging met exacte adres en programma? Aanvang is meen ik 11:00 uur. Ik kan zelf helaas niet maar mijn pa, de andere Tesla rijder komt wel graag.
Ja, die komt er uiteraard nog.

Ik ben op de achtergrond met wat zaken bezig en ga iedereen nog een PM sturen via het forum met alle informatie.

Overigens is het geen probleem als er een extra persoon mee komt of mensen die dit forum niet continue bezoeken, maar ik moet het wel even weten ivm de koffie e.d.
 
Top!

Goed geregeld allemaal Widodh!!!


Heb net de KeBa binnen en aangesloten en bijsturen van het laadvermogen via het thuisnetwerk is niet echt complex. Je hebt een paar status comando's en een paar commando's om actief het vermogen te beperken. Meer heb je ook niet nodig voor smart-charging.

Ben ik druk bezig met de maker van EDL ( smart charging met de KeBa ) om zijn software wat stabieler te krijgen en nog wat extra features.
Zelf wil ik een andere route aanvliegen van een sort hybride versie van de open-evse met de KeBa als stekker doos voor de smart charging.

Zal hem eens vragen of ik wat kan presenteren hierover, vooralsnog zit hij nog sterk in de hoek met alles geheim houden.. Mogelijk dat hem dat vanuit KeBa verplicht is of dat die er zelf iets commercieels mee voor ogen heeft. Beide hoeken zal ik respecteren, maar zal wel overleggen met hem om te kijken of ik hierover nog wat kan presenteren.

Mocht ik duidelijkheid hebben dan laat ik je het weten Widodh.

Wxll
 
Probeer de onderdelen van een EC Simulator Kit bij elkaar te krijgen.. Iemand een shop die deze excentrieke weerstand waarden verkoopt ?

https://code.google.com/p/open-evse/wiki/EVSimulator

2,74K (deze is nog wel te vinden)
882R (enkele keer in SMD te vinden)
246R (deze heb ik nog nergens gevonden)

De kit is slechts $15, maar dan komt er nog eens $25 verzendkosten bij. Hoop hem in onderdelen bij elkaar te kunnen zoeken maar dat valt nog niet mee.
Mochten meer mensen dingen willen bestellen, dan kunnen we het wellicht bundelen.

Alvast dank!
Wxll
 
Probeer de onderdelen van een EC Simulator Kit bij elkaar te krijgen.. Iemand een shop die deze excentrieke weerstand waarden verkoopt ?

https://code.google.com/p/open-evse/wiki/EVSimulator

2,74K (deze is nog wel te vinden)
882R (enkele keer in SMD te vinden)
246R (deze heb ik nog nergens gevonden)

De kit is slechts $15, maar dan komt er nog eens $25 verzendkosten bij. Hoop hem in onderdelen bij elkaar te kunnen zoeken maar dat valt nog niet mee.
Mochten meer mensen dingen willen bestellen, dan kunnen we het wellicht bundelen.

Alvast dank!
Wxll
Ik heb die kit sowieso liggen, die neem ik de 19e dan ook mee.