TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

www.cjib.nl

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by billytcherno, Apr 23, 2015.

1. billytcherno

billytcherno Member

Ha Nederlandse Vrienden,

Jullie favoriete overheidsinstantie heeft me vandaag een vriendelijk briefje toegestuurd met heel wat jingeljangel erin.
    Vroeg me af er in .nl wordt geflitst met lasergestuurde flitsers, of flitsers zonder flits of zo? of zitten ze ook verborgen op de achterkant van reguliere verkeersborden of zo (of wordt er ook langs voor geflitst)? Heb prijs gehad op de N253, ergens letterijk tussen de velden, waar ik netjes de bakjes in het ook kon houden, en toch heb ik het niet gezien, noch de flits zien afgaan. pffff.....

K

2. jpet

jpet Jan P.

Gebruik je geen iCoyote? Ik kom niet buiten zonder de mijne te activeren.
    Een van mijn zakenpartners heeft een brief gekregen dat hij persona non grata is in Nederland omdat hij zijn snelheidsovertreding niet heeft betaald. :eek:

3. ebullio

ebullio Active Member

Hmm, normaal zien ze je graag komen en laten ze je niet gaan als je niet betaald hebt.
    Flitsmeister werkt ook goed in NL

4. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

5. ERvee

ERvee member

Juist. Flitsmeister is DE oplossing voor in NL.

Echt n flits zie je al heel lang niet meer volgens mij.

Bij n wegen willen ze ook nog wel s in een kliko zitten herinner ik me nog van m'n tijd dat ik veel op t noorden van Nederland reed...

6. billytcherno

billytcherno Member

Ja, had evenwel mijn coyote op staan, geen waarschuwing gekregen, maar heb het gevoel dat dit in NL een beperkte of niet bestaande community is. Volgende keer aan denken om flitsmeister op te zetten.

dit gezegd zijnde, coyote vind de helft van de tijd de satellieten niet in de Model S

7. widodh

widodh Model S R231 EU

Pff, ik snap het niet. Ik rijd met GROTE regelmaat ~160 met mijn S, maar ik krijg echt nooit boetes. Hoe doet iedereen dat toch? Apps e.d. gebruik ik ook niet. Gewoon opletten!

8. Maarten

Maarten Active Member

Bijna 75.000 op de teller. 0 boetes.
    Flitsmeister werkt fantastisch in Nederland, wel via de daglievemensen site van Merijn, zodat hij regelmatig ververst. :smile:

9. leysfi

leysfi Member

Grof geschat 1.170.000 km op diverse tellers samen, waaronder 35.000 elektrische. 0 boetes. Nog nooit een coyote, flitsmeister of een van die gelijkaardige gadgets gehad of gebruikt. Gewoon, de wegcode respecteren en goed opletten.

10. HWS

HWS Speedjunkie

Ha, Belgische vrienden, jullie afdeling Pro Justitia heef mij ook weten te vinden:redface:. Is dat Coyote programma ook een gratis app of website wat wij Ollanders kunnen gebruiken?

CJIB BE.jpg

11. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Toch een mooi Nederlands exportproduct van Gatso, dat ook in België toegepast wordt. bouncewall.gif

12. HWS

HWS Speedjunkie

Ja, 1 km te hard:crying:. Ben benieuwd wat t gaat worden.

13. jpet

jpet Jan P.

Hendrik, iCoyote is een app die je kan installeren op je smartphone voor een paar Euro. Ik denk dat je het even gratis kan testen en daarna moet je een abonnement nemen. Ik wacht altijd tot ze een aanbieding hebben en dan betaal ik rond de 25 EUR voor een jaar. Dit werkt dan in heel Europa en respecteert de specifieke regels in elk land. In Frankrijk bvb krijg je over een paar km een "zone à risque" omdat de exacte locatie van flitsers daar niet mag doorgegeven worden.

- - - Updated - - -

Ik heb mijn telefoon met een Brodit clip rechts van het stuur gemonteerd en dat werkt alhoewel de ontvangst minder is dan in mijn BMW.

14. widodh

widodh Model S R231 EU

1 van de Neerlandsche bedrijven waar ik zéér trots op ben!

15. billytcherno

billytcherno Member

50 EUR

In omgekeerde richting is het duidelijk meer. 94 EUR voor 11km/h te veel, met netjes een uitleg waar die 7 EUR admin kosten vandaan komen.

- - - Updated - - -

Voor de volledigheid:
    Optie 1 : iCoyote op de smartphone + abonnement (12 EUR per maand, 1e maand gratis; of 90 EUR voor 12 maand + 12 maand gratis)
    Optie 2 : Coyote toestelletje apart (EUR 140 of meer) + abonnement (12 EUR per maand)

16. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Iets als dit.

IMG_4662.jpg

17. HWS

HWS Speedjunkie

Bij ons is 18,- minder dan 50,- :frown:

18. schonelucht

schonelucht Active Member

Blijkbaar ben ik de enige die redelijk gedegouteerd is van de dedain waarmee hier gesproken wordt over verkeersovertredingen? Om dan nog maar te zwijgen over het totaal misplaatste genoegen waarmee verkondigd wordt dat zakenpartners pertinent weigeren hun boetes te betalen. Je kan ook de limieten respecteren en als het dan alsnog mis gaat gewoon de boete betalen zonder in een forum te moeten gaan zeuren. Vooral als dat forum aangeeft dat we allemaal met een auto rijden waaruit blijkt dat geen enkele van ons er ook maar 1 hap minder door zal eten.

Regeltjes, dat is blijkbaar niet voor de heren van dit forum. Dat moet zowat dezelfde mentaliteit zijn van mensen die zich op een laadplaats zetten zonder te laden. Een beetje bescheidenheid zou gepaster zijn.

19. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

#19 Hans Noordsij, Apr 24, 2015
    Last edited: Apr 24, 2015
    Welnee joh. Iedereen weet dat de verkeersboetes een wezenlijk onderdeel uitmaken van 's-lands begroting en daarom geoptimaliseerd worden.

Ok, als je binnen de bebouwde kom te hard rijdt, en dan bedoel ik niet 60 km/uur op een vrijliggende vierbaansweg (onze collega's in Nijmegen weten direct wat ik bedoel) of 110 op een snelweg waar er, behalve de borden, geen enkele rechtvaardiging is voor de beperking en daaruit voortvloeiende dorst naar boetes, dan moet je gewoon in de beurs tasten.

Maar laten we eerlijk zijn, de meeste van de boetes hebben niet of nauwelijks te maken met verkeersveiligheid of zelfs maar milieu.

Laten we de kunst van het nuanceren niet verliezen! Ik ben nooit een hardrijder geweest en zal dat nooit worden ook maar voel me door onze eigen overhead soms bepaald geschoffeerd.

20. Billy

Billy Member

Ik noem het altijd snelheidsbelasting. Als je wat harder gaat, moet je af en toe wat extra betalen.:rolleyes:

dat iemand eens wil doorrijden, daar heb ik geen moeite mee. Wel met mensen die de verkeersveiligheid in gevaar brengen..

Share This Page