Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

wrap or coating

wrap or coating

  • wrap

  • coating

  • nothing


Results are only viewable after voting.
This site may earn commission on affiliate links.
Om op de vraag te antwoorden: Ik heb geen ervaring met coating. Protective wrap kan ik wel wat info over geven. En mijn ervaring met detailwrap is dan weer first hand.

  • Protective wrap: lijkt me ook een mooie oplossing en ik overweeg het ook. Uit mijn ervaring zijn er weinig bedrijven die automatisch een full protective wrap gaan voorstellen. De reden hiervoor is dat de meeste wagens minder delicaat lakwerk hebben en vooral lijden onder schade van steenslag. Hierdoor wordt vaak voorgesteld om bijvoorbeeld de voorbumper, spiegels, eerste deel van motorkap en flanken vooraan tot aan het wiel gewrapt.
    Wanneer je kiest voor een full wrap, is de prijs ook hoog omdat de gebruikte folie duur is (in vergelijking met een normale colorwrap)
  • Detail wrap: Als je graag wat minder bling hebt, kan je de chrome delen laten wrappen. Heb ik laten doen en resultaat zie je hier: Eerste week met Tesla op page 2, maar in eerste post staat ook mijn ervaring met wrap dag nadat deze gedaan was.
Mij werd B&C Design in Zaventem (B&C Design) aangeraden en ben daar dan ook gegaan.

@Duke-U kan je even meegeven waarom je een "Disagree" geeft op mijn comment? Ik vind het best OK dat je het niet eens bent met mijn ervaring, maar ik hoor uiteraard graag jou ervaring ook.
 
Ik een disagree?? Moet een per-ongelukje zijn met vastpakken van de iPad. Heb nog nooit een disagree gegeven... ieder zijn mening, en ik weet niks van wraps.

Edit: heb het aangepast, dikke vingers en kleine icoontjes... ik vond het juist informatief en ga de chrome delete zelf ook doen.
 
Last edited:
Ik een disagree?? Moet een per-ongelukje zijn met vastpakken van de iPad. Heb nog nooit een disagree gegeven... ieder zijn mening, en ik weet niks van wraps.

Edit: heb het aangepast, dikke vingers en kleine icoontjes... ik vond het juist informatief en ga de chrome delete zelf ook doen.

Haha, kan gebeuren. Ze moeten die icoontjes ook maar niet zo verdomd klein maken!

Nu had ik wel gehoopt op een deskundige mening die me ook over de streep kan trekken om een beslissing te nemen over protective wrap voor mijn eigen wagen... ;)
 
I've done a Modesta coating but was thinking about wrapping as well, but the cost of wrapping made me quickly decide to go for a coating. Even with wrapping you won't avoid 'steenslag' 'gravillon'. Even worse; replacing a wrap will cost you again...
I can recommend LSCarcleaning in Montenaken, pres de Hannuit.

Not true a car wrap such as Xpel will avoid you from gravillon (steenslag) it has been designed for that. Indeed a commercial company wrap with logos etc will not protect you but an Xpel or 3M is much thicker than a normal wrap.
 
Toch en groot verschil ... Coating moet elk jaar of 2 jaar terug?
Ja groot verschil maar op een wagen van meer dan 100K best te doen. daarbij zit er 10 jaar garantie op de Xpel wrap. Ik heb al aardig wat tikken van stenen op mijn frunk gehad maar hij is nog zo goed als nieuw een coating had daar geen bescherming voor gegeven. Ook bij de nog duurdere autos zoals lambo etc. zie je vaak een xpel of 3m folie op de neus zitten.
 
Ja groot verschil maar op een wagen van meer dan 100K best te doen. daarbij zit er 10 jaar garantie op de Xpel wrap. Ik heb al aardig wat tikken van stenen op mijn frunk gehad maar hij is nog zo goed als nieuw een coating had daar geen bescherming voor gegeven. Ook bij de nog duurdere autos zoals lambo etc. zie je vaak een xpel of 3m folie op de neus zitten.

De front beschermen van de auto is zeker iets wat ik in het achterhoofd heb voor mijn toekomstige III. Ik dat zag Bjorn Nyland een Llamar folie op de neus heeft laten zetten. De Xpel Ultimate zou vergelijkbaar moeten zijn. Een "dikke" wrap welke zelfhelend is en niet zou verkleuren, etc.

Bij Bjorn is ervoor gekozen de wrap niet tot de randjes of over de randjes te vouwen. Maar de folie stopt een paar mm voor een rand. Omdat de folie "te dik" zou zijn.

Hoe is dat uw wrap gedaan en zaten daar voor of nadelen aan?
 
Bij mij is die om de randen heen gedaan enkel alleen niet om de hoekjes en ziet er netjes uit. Ik moet echt vertellen aan mensen dat er een wrap opzit want ze zien het niet. De XPEL is ook een zelfhelende folie en geen verkleuring zeker de moeite waard maar kost ook aardig wat dat is het nadeel. Voordeel is wel dat ik vaak genoeg een flink tik heb gehoord van een steen maar er niets te vinden is.
 
  • Informative
Reactions: Defiant
Zelf heb ik de originele lak op de auto (begin 2014) en verder niks eroverheen. Ze slaapt buiten, af en toe door de wasstraat, verder de nodige vogelpoep, takjes en twijgjes van de heg die erlangs schuren, de maxicosi's bij het naar binnen tillen van de baby's, enz. Uiteraard laat dat allemaal wel zijn sporen achter op de lak, maar hij veroudert niet anders dan mijn vorige auto's en glimt als een bezetene na een gewone wasbeurt (de swirls en krasjes moet je in het harde zonlicht met je hoofd in de buurt van de carosserie gaan zoeken).
Het enige dat ik heb is een stel vingers op de achterdeur die ik met wassen er niet af krijg (ben te lui om er meer moeite voor te doen). Deze zaten er overigens al op toen ik bij Tesla de auto ophaalde... (heb er toen in alle euforie geen aandacht aan geschonken :))

Hoe hard of zacht de lak ook zij t.o.v. andere auto's, ik zie dat niet terug in extra slijtage o.i.d.
Ik vraag me af hoe de ervaring is qua slijtage met een coating of wrap, zouden jullie die op een volgende Tesla weer opnieuw laten aanbrengen? (wellicht moet ik hiervoor een aparte poll/draad openen?)
 
  • Informative
  • Like
Reactions: HWS and BartJ
Misschien is het slim of leuk om een zaterdagmiddag bij mij in de zaak de verschillen te bekijken en dan kan ik jullie alles uitleggen over de beide producten.
Ik kan dat wel hier gaan doen maar dat mag niet want dan maak ik reclame.
Ik ben best bereid om hier een goede voorlichting over te geven en ik kan het ook laten zien wat het doet.
Zorg ik ook voor de koffie met wat lekkers erbij.
 
Misschien is het slim of leuk om een zaterdagmiddag bij mij in de zaak de verschillen te bekijken en dan kan ik jullie alles uitleggen over de beide producten.
Ik kan dat wel hier gaan doen maar dat mag niet want dan maak ik reclame.
Ik ben best bereid om hier een goede voorlichting over te geven en ik kan het ook laten zien wat het doet.
Zorg ik ook voor de koffie met wat lekkers erbij.

Waar is je zaak gelegen? Kwestie van eventueel eens een tripplanner open te gooien en te kijken of de verplaatsing uit België haalbaar is.
 
Hij zit echt heel dicht bij www.rideandshinedetailing.nl

@RSDSerge : Ik doe er niet vaak moeilijk over, maar het zou wel leuk zijn moest je, de kleine "dt" fout uit de tekst op de homepage halen want somige mensen vallen er wel over.

"Op het gebied van auto detailing is er een toonaangevende basis gelegd binnen Europa en zelfs wereldwijd wordt Ride & Shine gevonden door vele auto eigenaren."


Verder ziet het er allemaal prima uit.
 
  • Like
Reactions: HWS and simonsmidt
@RSDSerge : Ik doe er niet vaak moeilijk over, maar het zou wel leuk zijn moest je, de kleine "dt" fout uit de tekst op de homepage halen want somige mensen vallen er wel over.

"Op het gebied van auto detailing is er een toonaangevende basis gelegd binnen Europa en zelfs wereldwijd wordt Ride & Shine gevonden door vele auto eigenaren."


Verder ziet het er allemaal prima uit.

Hartelijk dank voor uw oplettende opmerking.
Nu is het zo dat als het allemaal goed verloopt vanavond en anders nog deze week mijn nieuwe website online gaat.
Dus hou het even in de gaten.
 
@RSDSerge ik ben van de partij hoor, nog wel paar weekjes wachten tot ie in de garage staat.
Ik zet mijn auto's altijd binnen en dat zie je aan de lak. Mijn 16 jaar oude Porsche heeft geen behandeling gehad en de lak is nog als nieuw. Het is denk ik wel een uitzonderlijke kwaliteit en toen ie nieuw was heb ik een protech behandeling laten doen. Daarna alleen maar gewassen, nooit gewaxed.